About: Attributes of customer value in clothing retailing     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • %22Neexistuje zatím moc příspěvků, které by se zabývaly vlivem jednotlivých atributů hodnoty zákazníka n CRM v oblasti maloobchodu. Článek, vycházejíc ze stávajících poznatků získaných z literatury, prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na koncept hodnoty zákazníka a její atributy v maloobchodě s oděvním zbožím. Pro potřeby výzkumu byl použitý konpcet prezentovaný Simovou (2006). Hodnota zákazníka byla definována a měřena ve smyslu vzájemného působení přínosů (úžitku) a vynaloženého úsilí zákazníků. Koncept hodnoty zákazníka vycházející z ceny a kvality byl rozšířen o další dimenze hodnoty zákazníka jakými jsou funkční, sociální a emocionální aspekty hodntoy zákazníka ve vztahu ke vnímanému úsilí, potřebnému na získání zboží. Pojem %22%22úsilí%22%22 byl definován jak ve smyslu vynaložených peněz (ceny), tak také ve smyslu dalších %22%22ne-finančích nákladů%22%22.%22 (cs)
  • %22There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term %22%22sacrifice%22%22 was perceived in terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only.%22
  • %22There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term %22%22sacrifice%22%22 was perceived in terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only.%22 (en)
Title
  • Attributes of customer value in clothing retailing
  • Attributes of customer value in clothing retailing (en)
  • Atributy hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu s oděvním zbožím (cs)
skos:prefLabel
  • Attributes of customer value in clothing retailing
  • Attributes of customer value in clothing retailing (en)
  • Atributy hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu s oděvním zbožím (cs)
skos:notation
  • RIV/46747885:24310/07:@0190683!RIV08-GA0-24310___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • %22179;185%22
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA402/06/0577)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 411031
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24310/07:@0190683
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • %22Customer value; customer relationship management; clothing retailing; conpcet; research%22 (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B21275B68A1A]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Lázně Bohdaneč
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Pardubice
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • The International Scientific Conference CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT 07
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Simová, Jozefína
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Pardubice
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7395-016-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24310
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software