About: All-composite fuselage demonstrator     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Full-scale demonstrator of the all-composite fuselage section has been developed and produced within the project FT-TA3/153. Demonstrator represent mid section of the fuselage that is the most difficult part of the fuselage and it is subjected to biggest loads. Fuselage section contains wing fuselage attachment points and main landing gear beams. For the first time composite materials has been used in the primary structure of the aircraft fuselage belongs to FAR/CS 23 category. All required tests has been performed including damage tolerance approach. Representatives of Czech Civil Aviation Authority have monitored whole project. However certification has not been an objective because section is not part of certain certified aircraft. (en)
  • V rámci projektu byl realizován vývoj a výroba full-scale celokompozitní sekce trupu malého dopravního letounu. Jedná se o střední část trupu, která je konstrukčně nejsložitější a přenáší největší zatížení. Sekce obsahuje rovněž závěsy křídla a podvozkové nosníky. Vzhledem k množství kompozitních materiálů použitých na letounech české výroby se jedná o ojedinělý výrobek, protože dosud nebyly v Českém leteckém průmyslu kompozitní materiály aplikovány na primární konstrukci trupu letounu v kategorii CS/FAR 23. Rovněž certifikační zkoušky požadované předpisem pro takovou konstrukci použitou na letounu byly realizovány v plném rozsahu jak je požaduje předpis, včetně přístupu damage tolerance. Projekt byl monitorován zástupci Úřadu civilního letectví. Nicméně se nejednalo o skutečný certifikační proces, protože sekce není použita na konkrétním typu letounu.
  • V rámci projektu byl realizován vývoj a výroba full-scale celokompozitní sekce trupu malého dopravního letounu. Jedná se o střední část trupu, která je konstrukčně nejsložitější a přenáší největší zatížení. Sekce obsahuje rovněž závěsy křídla a podvozkové nosníky. Vzhledem k množství kompozitních materiálů použitých na letounech české výroby se jedná o ojedinělý výrobek, protože dosud nebyly v Českém leteckém průmyslu kompozitní materiály aplikovány na primární konstrukci trupu letounu v kategorii CS/FAR 23. Rovněž certifikační zkoušky požadované předpisem pro takovou konstrukci použitou na letounu byly realizovány v plném rozsahu jak je požaduje předpis, včetně přístupu damage tolerance. Projekt byl monitorován zástupci Úřadu civilního letectví. Nicméně se nejednalo o skutečný certifikační proces, protože sekce není použita na konkrétním typu letounu. (cs)
Title
  • All-composite fuselage demonstrator (en)
  • Sekce trupu celokompozitního letounu
  • Sekce trupu celokompozitního letounu (cs)
skos:prefLabel
  • All-composite fuselage demonstrator (en)
  • Sekce trupu celokompozitního letounu
  • Sekce trupu celokompozitního letounu (cs)
skos:notation
  • RIV/64579336:_____/10:#0000005!RIV10-MPO-64579336
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(FT-TA3/153)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • V roce 2009 zvýšení tržeb o 900 tis. Kč V roce 2010 je očekáváno zvýšení tržeb o 2 500 tis Kč.Celokompozitní sekce trupu má v porovnání se srovnatelnou variantou z kovových materiálů o 7% nižší náklady na výrobu vyžaduje o 16% méně normohodin.
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 286730
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/64579336:_____/10:#0000005
http://linked.open...terniIdentifikace
  • Sekce trupu MP26_1_1000-000
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open...vai/riv/kategorie
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • composite materials; composite aircraft; composite structure; fuselage demonstrator; full-scale demonstrator; primary aircraft structure; bonding; Damage tolerance; certification; FAR 23; CS 23 (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F785246308CB]
http://linked.open.../licencniPoplatek
http://linked.open...okalizaceVysledku
  • Sídlo společnosti LA composite, s. r. o., Beranových 65, Praha 9, 19902
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Sekce trupu malého dopravního letounu z kompozitních materiálů, vxšxd 1,7x2,73x3,76 m, hmotnost 205 kg. Sekce trupu je o 20% lehčí, obsahuje o 85% méně dílů než srovnatelná kovová varianta
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vlček, Miroslav
  • Průcha, Petr
  • Řehák, Michal
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software