About: Významová struktura faktu v oborových didaktikách     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article is concerned with the question of contents in general education. The author starts from semantically based understanding of the didactic concepts "content" and "knowledge". This approach renders the notion of content dynamic by seeing the pupils knowledge as the consequence of a neverending active process of engagement with the meanings of real expressions in a corresponding in field of interpretation. For subject didactics this premise raises new demands, in the sense of the need to find a common theoretical basis for the identification and interpretation of the facts of the field taught conceivedas specific semantic structures created in the course of communication. The autors refers to the paradigm of this approach the "communication concept of subject didactics" to which in their view a substantial proportion of current research in subject didactics may be assigned. (en)
  • Článek se věnuje problematice obsahů ve všeobecném vzdělávání. Autoři vycházejí ze sémanticky založeného chápání didaktických pojmů obsah a znalost. V tomto přístupu je dynamizováno pojetí obsahu tím, že žákova znalost se jeví jako důsledek nikdy neukončeného aktivního procesu zpracování významů reálných výrazů v odpovídajícím poli interpretace. Z toho pro oborové didaktiky vyplývají nové nároky na hledání společné teoretické báze pro identifikaci a interpretaci faktů výuky chápaných jako specifické významové struktury utvářené v průběhu komunikace. Za paradigma tohoto přístupu autoři označují tzv. komunikační pojetí oborových didaktik, k němuž se podle jejich mínění dá přiřadit nemalá část současných oborově didaktických výzkumů. Za ústřední analytickou jednotku komunikačního pojetí pokládají oborově didaktický fakt. Testování správnosti oborově didaktického faktu podle nich patří k nejzávažnějším funkcím jak oborově didaktické teorie, tak praxe.
  • Článek se věnuje problematice obsahů ve všeobecném vzdělávání. Autoři vycházejí ze sémanticky založeného chápání didaktických pojmů obsah a znalost. V tomto přístupu je dynamizováno pojetí obsahu tím, že žákova znalost se jeví jako důsledek nikdy neukončeného aktivního procesu zpracování významů reálných výrazů v odpovídajícím poli interpretace. Z toho pro oborové didaktiky vyplývají nové nároky na hledání společné teoretické báze pro identifikaci a interpretaci faktů výuky chápaných jako specifické významové struktury utvářené v průběhu komunikace. Za paradigma tohoto přístupu autoři označují tzv. komunikační pojetí oborových didaktik, k němuž se podle jejich mínění dá přiřadit nemalá část současných oborově didaktických výzkumů. Za ústřední analytickou jednotku komunikačního pojetí pokládají oborově didaktický fakt. Testování správnosti oborově didaktického faktu podle nich patří k nejzávažnějším funkcím jak oborově didaktické teorie, tak praxe. (cs)
Title
  • Významová struktura faktu v oborových didaktikách
  • Semantic Structure of the Fact in Subject Didactics (en)
  • Významová struktura faktu v oborových didaktikách (cs)
skos:prefLabel
  • Významová struktura faktu v oborových didaktikách
  • Semantic Structure of the Fact in Subject Didactics (en)
  • Významová struktura faktu v oborových didaktikách (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/05:00013098!RIV10-GA0-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/05/0246)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 551112
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/05:00013098
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • subject didactic; content; fact; meaning; theory; knowledge (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [593BDAEAF7FC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 55
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Tomáš
  • Slavík, Jan
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software