Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The aim of the project is to develop a methodological approach to increase the company performance efficiency through the differentiated customer relationships management (CRM) based on actual and potential customer value to the company. First, the present approaches to the differentiated CRM, the criteria used in decisions about market care and offer differentiation, and the ways of differentiation will be explored in the selected companies in the Czech Republic operating both on B2B markets and on consumer markets. Second, the conditions of determination of the actual and potential customer value to the company will be examined in selected companies and a methodology for determination of the actual and potential customer value using principles of Activity Based Costing method (ABC) will be developed. Third, the project will also develop methods for market segmentation according to the customer value to a company and possible strategies for a development of unique customer value for various (en)
- Cílem projektu je rozpracovat metodické přístupy ke zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik. Ve vybraných podnicích v České republice, působících jakna B2B trzích, tak na spotřebních trzích, budou nejprve zkoumány současné přístupy k diferencovanému řízení vztahů se zákazníky (segmenty trhu), kritéria rozhodování o diferenciaci nabídky a způsoby jejich diferenciace. Budou v nich zkoumány podmínky prourčení aktuální a potenciální hodnoty jednotlivých zákazníků (trhů) pro podnik a rozpracovány metodické postupy jejich stanovení s využitím zejména metody ABC (Activity Based Costing). Na základě toho bude rozpracována segmentace trhu podle hodnoty zákazníků pro podnik a diskutovány možné strategie vytváření zvláštní hodnoty pro různé hodnotové segmenty trhu, zejména pro klíčové zákazníky s využitím moderních manažerských systémů CRM (Customer Realationship Management), QMS (Quality Management
|
Title
| - Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company (en)
- Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - Company Performance Efficiency; Differentatiated CRM; Customer Actual Value to a Company; Customer (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Vytyčené cíle výzkumu byly splněny a rozvinuly dosavadní poznatky v studované oblasti. Primární výzkumy v podnicích, působících na B2C a B2B trzích, potvrdily, že se stále více pro zvýšení výkonnosti podniků uplatňuje strategie CRM, a to na B2B trzích vž (cs)
- The objectives of the research have been completed. Primary research in B2C and B2B operating enterprise markets have demonstrated that the CRM strategy has been increasingly pursued for increasing of companies´prerformance, that is always on B2C markets (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - Customer Actual Value to a Company
- Differentatiated CRM
- Company Performance Efficiency
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |