Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Vnímání moci učitele v pojetí vycházejícím z teorie Frenche a Ravena (1960) rozlišujícím báze moci (donucovací, odměňovací, referenční, legitimní a expertní) je v české pedagogice relativně novým výzkumným tématem. Fenomén moci byl dosud u nás zkoumán hlavně kvalitativně, prostřednictvím rozhovorů a pozorování (Šeďová, 2012, Šalamounová, 2011). Ke zjišťování vnímané moci je ale možné použít také dotazníky. Mezi aktuální a nejvíce rozšířené dotazníky měřící zmíněné báze moci patří Teacher Power Use Scale (Schrodt, Witt a Turman, 2007) určený v původní verzi pro středoškoláky. Příspěvek představuje postup adaptace tohoto dotazníku pro podmínky druhého stupně české základní školy. Prezentuje psychometrické vlastnosti adaptované verze dotazníku a diskutuje o možnostech dalšího vývoje nástroje i alternativní možnosti měření vnímání moci učitele žáky i samotným učitelem.
- Vnímání moci učitele v pojetí vycházejícím z teorie Frenche a Ravena (1960) rozlišujícím báze moci (donucovací, odměňovací, referenční, legitimní a expertní) je v české pedagogice relativně novým výzkumným tématem. Fenomén moci byl dosud u nás zkoumán hlavně kvalitativně, prostřednictvím rozhovorů a pozorování (Šeďová, 2012, Šalamounová, 2011). Ke zjišťování vnímané moci je ale možné použít také dotazníky. Mezi aktuální a nejvíce rozšířené dotazníky měřící zmíněné báze moci patří Teacher Power Use Scale (Schrodt, Witt a Turman, 2007) určený v původní verzi pro středoškoláky. Příspěvek představuje postup adaptace tohoto dotazníku pro podmínky druhého stupně české základní školy. Prezentuje psychometrické vlastnosti adaptované verze dotazníku a diskutuje o možnostech dalšího vývoje nástroje i alternativní možnosti měření vnímání moci učitele žáky i samotným učitelem. (cs)
- The concept of relational power as conceptualised in the French and Raven s theory (1960), where it is divided into coercive, reward, legitimate, referent, and expert power bases, is in the Czech educational sciences a relatively new topic. The phenomenon of power was researched in the Czech Republic mainly qualitatively, by the means of interviews and observations (Šeďová, 2012, Šalamounová, 2011). Nevertheless, this phenomenon can be researched by the use questionnaires as well. One of the most current and most used questionnaires measuring the above mentioned power bases is Teacher Power Use Scale (Schrodt, Witt and Turman, 2007) suitable in the original version for upper secondary level students. Our contribution introduces the process of adaptation of this instrument to the Czech conditions and to lower secondary level pupils. (en)
|
Title
| - Perceived teacher power in the classroom: Czech adaptation of Teacher Power Use Scale (en)
- Vnímaná moc učitele ve školní třídě: adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale
- Vnímaná moc učitele ve školní třídě: adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale (cs)
|
skos:prefLabel
| - Perceived teacher power in the classroom: Czech adaptation of Teacher Power Use Scale (en)
- Vnímaná moc učitele ve školní třídě: adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale
- Vnímaná moc učitele ve školní třídě: adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/13:00067029!RIV14-GA0-14410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/13:00067029
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - percieved teacher power; classroom; questionnaire adpatation (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Mareš, Jan
- Šalamounová, Zuzana
- Vlčková, Kateřina
|
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |