About: Student-Focused Mathematics Education     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Further to our previous research, cognitive, formative and communication (in the broad sense of the word) processes of the student, teacher and researcher, when learning and teaching mathematics and analysing these activities, will be analysed. Appropriate research methods will be elaborated at the same time. In cognitive processes, special attention will be paid to (a) grasping situations, (b) solving word problems, (c) concepts, basic operations and relations of arithmetic, (d) pre-algebra, (e) development of causal and combinatorial thinking, (f) fundamental ideas of geometry, (g) structuring mathematical knowledge. In formative processes, the following questions will be investigated: (a) motivation, (b) auto-regulation, (c) attitudes to mathematics and theoretical thinking, (d) factors influencing learning and teaching styles, (e) education and formation of values of both the teacher and the student. In communication processes, the following will be researched: (a) ways of creating good (en)
  • V návaznosti na předcházející výzkum budou zkoumány poznávací, formativní a komunikační (v širokém slova smyslu) procesy u žáka, učitele i výzkumníka při učení se a vyučování matematice i při zkoumání těchto činností. Souběžně budou rozpracovávány příslušné metody výzkumu. V oblasti poznávacích procesů bude zvláštní zřetel věnován: (a) uchopování situací, (b) řešení slovních úloh, (c) pojmům, základním operacím a relacím aritmetiky, (d) proto-algebře, (e) rozvíjení kauzálního a kombinatorického myšlení, (f) fundamentálním idejím geometrie, (g) strukturování matematických znalostí. V oblasti formativní budou zkoumány otázky: (a) motivace, (b) autoregulace, (c) postojů k matematice a teoretickému myšlení, (d) faktorů ovlivňujících styl učení se avyučování, (e) vzdělávání a tvorby hodnotového systému učitele i žáka. V oblasti komunikační budou zkoumány: (a) cesty tvorby kvalitního vzdělávacího prostředí, (b) role žáka, učitele a výzkumníka, (c) způsoby facilitace učení se a vyučování matematice,
Title
  • Student-Focused Mathematics Education (en)
  • Matematické vzdělávání orientované na žáka
skos:notation
  • GA406/02/0829
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...okUkonceniPodpory
http://linked.open...okZahajeniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Hlavním cílem projektu bylo hledat cesty, jak měnit současný transmisivní způsob výuky na způsob konstruktivistický. Významné výsledky v tomto ohledu byly získány jak v základním výzkumu, tak pomocí přímé individuální i skupinové spolupráce řešitelů s uč (cs)
  • The main goal was to look for ways of changing transmissive ways of teaching into constructivist ones. Important results were reached both in the basic research, and in individual and team co-operations of researchers and practising teachers. 1. Long-ter (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 40 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2025 OpenLink Software