Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Romové přišli do Evropy jako ekonomicko-sociálně izolované skupiny žijící na okraji společnosti. Na rozdíl od majority jejich kultura postrádala písemnou formu. V období modernizace a zavádění povinné školní docházky zůstávali vesměs negramotní, význam vzdělání si dodnes příliš neuvědomují. Za komunistického režimu sice získala většina mládeže základní vzdělání (převážně neúplné, ve zvláštních školách). Teprve koncem osmdesátých let a po svržení komunistického režimu se začala úroveň vzdělanosti zvyšovat, ale dnešní sociální status Romů způsobuje její další stagnaci.
- Romové přišli do Evropy jako ekonomicko-sociálně izolované skupiny žijící na okraji společnosti. Na rozdíl od majority jejich kultura postrádala písemnou formu. V období modernizace a zavádění povinné školní docházky zůstávali vesměs negramotní, význam vzdělání si dodnes příliš neuvědomují. Za komunistického režimu sice získala většina mládeže základní vzdělání (převážně neúplné, ve zvláštních školách). Teprve koncem osmdesátých let a po svržení komunistického režimu se začala úroveň vzdělanosti zvyšovat, ale dnešní sociální status Romů způsobuje její další stagnaci. (cs)
- Roma population came to Europe as economically and socially isolated groups living in the edge of the society. In contrast with majority society their culture lacked written form. During the modernization and introducing of obligatory school attendance they remained largely illiterates, they do not recognize the importance of education till now. The majority of youth obtained primary education during communist period (mostly fragmentary, in special schools). Only in the end of eighties and overthrow of communist regime the level of education has began to increase, but contemporary social status of Roma population causes its further stagnation. (en)
|
Title
| - Problém vzdělanosti Romů - historický pohled
- The Issue of Educating the Roma Population - a historical Viewd (en)
- Problém vzdělanosti Romů - historický pohled (cs)
|
skos:prefLabel
| - Problém vzdělanosti Romů - historický pohled
- The Issue of Educating the Roma Population - a historical Viewd (en)
- Problém vzdělanosti Romů - historický pohled (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61988987:17250/10:A11010UO!RIV11-MSM-17250___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61988987:17250/10:A11010UO
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Roma population - written culture - illiteracy - contemporary education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Národnostní menšiny, multikulturalita, vzdělávání
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Ústav pro soudobé dějiny AV ČR
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |