Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.
- V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů. (cs)
- The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adapt to their background, to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form, but mostly it is not possible. In this case stories are useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too. (en)
|
Title
| - Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
- Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů (cs)
- Stories as a Tool of Management Development (en)
|
skos:prefLabel
| - Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
- Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů (cs)
- Stories as a Tool of Management Development (en)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/05:63503011!RIV06-MSM-28120___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/05:63503011
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adapt to their background; to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form; but mostly it is not possible. In this case stories are useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník EMAN 05 z páté mezinárodní pracovní konference EDMAN 05 #EDUCATION FOR MANAGEMENT
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |