About: Analysis of driver observation area and reaction time changes in relation to attention degeneration     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • According to statistical data from beginning of 2006 at the roads of EU were in the course of 2005 more than 1,4 million accidents, causing the losses of more than 200 billion Euro and death of more than 40000 people. The EU is strongly interested to do something against this. One possibility, how to significantly diminish these losses consists in furnishing at least a part of the respective vehicles (dominantly the trucks and large long distance busses) by intelligent assistance systems, which will be able to inform the driver not only on the actual technical stage of the respective vehicle and the surrounding traffic. For solutions of respectiv problems a significant improvement of knowledge in theory and experimental methodology is necessary. This requires a large amount of basic multidisciplinary research. The very important component of the mentioned intelligent assistance systems is the measurement of the driver actual attention level in moving vehicle. Among direct attention indicators the (en)
  • Podle statistických údajů z r. 2005 dosahují ztráty způsobené více než 1,4 milionem nehod, které nastávají ročně na silnicích a dálnicích EU výše přes 200 miliard Euro, přičemž dochází k více než 40000 smrtelných úrazů. Jednou z možností, jak účinně tytoztráty významně snížit, je vybavit alespoň část vozidel (především dálkové kamiony a autobusy) inteligentními asistenčními systémy, které budou informovat řidiče o stavu vozidla a okolního provozu mimo horizont přímé i radarové viditelnosti, dále také o aktuální úrovni pozornosti řidiče a jeho schopnosti bezpečně řídit vozidlo. Aby tato problematika byla řešitelná je nezbytný výrazný posun v úrovni teoretických i metodických znalostí a tedy i značný rozsah základního multidisciplinárního výzkumu. Významnou komponentou uvažovaných asistenčních systémů je měření aktuální úrovně pozornosti řidiče za jízdy. Mezi přímé indikátory, na jejichž základě lze posuzovat úroveň pozornosti patří zejména reakční doba řidiče RT, pravděpodobnost jeho
Title
  • Analysis of driver observation area and reaction time changes in relation to attention degeneration (en)
  • Analýza změn zorného pole a reakčního času řidiče v relaci s poklesem pozornosti
skos:notation
  • GA102/07/1191
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • attention; fatigue; observation area; reaction time; car driver (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Parcial etapes of the project were oriented on the following main goals: - development of methods for analysis of shapes and sizes of actual effective visual fields of human subjects,- measuring of the dymanic of changes of shapes and siues of these effective visual field for satisfactory large sample of driver population,- mapping of reaction times of drivers on selectice types of visual stimuli (en)
  • Jednotlivé etapy projektu byly zaměřeny na dosažení následujích hlavních cílů: - vývoj metodiky pro analýzu tvarů a velikosti aktuálních účinných zorných polí lidských subjektů, - měření dynamiky změn velikostí a tvarů těchto účinných zorných polí pro dostatečně reprezentativní vzorek populace řidičů,- mapování hodnot reakční doby řidičů na vybrané druhy vizuálních stimulů,- analýza vlivu vnější (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • attention
  • fatigue
  • observation area
  • reaction time
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software