Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The main goal of the proposed project is to develop methodologies and technical means for supporting electronically aided education using Semantic Web, with focus on integration of natural language processing (NLP) methods, adaptive and personalized systems. Priorities of the first phase include integration of legacy NLP applications: seacrh engines with morphology, Wordnet automated document classification and similarity estimation, extraction of kyewords, indexes, abstracts, finding related materials in digital libraries, infosources and on the web. Research in storing, indexing and querying over heavily interlinked document systems, their adaptivity and personalization will follow. In the next phase, the project will study techniques for data mining on test results data and/or automated feedback construction, possibly including error corpus. The tools developed during the project will be published in open-source and/or offered as web-service. (en)
- Záměrem předkládaného projektu je vývoj metodologie a technických prostředků pro podporu nových forem vzdělávání na bázi technologií sémantického webu s důrazem na začlenění metod zpracování přirozeného jazyka, adaptivních a personalizovaných systémů. K prioritám první fáze patří integrace běžných aplikací zpracování přirozeného jazyka, jako jsou vyhledávače s morfologií, řešení návaznosti na Wordnet, automatická klasifikace a určování podobnosti dokumentů, automatizovaná extrakce klíčových slov, rejstříků, abstraktů, nalezení souvisejícího zdroje z digitálních knihoven a webu. Navazovat bude výzkum a vývoj metod indexace a dotazování nad systémy provázaných dokumentů, jejich adaptivnost a personalizace. V další fázi to bude využití technik získávání znalostí pro analýzy a adaptace průchodů elektronickým kurzem, budování a aplikace korpusu chyb. Uvedené nástroje uvolňovat k použítí přímo nebo jako webové služby (outsourcing). K tomu využívat technologií vysokorychlostních sítí a Gridů.
|
Title
| - E-learning in the semantic Web Context (en)
- E-learning v kontextu sémantického webu
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - e-learning; semantic web; natural language processing; personalized systems; adaptive systems; assistive technologies (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Cílem bylo integrovat aplikace zpracování přirozeného jazyka do elektronické podpory výuky. Byla navržena, vyvinuta a opublikována řada systémů a nástrojů, ať už autorských, indexačních, pro práci se standardními vzdělávacími objekty. (cs)
- The goal was to integrate NLP applications into the e-learning. A set of systems and tools, namely for authoring, indexing, searching, and standard learning objects manipulation, has been developed. (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - e-learning
- adaptive systems
- semantic web
- natural language processing
- personalized systems
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | - Visual Browser: A Tool for Visualising Ontologies
- Deep Thought
- E-learning a sémantika obrazových dat
- Achieving reusability in e-learning
- Metodika provedení videozáznamu e-learningového kurzu a jeho využití
- Creating Reusable Object within Community Learning
- First Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2007
- Classification of Multilingual Mathematical Papers in DML-CZ
- Computer Processing Derivational Relations in Czech
- Derivational Relations in Czech WordNet
- Detekce ploch v částečně rekonstruované scéně
- Person centered, technology enhanced learning as exemplified in a course on communication and soft skills at the MU in Brno
- E-learning 2.0 Adaptive and Intelligent Applications
- Technologie zpracování přirozeného jazyka pro elektronickou podporu výuky
- Searching and E-learning System above Digital Sources
- Digital Library for PDA Facilities
- Standardy v procesech elektronicky podporované výuky
- Extrémní výuka: projekt DVD 10@FI
- DVD 10@FI -- moderní forma šíření studijních materiálů
- Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu
- Standardizace v e-Learningu
- Nástroje pro týmové studentské projekty
- Proceedings of DML 2008 Towards a Digital Mathematics Library
- Text, Speech and Dialogue: 11th International Conference TSD 2008, Brno, Czech Republic, September 8-11th, 2008
- Integrating Ontologies into Learning Management Systems - A Case of Czech
- Ilias and its integration with the university information system
- Web 2.0 in Education
- Adaptation and Integration of the Open-source LMS and Information System of the Masaryk University in Brno
- Adaptive XML Inclusions for the Effective Support of Hybrid Learning
- Adaptive XML Inclusions for the Effective Support of Hybrid Learning
- Vizualizace znalostí v e-learningu
- Workflow in the Digital Mathematics Library Project
- Vizualizace ontologií ve vyhledávacím systému vědeckých publikací
- Platforma pro pesonalizaci standardizovaných výukových materiálů
- E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet
- Visualization of Multidimensional Information from Scientific Computations
- Efektivní metody vedení závěrečných prací
- An E-learning 2.0 Environment - Principles, Technology and Prototype
- Performance Solution of SOA Infrastructure for Knowledge Computing
- Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
- Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)
- Vizualizace dat ve výuce
- E-learning 2.0: Methodology, Technology, and Solutions
- Získávání dokumentových dat pro elektronickou výuku
- SCO 2007, Sharable Content Objects, 4. ročník konference o elektronické podpoře výuky, Brno, Česká republika
- Single-source publishing in multiple formats for different output devices
- Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
- Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací
- Virtuelle Gemeinschaften - die Qualität des Neuen Web - eine Taxonomie
- Web 2.0 - příklady, technologie a problémy
- Web 2.0 as Platform for Inclusive Universal Access in Cooperative Learning and Knowledge Sharing
- Způsoby zapojování studentů do výzkumných projektů na FI MU
- E-learning at Masaryk University
- DML 2008 workshop
- EuroTeX 2007
- TSD- Ninth International Conference on TEXT, SPEECH and DIALOGUE
- Text, Speech and Dialogue: 9th International Conference TSD 2006, Brno, Czech Republic, September 11-15, 2006
|