About: Research of Application of Controlling Marketing Competencies and Elimination of Possible Marketing Difference in Small and Medium-size Enterprises     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • One of the decisive appeals to our enterprises of all sizes and lines of business is the constant enhancement of their competitive ability and in connection with that finding their own controlling competencies, which determine their position on the market. Not only the economic power of a firm is sufficient, but also its ability to respond to the changes in surroundings and consequently to entrepreneurial opportunities quickly, flexibly and above all not conservatively. The Czech firms assure themselves that the success presupposes the adoption of the orientation towards the market, formulated by the marketing conception of management. However, do they always understand the position of marketing as the philosophy of business and also the system of correspondent functions, cognitive and of realization? The project comes out from current, within its scope realized knowledge, from our own confirmed research-pedagogical practice, publication work, our own and other authors, established (en)
  • Jednou z rozhodujících výzev pro naše podniky všech velikostí a oboru působnosti, je neustálé zvyšování konkurenční schopnosti a v souvislosti s tím nalezení vlastních rozhodujících kompetencí, určujících jejich postavení na trhu. Nestačí pouze ekonomická síla firmy, ale její schopnost rychle, pružně a především netradičně reagovat na změny v okolí a tím na podnikatelské příležitosti. České firmy se v podstatě ujišťují v názoru, že úspěch předpokládá uplatnění tržní orientace, vyjádřené marketingovou koncepcí managementu. Chápou však vždy postavení marektingu jako filozofie podnikání i jako systém příslušných funkcí poznávacích a realizačních? Projekt vychází ze stávajících a v rámci projektu uskutečněných poznatků, z vlastní dlouholetévědecko-pedagogické praxe, publikační činnosti vlastní i cizí, kontaktů s managementem řady firem a výsledku účelového terénního výzkumu u vybraných podniků. Na základě toho budou získány a analyzovány poznatky o tržní orientaci managementu firem, jejich
Title
  • Research of Application of Controlling Marketing Competencies and Elimination of Possible Marketing Difference in Small and Medium-size Enterprises (en)
  • Výzkum uplatnění rozhodujících tržních kompetencí a odstranění možných rozporů v malých a středních podnicích
skos:notation
  • GA402/06/0297
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • management; marketing; competitive advantage (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Research has proven complexity of individual activities represented by company marketing function as well as contradictions caused by a marketing idea in other company activities and with outsourced co-operators without whose input market orientation can (en)
  • Výzkum prokázal jednak složitost dílčích činností, které podniková funkce marketingu představuje, jednak rozpory, které marketingová idea vyvolává u ostatních podnikových činností a vnějších spolupracovníků, bez jejichž spolupůsobení nelze tržní orientac (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • management
  • marketing
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software