About: %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpovědi týkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu.
  • Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpovědi týkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu. (cs)
  • Among the fourteen films Hugo Haas produced and/or directed in his American exile, we can find two with their stories set in the milieu of the film industry - The Other Woman (1954) and Paradise Alley (completed 1957, released 1962). Both can be viewed as extraordinary commentaries on working conditions in Hollywood, prevalent production practices and the status of exiled artists in their host countries. The paper details how The Other Woman and Paradise Alley construct the setting of the American film industry and identities of the main protagonists - in both cases film directors portrayed by Haas himself. While the films explicitly criticize some of the aspects of post-war Hollywood, they nonetheless refuse to provide simple answers on the relationship between the artist and more general mechanisms at play in the movie-making industry. (en)
Title
  • %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
  • %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu (cs)
  • %22No Happy Ending for This One%22: Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking (en)
skos:prefLabel
  • %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
  • %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu (cs)
  • %22No Happy Ending for This One%22: Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/14:33152147!RIV15-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 32674
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/14:33152147
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Hugo Haas, Hollywood, exile cinema, independent cinema (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D7A71C887B60]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pohled odjinud
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hain, Milan
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-4400-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 85 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software