Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Aim of proposed study is to concentrate on relationship between different phonological sub-skills in children at the beginning of entry of kindergarten and their grammatical skills, resp. syntactic awareness We would like to find out which phonological sub skill (rhyming, isolating phonemes, blending phonemes ) is related to syntactic awareness and which are more related to rapid naming skill. From the point of view of cross-linguistic perspective of literacy development, it its important to mention, that proposed study will concentrate on specificity of this relationship in shallow orthography, case of Czech language. To be more precise, we would like to concentrate on three main aims: 1. Describe the relationship between a different phonological sub-skills and syntactic awareness in early preschool age (3to4years ) 2. Identify and specify this relationship for a case of shallow orthography (Czech) and compare it to current state of knowledge so far obtained in the context of research on English speaking respondents. 3. Provide a test battery to assess early phonological skills and grammatical skills (i.e. syntactic and morphological awareness) rapid naming skills. (en)
- Navrhovaná studie si klade za cíl:1.prozkoumat vztah fonologických a syntaktických dovedností u dětí v předškolním věku(3- 4leté děti)2.vytvořit testovou baterii pro hodnocení obou dovedností 3.publikova originální publikace k tématu (kniha, články v češtině i v angličtině do rec. periodik.)
|
Title
| - Relationship of phonological skills and syntactic awareness in preschool children (en)
- Fonologické a syntaktické uvědomování v předškolním věku
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - fonologické dovednosti v předškolním věku, syntaktické uvědomování, rychlé jmenování (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The project gone according to plan both in terms of expertise and in terms of disbursement of funds. (en)
- Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků. (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - syntaktické uvědomování
- fonologické dovednosti v předškolním věku
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |