The goal of this project is establishing a library of strategic thinking models for generating of competition advantage of business subjects operating in agribusiness. Also the elaboration of the publication presenting the established library of the strategic thinking models and methodology of its practical usage in the process of strategic decision-making and shaping of strategic thinking, including the enclosed CD (containing e-library of strategic thinking models) suitably documenting the resultsof the research and specific analytical-synthetic approach. The completed and regularly updated Web site www.ModelStrategicThinking.com will represent our analytical-synthetic approach from various perspectives and the consequent research. In addition tothe contribution to the scientific theory development, the results are also intended for the direct application in the business practice and in the process of master's degree and doctoral education. The first phase of the suggested project research is (en)
Cílem projektu je vytvoření knihovny modelů strategického myšlení pro generování konkurenční výhody podnikatelských subjektů operujících ve sféře agribusinessu. Dále zpracování publikace prezentující vytvořenou knihovnu modelů strategického myšlení a metodiku jejich praktického využití v procesu strategického rozhodování a formování strategického myšlení, včetně přiloženého CD (zahrnujícího e-knihovnu modelů strategického myšlení) vhodně dokumentujícího výsledky výzkumu a vybrané analyticko-syntetické přístupy. Vytvořená a průběžně aktualizovaná Web site, www.ModelStrategicThinking.com bude prezentovat z hlediska různých perspektiv náš analyticko-syntetický přístup a návazný výzkum. Vedle příspěvku k rozvoji vědecké teorie jsou výsledky výzkumu určeny pro přímé využití v podnikatelské praxi a ve vzdělávacím procesu magisterského a doktorandského studia. Prvá fáze výzkumu navrhovaného projektu je zaměřena na mapování již existujících modelů strategického myšlení v odborné a
The aim of the project was to create a library containing models of strategic thinking for generating the competitive advantage of companies in the field of agribusiness and for processing case studies of strategies chosen companies. Then partial aims, t (en)
Hlavním cílem projektu bylo vytvoření knihovny modelů strategického myšlení pro generování konkurenční výhody podnikatelských subjektů ve sféře agribusinessu a zpracování případových modelů strategie vybraných podniků. Dále byly stanoveny dílčí cíle, kte (cs)