Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Zjišťování dynamických parametrů automobilového diferenciálu přímo na vozidle je velmi obtížně realizovatelné. Především je velký problém najít vhodné umístění pro snímače a zajištění jejich propojení s měřicí technikou. Funkční vzorek je určen k simulaci reálních provozních podmínek diferenciálu v laboratorním prostředí. V experimentální skříni je umístěn uzel diferenciálu automobilu Škoda Fabia. Pohon diferenciálu je zajištěn elektromotorem. Průběh provozních otáček motoru kontroluje programovatelný frekvenční měnič Siemens Sinamics G110. Pro přenos krouticího momentu je použit synchronní ozubený řemen HTD. Elektrodynamický budič pak simuluje provozní vibrace motoru, které působí na diferenciál ve vozidle. Měření výchylek unašeče poloosy zprostředkovávají dva indukční snímače Schenck IN-81, otáčky koše diferenciálu snímá čidlo IABSF10POP a budicí vibrace zaznamenává akcelerometr Bruel and Kjaer 4507.
- Zjišťování dynamických parametrů automobilového diferenciálu přímo na vozidle je velmi obtížně realizovatelné. Především je velký problém najít vhodné umístění pro snímače a zajištění jejich propojení s měřicí technikou. Funkční vzorek je určen k simulaci reálních provozních podmínek diferenciálu v laboratorním prostředí. V experimentální skříni je umístěn uzel diferenciálu automobilu Škoda Fabia. Pohon diferenciálu je zajištěn elektromotorem. Průběh provozních otáček motoru kontroluje programovatelný frekvenční měnič Siemens Sinamics G110. Pro přenos krouticího momentu je použit synchronní ozubený řemen HTD. Elektrodynamický budič pak simuluje provozní vibrace motoru, které působí na diferenciál ve vozidle. Měření výchylek unašeče poloosy zprostředkovávají dva indukční snímače Schenck IN-81, otáčky koše diferenciálu snímá čidlo IABSF10POP a budicí vibrace zaznamenává akcelerometr Bruel and Kjaer 4507. (cs)
- Measuring of dynamic behavior of the automotive differential on vehicle itself is complicated task. It is difficult to find suitable spots for all sensors and connect them with data acquisition hardware. Therefore this working sample simulates real operational conditions of the differntial. The Skoda Fabia differential assembly is placed in experimental box. and it is driven by electric motor. Operational speed is regulated by a frequency converter Sinamics G110. The torque is distributed by HTD timing belt. Eletrodynamic exciter is used to simulate vibrations from engine. The two Schenck IN-81 displacement sensors measure vibrations of the stub shaft, speed of differential case is measured by IABSF10POP sensor and an Bruel and Kjaer 4507 accelerometr measure the exciting oscillations. The analog data are processed by measuring computer Dewe2010. The data nalysis is performed by special software created in Matlab platform. (en)
|
Title
| - Dynamický simulátor automobilového diferenciálu
- Dynamický simulátor automobilového diferenciálu (cs)
- The simulation device of the automotive differential dynamics (en)
|
skos:prefLabel
| - Dynamický simulátor automobilového diferenciálu
- Dynamický simulátor automobilového diferenciálu (cs)
- The simulation device of the automotive differential dynamics (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216305:26210/10:PR24650!RIV11-GA0-26210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Náklady na realizaci stanice: 20 000,-Kč Náklady na výrobu a testování analytického software: 5000,-Kč
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216305:26210/10:PR24650
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Automotive differential, vibrations, sleeve bearing, data analysis (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...okalizaceVysledku
| - místnost B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 BRNO Česká Republika
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Funkční vzorek byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a je využíván na pracovišti řešitele: laboratoř č. B1/111, Ústav konstruování, Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně, Technická 2896/2
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Klapka, Milan
- Mazůrek, Ivan
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |