Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project called %22The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context%22 aims to explore the issue of school environment with the view to the concept of equal chances and quality of education. The project aims at lower secondary level of Czech education system where a comparative analysis of chances and conditions of two separate school institution and their students (%22základní škola%22 and %22osmileté gymnasium%22) is urgently needed. We would like to explore featuresof curriculum and school environment, which should guarantee all students the highest possible education standards. At the same time we would like to take into account the global world changes tending towards a democratic, plural society of active and equal citizens. This implies that in order to be explored properly, the issue must be handled with an interdisciplinary approach stressing especially the comparative character of it. At the time of transformation of Czech education system towards (en)
- Projekt Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu se zaměřuje na problematiku školního kurikula z hlediska vztahu tzv. rovných příležitostí ke kvalitě vzdělání. V českém větveném vzdělávacím systému pro povinné vzdělávání se orientujeme na kritický prostor tzv. nižšího sekundárního stupně, kde se nám jako klíčová jeví potřeba srovnávací analýzy vzdělávacích podmínek pro žáky základních škol druhého stupně a žáků nižších ročníků víceletého gymnázia. Pedagogická a didaktická problematika školního prostředí, kde je zúročován vzdělávací potenciál všech, je nahlížena ve vztahu ke globálním proměnám světa, v tendencích vývoje k tzv. společnosti vzdělání, společnosti demokratické, občanské a pluralitní. Je tedy nutně zkoumána jako problematika interdisciplinární, s důrazem na srovnávací aspekty. Provázanost zkoumání pedagogického, sociologického a psychologického je nasměrována nauchopení problematických míst kurikula sledovaných institucí v důležité době
|
Title
| - The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context (en)
- Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - equal chances; quality of education; curriculum; lower secondary curriculum and educational environm (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The project \%22Idea of equity and quality of education in the Czech and the world context\%22 provided with research of this topic in a broad theoretical framework built on wide research resources. The research focus of in the project was predominantly on issues of lower secondary school level, in the Czech school system dualized into two different types of school during compul (en)
- Projekt Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu poskytl výzkum této tematiky v širším teoretickém rámci, vztahujícím se k řešení této problematiky v celosvětovém výzkumu. Výzkum v projektu byl zaměřen koncentrovaněji na problematiku nižšího sekundárního stupně v českém školském systému, rozdělení dětí v době povinné školské docházky do dvou typů škol. V (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - curriculum
- quality of education
- equal chances
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | - Teachers social competences and the social dimension curriculum. In: Kožuh, B., Kahn, R., Kozlowska, A., Kington, A., Mažgon, J. (ed). Practical Science (in Educational and Social Sciences)
- Mýty o základních školách a víceletých gymnáziích
- Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce : srovnání základních škol a víceletých gymnázií
- Developing competencies for learning in primary schools and secondary grammar schools
- Parents and two types of school
- Drawbacks and opportunities of inclusive education: study of current situation at schools
- In compulsory education together or separately? (The theme in a point of intersection of various approaches)
- Vzdělanostní nerovnosti a vzdělávací politika ve světě a v ČR
- Educational and instructional strategie for diverse abilities students
- Differentiation in elementary education from psychological perspective
- Divadlo fórum - nemluv a hraj! (?)
- Sociální kompetence učitele: zpět do role žáků?
- Postmodern Change in the Cognitive Paradigm and Its Consequences for the Methodology of Social Sciences
- Manipulace a výchova
- Kognitivní svébytnost, teoretická východiska a okolnosti jejího rozvíjení
- Conflict based educational strategies for diversity in schools
- Kooperativní učení: od teorie k praxi výuky založené na spolupráci žáků
- Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě
- Netradiční formy učení a vyučování
- Žákovská diverzita a optimální výukové strategie
- %22Na stropě to nenajdeš%22 aneb osobnostní a sociální výchova, rovné příležitosti k učení a učitel.
- Psychologie školního učení a připravenost učitele na rozvoj učebních kompetencí
- Učitelství ve změněných sociálních podmínkách a vnitřní předpoklady učitele pro sociálně pedagogickou práci.
- The theme of equal educational opportunities in the Czech Republic in retrospect historian
- Zvyšování spravedlivosti vzdělávacího systému: zkušenosti z Polska
- Aby každé dítě uspělo: opatření pro zvyšování spravedlivosti a kvality vzdělávání v Anglii
- Postmodern Change in the Cognitive Paradigm and Its Consequences for the Methodology od Social Sciences
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |