About: Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article presents results of a pilot study based on structured observation of variability of instructional forms, instructional phases and the learning content and competencies that are realised within the phases and forms. Observed categories were instructional forms (whole class working, groups, pairs, autonomous working), instructional phases (new content expo-sure, practicing, revising, controlling), learning content (grammar, vocabulary, pronunciation, cultural and geographical information about the country and the language), competencies (reading, writing, listening, speaking). 112 lessons of German and English as foreign lan-guage at the primary and secondary level were observed. The most used form seems to be teaching the whole class together, nevertheless the language classes were quite small (mean 13 pupils). But the differences between preferences of forms, phases and content were not statistically significant. (en)
  • Příspěvek prezentuje výsledky pilotního výzkumu výuky cizích jazyků. Prostřednictvím strukturovaného pozorování byla sledována variabilita výukových forem a fází a učiva v nich realizovaných a základních cizojazyčných dovedností v nich rozvíjených. Formy, fáze, učivo a rozvíjení všech základních dovedností lze chápat jako indikátory pestrosti výuky, její přitaž-livosti pro žáky, kvality a jako indikátory rozvíjení autonomního učení u žáků. Výzkum byl realizován v projektu GAČR Autonomie v procesu učení a osvojování cizího jazyka GA406/05/2107.
  • Příspěvek prezentuje výsledky pilotního výzkumu výuky cizích jazyků. Prostřednictvím strukturovaného pozorování byla sledována variabilita výukových forem a fází a učiva v nich realizovaných a základních cizojazyčných dovedností v nich rozvíjených. Formy, fáze, učivo a rozvíjení všech základních dovedností lze chápat jako indikátory pestrosti výuky, její přitaž-livosti pro žáky, kvality a jako indikátory rozvíjení autonomního učení u žáků. Výzkum byl realizován v projektu GAČR Autonomie v procesu učení a osvojování cizího jazyka GA406/05/2107. (cs)
Title
  • Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu)
  • Forms, content, phases, competencies in the foreign language training from the point of view of autonomous learning (research report) (en)
  • Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu) (cs)
skos:prefLabel
  • Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu)
  • Forms, content, phases, competencies in the foreign language training from the point of view of autonomous learning (research report) (en)
  • Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu) (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/06:00020007!RIV10-GA0-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/05/2107)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 491015
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/06:00020007
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • foreign language teaching - forms - instructional phases- methods - learning content - competencies - observation - research (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [92E3981BE1FA]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno, KGer PdF MU
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník z konference Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janíková, Věra
  • Vlčková, Kateřina
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 80-210-4164-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 117 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software