Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných tříd nebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovou podmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.
- Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných tříd nebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovou podmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky. (cs)
- Teaching basics of algorithms and programming is currently not only in universities but also in secondary schools. To a limited extent, this issue may come across some primary school pupils, especially in specialized classes or extracurricular activities. In our contribution we will discuss the results of research conducted among secondary school students and first-year university. The research we studied the effect of two aspects of the learning algorithms and programming: There is much discussion about whether it is better to begin a structured programming, and only after the master switch to object-oriented programming (OOP), or choose the second option, ie to start an object-oriented programming and structured programming understand the kind of teaching only a subset. Both alternatives are teaching their opponents and proponents. Advocates a structured approach based on best practice in particular, that in teaching algorithms and programming has been in decades. (en)
|
Title
| - SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING (en)
- Systémový přístup v algoritmizaci a programování
- Systémový přístup v algoritmizaci a programování (cs)
|
skos:prefLabel
| - SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING (en)
- Systémový přístup v algoritmizaci a programování
- Systémový přístup v algoritmizaci a programování (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18470/11:43866563!RIV12-MSM-18470___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18470/11:43866563
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - learning; programming; algorithm development; System approach (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Hubálovský, Štěpán
- Šedivý, Josef
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |