Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The paper investigated stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres. Undergraduate students (N = 132) were asked to rate food and beverage preferences of fans of classical music, jazz, pop, metal, techno, or rap. The results indicated the existence of clearly defined stereotypes of musical fans’ consumer behavior. According to these stereotypical images there are large differences in food and beverage preferences among 'elite' music listeners (classical, jazz) and other music preference groups. Typically, the 'elite' music listeners prefer unusual and luxurious foods. Further, they have higher demands in the selection of beverages. In contrast, the listeners of 'heavy' music prefer the traditional Czech cuisine, fast food, beer and common soft drinks. The consumer stereotype of pop listeners is between these two groups. They prefer specialties and fast food, preferences of beverages are in some respect close to listeners of 'elite' music. The stereotypes in consumer behavior are consistent with other findings about stereotypical images of personal qualities and characteristics of listeners various music genres. The results of the research can be applied in marketing domain. (en)
- Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby, jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači „elitní hudby“ (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači „elitní“ hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači „tvrdé“' hudby dávají přednost tradiční české kuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká posluchačům %22elitní%22hudby. Zjištěné stereotypy spotřebitelského chování jsou v souladu s dalšími poznatky o stereotypních představách osobních vlastností a charakteristik posluchačů různých hudebních žánrů. Výsledky mohou být využity v oblasti marketingu.
- Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby, jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači „elitní hudby“ (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači „elitní“ hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači „tvrdé“' hudby dávají přednost tradiční české kuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká posluchačům %22elitní%22hudby. Zjištěné stereotypy spotřebitelského chování jsou v souladu s dalšími poznatky o stereotypních představách osobních vlastností a charakteristik posluchačů různých hudebních žánrů. Výsledky mohou být využity v oblasti marketingu. (cs)
|
Title
| - Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
- Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů (cs)
- Stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres (en)
|
skos:prefLabel
| - Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
- Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů (cs)
- Stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres (en)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18450/13:50001200!RIV14-GA0-18450___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18450/13:50001200
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - beverage preferences, food preferences, marketing, music preferences, personality, social stereotypes. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta academica karviniensia
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |