About: Evaluating adaptability of study materials     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Evaluating the adaptability of instruction to eLearning is generally preceded by the creation of appropriate performance requirements, including the right environment and study materials. From various categories of adaptability, we concentrate on just one - adaptability of study material. The chapter discusses the methodology and design for creating study material specifically adapted to the eLearning environment. The methodology for creating adaptable learning materials is derived from general pedagogical principles, the methodology of creating distance textbooks and rules for the eLearning form of education. Criteria for evaluation of eLearning are identified in this area. eLearning study materials will be evaluated by reviewers of the study materials using a specially designed questionnaire. The structure and questions included within this questionnaire are presented in this chapter. (en)
  • Hodnocení adaptovatelnosti výuky lze uskutečňovat, jsou-li naplněny vhodné podmínky, tj. prostředí a studijní materiál. Z řady kategorií adaptovatelnosti se soustředíme na jednu z nich - adaptovatelnost výukového materiálu. Kapitola přibližuje metodiku pro tvorbu specifického studijního materiálu. Metodika tvorby adaptovatelných výukových materiálů vychází z obecných pedagogických zásad, metodiky tvorby distančních učebnic a pravidel eLearningové formy výuky. Pro tuto oblast jsou stanovena kritéria hodnocení. Studijní materiály jsou posuzovány recenzenty, kteří využívají speciální oponentní dotazník, s jehož strukturou se v kapitole seznámíme.
  • Hodnocení adaptovatelnosti výuky lze uskutečňovat, jsou-li naplněny vhodné podmínky, tj. prostředí a studijní materiál. Z řady kategorií adaptovatelnosti se soustředíme na jednu z nich - adaptovatelnost výukového materiálu. Kapitola přibližuje metodiku pro tvorbu specifického studijního materiálu. Metodika tvorby adaptovatelných výukových materiálů vychází z obecných pedagogických zásad, metodiky tvorby distančních učebnic a pravidel eLearningové formy výuky. Pro tuto oblast jsou stanovena kritéria hodnocení. Studijní materiály jsou posuzovány recenzenty, kteří využívají speciální oponentní dotazník, s jehož strukturou se v kapitole seznámíme. (cs)
Title
  • Evaluating adaptability of study materials (en)
  • Hodnocení adaptovatelnosti studijních opor
  • Hodnocení adaptovatelnosti studijních opor (cs)
skos:prefLabel
  • Evaluating adaptability of study materials (en)
  • Hodnocení adaptovatelnosti studijních opor
  • Hodnocení adaptovatelnosti studijních opor (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/12:A13015QF!RIV13-GA0-17450___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/0242)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 139298
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/12:A13015QF
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • adaptive learning; distance learning; effectiveness of teaching; eLearning; evaluation of eLearning; hardware; evaluation of quality of eLearning; person-computer interaction; Kirkpatrick?s model; quality criteria; curriculum with PCeL elements; quality of eLearning; LMS; ADDIE model; evaluation model; multimedia; personalisation of learning; ProAuthor; project instruction; frameworks and variations of frameworks; self-assessment; software; structured study material; system approach; testing; maintenance; visualisation; peer assessment; student-centered learning; project life cycle (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [CE26D759B729]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Přístupy k evaluaci eLearningu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kostolányová, Kateřina
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ostravská univerzita v Ostravě
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7464-121-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software