About: CONSUMER IN COMPETITIVE ENVIRONMENT - FUZZY MODEL     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In our competition society are the food producers forced to find methods how to determine the chance of the product on the market before its introduction. Most consumers decide on the basis of price, information published by the producer and their own visual and sensor appreciation. The sensor appreciation of the selected kind of food by 150 consumers was done using scouring preferential method and method of the lexical description. The results were processed by classical statistical methods. The consumer appreciation of the product and consumer decision was modeled using fuzzy logic, which enables mathematical formalization of the man sensation and it’s further processing. The principal of this method is application of the Fuzzy set theory in development of the algorithms for food appreciation. The modeling and development of the fuzzy formulas for selected sorts of food was done by computer program MATLAB. The developed fuzzy model of the consumer can be used for estimation of the customer’s de (en)
  • V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni hledat způsoby, jak před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny dále podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastního vizuálního a senzorického hodnocení. K senzorickému hodnocení vybraných druhů potravin souborem 150 spotřebitelů, byla použita bodovací preferenční metoda a metoda slovního popisu. Výsledky byly zpracovány klasickými statistickými metodami. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování bylo modelováno pomocí fuzzy logiky, která umožňuje matematicky formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. Základem této metody je využití teorie fuzzy množin pro vytvoření algoritmů pro hodnocení potravin. Modelování algoritmů a vývoj fuzzy pravidel pro vybrané skupiny potravin bylo provedeno v počítačovém programu MATLAB. Vytvořeným fuzzy modelem lze odhadnout chování a rozhodování spotřebitele na trhu.
  • V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni hledat způsoby, jak před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny dále podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastního vizuálního a senzorického hodnocení. K senzorickému hodnocení vybraných druhů potravin souborem 150 spotřebitelů, byla použita bodovací preferenční metoda a metoda slovního popisu. Výsledky byly zpracovány klasickými statistickými metodami. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování bylo modelováno pomocí fuzzy logiky, která umožňuje matematicky formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. Základem této metody je využití teorie fuzzy množin pro vytvoření algoritmů pro hodnocení potravin. Modelování algoritmů a vývoj fuzzy pravidel pro vybrané skupiny potravin bylo provedeno v počítačovém programu MATLAB. Vytvořeným fuzzy modelem lze odhadnout chování a rozhodování spotřebitele na trhu. (cs)
Title
  • CONSUMER IN COMPETITIVE ENVIRONMENT - FUZZY MODEL (en)
  • FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ
  • FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ (cs)
skos:prefLabel
  • CONSUMER IN COMPETITIVE ENVIRONMENT - FUZZY MODEL (en)
  • FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ
  • FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ (cs)
skos:notation
  • RIV/60460709:41110/04:8406!RIV/2005/GA0/411105/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 0;0
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GP525/02/D172)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 565092
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60460709:41110/04:8406
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • consumer, sensor appreciation, fuzzy model (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C920DEE093C0]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • MZLU Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • MZLU Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Firma a konkurenční prostředí 2004
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kovářová, Kateřina
  • Samek, Miroslav
  • Halbich, Čestmír
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
https://schema.org/isbn
  • 80-7302-072-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 41110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software