Description
| - Subsystém Informačního systému Radnice VERA (c) 1995-2011. Agenda Stavební úřad umožňuje: evidovat údaje o stavbách a řízeních, zakládat nová řízení a zpracovávat řízení probíhající, vybírat řízení z kalendáře termínů nebo podle různých kritérií, tisknout formuláře s možností úpravy textovým editorem, tisknout adresy na různé druhy adresních obálek, vytvářet statistické přehledy, vytvářet vlastní vzory formulářů, vytvářet kartotéku projektantů, dozorů a dodavatelů, prohlížet stavební zákon Agenda usnadňuje práci se správním řízením, které probíhá na stavebním úřadě: územním, stavebním, kolaudačním atd. Kromě těchto řízení je možné zpracovat ohlášení a další povolení, které nevyžaduje správní řízení. Navazuje na registry obyvatel, organizací a nemovitostí (katastry, parcely, domy). Údaje z registrů jsou pouze vybrány, odpadá pracné psaní např. adresy atd., navíc je zaručena aktuálnost informací. Pokud údaje v registrech nejsou, je možné je snadno zadat. Součástí této agendy je také Stavební zákon, do kterého lze během práce nahlédnout. Agenda sleduje řízení od zahájení, zpracování námitek a stanovisek, přes rozhodnutí, odvolání, nabytí právní moci až po skončení platnosti, prodloužení nebo změnu. (Pro zjednodušení uvádíme pouze část toho, co agenda sleduje, správní řízení může být složitější). Podle stavu, v jakém je správní řízení, nabízí tato agenda, co je možno dělat, případně podle podmínek (především uplynutí termínů) pokračuje v řízení. Nejvíce údajů je nutno vyplnit při vlastním zahájení řízení. Je třeba vybrat nebo zadat navrhovatele, účastníky, dotčené orgány apod., vybrat nebo zadat údaje o stavbě - co se staví a na jakých parcelách a zadat termíny. Výsledkem je zahájené řízení a příslušné formuláře, do kterých jsou zadané údaje přeneseny. Formulář je zobrazen v textovém editoru, kde je možné jej libovolně upravit (přepsat údaje, doplnit, vymazat atd.). Po editaci jej vytisknout a uložit do vlastního archivu formulářů. Dále je možné vytisknout adresy na různé druhy obálek (např.doručenky). Práce při zadávání údajů při zahájení se velmi usnadní, pokud již ke stavbě řízení existují. Většina údajů se pak již automaticky přenese do nového, právě zahajovaného, řízení. V dalším průběhu řízení se vkládají další informace a tisknou se příslušné formuláře, do kterých se zadané údaje automaticky doplňují. Každý formulář je možno před tiskem v textovém editoru upravit. Agenda umožňuje vytvářet statistické přehledy, které slouží jako podklad pro sestavování výkazů pro Český statistický úřad. (Výkaz o vydaných stavebních povoleních, o bytové výstavbě a hlášení o dokončení stavby pro bydlení). Statistika také umožňuje tisknout přehledy o řízeních, včetně jejich počtu. Velkou pomocí při sledování termínů v řízení je kalendář termínů, ve kterém se u příslušného data vypisují řízení a co se má provést. Agenda komunikuje pomocí rozhraní ROSA s Geografickými systémy partnerských firem. Podporuje spolupráci s plně vizuálním editorem MS Word. (cs)
|