About: Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.
  • V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů. (cs)
  • The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adapt to their background, to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form, but mostly it is not possible. In this case stories are useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too. (en)
Title
  • Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
  • Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů (cs)
  • Stories as a Tool of Management Development (en)
skos:prefLabel
  • Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
  • Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů (cs)
  • Stories as a Tool of Management Development (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28120/05:63503011!RIV06-MSM-28120___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 169-176
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 265300021)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 538353
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28120/05:63503011
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adapt to their background; to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form; but mostly it is not possible. In this case stories are useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2FCAD3BAFBF6]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Plzeň
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník EMAN 05 z páté mezinárodní pracovní konference EDMAN 05 #EDUCATION FOR MANAGEMENT
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Matošková, Jana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Sdružení EVIDA Plzeň
https://schema.org/isbn
  • 80-86596-67-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28120
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software