Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - %22Neexistuje zatím moc příspěvků, které by se zabývaly vlivem jednotlivých atributů hodnoty zákazníka n CRM v oblasti maloobchodu. Článek, vycházejíc ze stávajících poznatků získaných z literatury, prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na koncept hodnoty zákazníka a její atributy v maloobchodě s oděvním zbožím. Pro potřeby výzkumu byl použitý konpcet prezentovaný Simovou (2006). Hodnota zákazníka byla definována a měřena ve smyslu vzájemného působení přínosů (úžitku) a vynaloženého úsilí zákazníků. Koncept hodnoty zákazníka vycházející z ceny a kvality byl rozšířen o další dimenze hodnoty zákazníka jakými jsou funkční, sociální a emocionální aspekty hodntoy zákazníka ve vztahu ke vnímanému úsilí, potřebnému na získání zboží. Pojem %22%22úsilí%22%22 byl definován jak ve smyslu vynaložených peněz (ceny), tak také ve smyslu dalších %22%22ne-finančích nákladů%22%22.%22 (cs)
- %22There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term %22%22sacrifice%22%22 was perceived in terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only.%22
- %22There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term %22%22sacrifice%22%22 was perceived in terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only.%22 (en)
|
Title
| - Attributes of customer value in clothing retailing
- Attributes of customer value in clothing retailing (en)
- Atributy hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu s oděvním zbožím (cs)
|
skos:prefLabel
| - Attributes of customer value in clothing retailing
- Attributes of customer value in clothing retailing (en)
- Atributy hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu s oděvním zbožím (cs)
|
skos:notation
| - RIV/46747885:24310/07:@0190683!RIV08-GA0-24310___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/46747885:24310/07:@0190683
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - %22Customer value; customer relationship management; clothing retailing; conpcet; research%22 (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - The International Scientific Conference CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT 07
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |