About: Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This paper presents the results of work aimed at obtaining information on vehicle’s motion on the basis of measured signals. The emphasis was placed on the reconstruction of the vehicle’s body position in relation to road, rear axle slip angle, slip angle in the center of gravity, and lateral acceleration. Cornering characteristic of the tire (the relationship between the rear axle cornering force and the slip angle) was derived from the motion of the body. For calculations, the signals from the opticall sensors of CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH firm (velocity vector in two points; heights in three points) were used. Acceleration sensors and rate sensors were used to verify the results of calculations. The signals, which were measured during the maneuver of the passenger car moving on a test track defined by standard ISO/WD 3888/2, were analyzed. (en)
  • V příspěvku jsou prezentovány výsledky prací, jejichž cílem bylo, na základě změřených signálů, získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy karosérie vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek na nápravách a v těžišti, podélného a příčného zrychlení. Rovněž byla z pohybu vozidla odvozena směrová charakteristika pneumatik zadní nápravy. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sennsorsysteme GmbH. Snímače zrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Pro analýzy byly využity signály naměřené při manévru osobního automobilu na zkušební dráze uspořádané podle podmínek normy ISO/WD 3881-2.
  • V příspěvku jsou prezentovány výsledky prací, jejichž cílem bylo, na základě změřených signálů, získat co nejúplnější informaci o pohybu vozidla. Důraz byl kladen zejména na rekonstrukci polohy karosérie vozidla v prostoru, úhlů směrových úchylek na nápravách a v těžišti, podélného a příčného zrychlení. Rovněž byla z pohybu vozidla odvozena směrová charakteristika pneumatik zadní nápravy. Prezentovány jsou výpočty založené na zpracování výstupních veličin z optických snímačů od firmy CORRSYS-DATRON Sennsorsysteme GmbH. Snímače zrychlení a úhlových rychlostí jsou využity pro verifikaci výsledků výpočtů. Pro analýzy byly využity signály naměřené při manévru osobního automobilu na zkušební dráze uspořádané podle podmínek normy ISO/WD 3881-2. (cs)
Title
  • Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu
  • Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu (cs)
  • Use of Non-Contact Optical Sensors for Reconstruction of Vehicle Motion (en)
skos:prefLabel
  • Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu
  • Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu (cs)
  • Use of Non-Contact Optical Sensors for Reconstruction of Vehicle Motion (en)
skos:notation
  • RIV/00216305:26210/04:PU48454!RIV/2005/GA0/262105/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 67-79
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA101/00/P098), P(GA103/00/0722), P(GA103/00/1748)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 593977
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26210/04:PU48454
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • reconstruction of motion, vehicle dynamics, measurement, tire characteristics (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B156DCDD50DC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 11
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kledus, Robert
  • Porteš, Petr
issn
  • 1210-2717
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software