Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools (ISCED 2A) whom the student teachers teach during their one semester long teaching practice. The project pursues the following partial aims: (1) to establish the concept of power in the Czech scientific educational discourse; (2) to carry out a research study using mixed methods that comprises (a) qualitative part in ethnographic research design that aims to describe power relationships between student teachers and pupils in the classroom; (b) quantitative part that aims to discover how power is perceived by student teachers and pupils which includes adaptation of a questionnaire on how student teachers and pupils perceive power; (3) to increase the current understanding of theory, possibilities, and limitations of mixed methods design. (en)
- Cílem projektu je v komplexní podobě popsat, jak je při výukové interakci vyjednávána, uplatňována a percipována moc mezi studenty učitelství a jejich žáky ve vyučování na 2. stupni české základní školy, kteří se spolu setkávají v průběhu dlouhodobé pedagogické praxe (tzn. v průběhu jednoho školního pololetí). Dílčí cíle projektu jsou následující: (1) etablovat koncept moci v českém odborném pedagogickém prostředí; (2) realizovat výzkumné šetření v tzv. smíšeném designu, jehož součástí bude: (a) kvalitativní výzkumné šetření blížící se na téma orientovanému etnografickému výzkumu, jehož cílem bude popsat tématikou moci rámovaná kulturní specifika školní třídy, v níž se setkávají studenti učitelství a jejich žáci; (b) kvantitativní výzkumné šetření realizované za účelem zjištění distribuování moci ve školní třídě ze strany studentů učitelství i žáků, jehož základem bude adaptace dotazníku percipované moci studentů učitelství a jejich žáků (vždy oběma stranami); (3) přispět k teorii smíšeného designu výzkumu.
|
Title
| - Power in the classes taught by student teachers (en)
- Moc ve školních třídách studentů učitelství
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - Power, power negotiation, power relationships, classroom, student teachers, mixed methods design (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - Power
- classroom
- power negotiation
- power relationships
- student teachers
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |