About: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The study was supported by GACR project. The first chapter is aimed on microeconomic aspects of railway transport markets, on a relationship between the state and railway operators, and on railway markets competition. A historical method was applied in the second chapter to solve an origin of temporary railway problems. Connected the third chapter was based on economic history of railways using a theory of products life time cycle. Principles and results of applied European common transport policy were discussed in the fourth chapter. The Czech railway network was analyzed in the fifth chapter using a historical method and applying a principle of path dependence. The financial analysis of the Czech railway transport was made in the sixth final chapter. (en)
  • Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky.
  • Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky. (cs)
Title
  • Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie (cs)
  • Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
  • Railway Transport - Economic Policy and Theory (en)
skos:prefLabel
  • Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie (cs)
  • Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
  • Railway Transport - Economic Policy and Theory (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14560/07:00020150!RIV10-GA0-14560___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA402/04/2128)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 462226
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14560/07:00020150
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • railway transport; economic policy; transport policy; transport analyses; railways efficiency (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [0292BC1D26E6]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Železniční doprava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Pospíšil, Tomáš
  • Seidenglanz, Daniel
  • Tomeš, Zdeněk
  • Kvizda, Martin
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 978-80-210-4233-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14560
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software