Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek je zaměřen na kultivování hodnot a postojů prostřednictvím aktivního zkoumání, hledání a autentického myšlení žáka jako subjektu v problémovém modelu výuky. V této souvislosti zdůrazňuje čtyři nezbytné podmínky pro to, aby si žák dokázal vytvořit pocit %22vlastnictví%22 řešeného problému jako součást motivace: (1) vazba na vlastní zkušenosti, a paradoxně, (2) vyvarování se toho, aby si utvářel postupy pro řešení problému pouze na základě předešlých zkušeností a vědomostí, (3) žák by tak měl být veden k tomu, aby si osvojil schopnost vydržet určité napětí, které vyvěrá z nejistoty a obtíží hledání, a konečně (4) k utváření hodnot a postojů by mělo docházet interaktivně ve společenství druhých lidí. V závěru se argumentuje, že tento proces sociální rekonstrukce by měl být přítomen ve všech pedagogických situacích.
- Článek je zaměřen na kultivování hodnot a postojů prostřednictvím aktivního zkoumání, hledání a autentického myšlení žáka jako subjektu v problémovém modelu výuky. V této souvislosti zdůrazňuje čtyři nezbytné podmínky pro to, aby si žák dokázal vytvořit pocit %22vlastnictví%22 řešeného problému jako součást motivace: (1) vazba na vlastní zkušenosti, a paradoxně, (2) vyvarování se toho, aby si utvářel postupy pro řešení problému pouze na základě předešlých zkušeností a vědomostí, (3) žák by tak měl být veden k tomu, aby si osvojil schopnost vydržet určité napětí, které vyvěrá z nejistoty a obtíží hledání, a konečně (4) k utváření hodnot a postojů by mělo docházet interaktivně ve společenství druhých lidí. V závěru se argumentuje, že tento proces sociální rekonstrukce by měl být přítomen ve všech pedagogických situacích. (cs)
- The focus is on developing values and attitudes by means of active research and authentic thinking as a subject in a problem-solving model of teaching and learning. It is argued that the student should acquire a sense of ownership over the problem-solving activity. For this reason, four conditions are stipulated: (1) drawing on own experience, (2) avoiding making premature conclusions based solely on pre-task knowledge and experience, (3) learning to cope with moments of uncertainty, and finally, (4) forming related values and attitudes in interaction with others. It is concluded that this process of social reconstruction should be present in all pedagogical situations. (en)
|
Title
| - Hodnoty a postoje ve školní třídě.
- Hodnoty a postoje ve školní třídě. (cs)
- Teaching values and attitudes. (en)
|
skos:prefLabel
| - Hodnoty a postoje ve školní třídě.
- Hodnoty a postoje ve školní třídě. (cs)
- Teaching values and attitudes. (en)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12410/05:00008485!RIV08-MSM-12410___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12410/05:00008485
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - cooperation; education; learning society; participation; problem solving; self-education; tolerance. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |