About: Cultural aspects of Czech and European Advertising     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The processes of globalisation and integration make the questions relevant to cultural diversity of European countries highly actual. Understanding, managing and application of existing cultural differences inside the single European market is one of thefundamental tasks of effective marketing activities of Czech businesses. The goal of the project is to focus on cultural environment of the Czech Republic and EU countries and find its influence on specific spheres of marketing, e.g. advertising. Disregard of cultural influence for ads production results in fundamental reduction of its effectiveness on one hand and in deepening negative attitude towards advertising in general on the other hand. Project would follow existing and published results of researches accomplished by the applicant and its output will be both detailed analysis of cultural aspects of Czech and European advertising including definition of the Czech advertising style and detailed recommendations for production marketing and (en)
  • Procesy globalizace a integrace činí otázky kulturní diverzity evropských zemí stále více aktuální. Poznání, zvládnutí a využití znalostí kulturních rozdílů existujících uvnitř jednotného evropského trhu je jedním ze základních předpokladů efektivního marketingu českých podnikatelských subjektů. Cílem navrhovaného projektu je zaměřit se na kulturní prostředí České republiky a zemí EU a podchytit jejich vliv ve specifické oblasti marketingu, tj. v oblasti reklamy. Nerespektování kulturních vlivů v reklamní tvorbě vede na jedné straně k zásadnímu snížení její efektivnosti a účinnosti, na straně druhé i k prohlubujícím se negativním postojům veřejnosti vůči reklamě jako takové. Projekt by navázal na již existující a publikované výzkumy navrhovatele a jeho výstupem bude jak podrobná analýza kulturních aspektů české a evropské reklamy včetně definování českého reklamního stylu, tak i konkrétní doporučení pro tvorbu marketingové a kreativní strategie určené pro zadavatele i tvůrce české reklamy a
Title
  • Cultural aspects of Czech and European Advertising (en)
  • Kulturní aspekty české a evropské reklamy
skos:notation
  • GA402/06/0509
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • advertising; adaptace; localisation; cultural dimension; ads strategy (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Podstatou grantového úkolu Kulturní aspekty české a evropské reklamy byla analýza kulturního prostředí České republiky a zemí EU a podchycení jejího vlivu v oblasti reklamy. Stanoveným cílem bylo specifikovat vliv české kultury do oblasti reklamní kreati (cs)
  • Center of grant project Cultural aspects of Czech and European advertising was analysis of cultural environment of the Czech Republic and EU member states to specify it's influence in the area of advertising. Set primary goal was to specify influence of (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • advertising
  • adaptace
  • cultural dimension
  • localisation
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software