Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The objective of the project is, based on the research of relations among design parameters and additional road safety features, to create a set of tools that will help to reach a more promising longer-term development in road accident statistics in the Czech Republic and more-significantly-decreasing numbers of severe accidents with tragic consequences to society and economy. The tool developed will include a unique methodology for safe road design, the sets of prototypal and model countermeasures for eliminating existing road safety deficits, and also a software application for the support in the preparation of short-term and long-term investment plans increasing road safety through economically effective (often low-cost) large scale measures. The main motivation for the project is therefore to contribute to the reduction of fatal and serious road accidents in compliance with the objectives of both European and national transport policies. (en)
- Cílem projektu je, na základě výzkumu závislostí mezi návrhovými parametry a dalšími bezpečnostními atributy pozemních komunikací, vytvořit soubor nástrojů, s jejichž pomocí bude možné docílit dlouhodobě příznivějšího vývoje dopravní nehodovosti na silniční síti v České republice a výrazněji klesajícího počtu závažných silničních nehod s tragickými následky pro společnost i ekonomiku. Vytvořené nástroje budou zahrnovat zcela originální metodiku pro návrh bezpečné komunikace, soubory vzorových a modelových opatření pro odstraňování stávajících bezpečnostních deficitů silniční infrastruktury, a také softwarový modul pro sestavování krátkodobých i dlouhodobých investičních plánů na zvyšování bezpečnosti dopravy s pomocí ekonomicky efektivních, a často nízkonákladových, plošných opatření. Základní motivací projektu je tak přispět ke snížení počtu smrtelných a vážných dopravních nehod v souladu se základními cíly evropské i národní dopravní politiky.
|
Title
| - Safe road and the impact of its parameters on the reduction of accidents and their severity (en)
- Bezpečná silnice a vliv jejích parametrů na snížení počtu a závažnosti dopravních nehod
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - road safety; safe road; forgiving road; road accident; road inspection; accident reduction; human factor (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí účelové podpory, popř. platného Dodatku k této Smlouvě. (cs)
- Outputs and results have been achieved in accordance with the Treaty/decision to provide targeted support or valid amendment to this contract. (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - road safety
- accident reduction
- forgiving road
- road accident
- road inspection
- safe road
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |