Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The chapter summarises results of qualitative research based on interviews with 35 mathematics teachers whose gaol was to find out which parts of lower secondary mathematics are seen by teachers as critical from the point of view of pupils. For each identified critical place, the nature of pupils' problems and their possible causes are given (from the teachers' viewpoint) and didactic approaches the teachers use to overcome these problems are described. For each critical place, a huge body of research exist (at least in international literature). We have mostly chosen research of the experimental versus control group type which enables us to put the used didactic approaches into the research contexts. The teachers spoke most about problems in arithmetic (namely fractions and negative numbers), in algebraic expressions, in word problems. In geometry they mentioned construction geometry and calculations in geometry. The chapter is summed up by more general considerations stemming from the teachers' statements about the nature of critical places in mathematics. (en)
- Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 34 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé, a současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Ke každé z kritických oblastí existuje nepřeberné množství výzkumů (alespoň v zahraniční literatuře). Z nich byly vybrány vesměs výzkumy typu %22experimentální versus kontrolní skupina, které umožňují zasadit používané didaktické přístupy do výzkumného kontextu. Učitelé nejvíce zmiňovali problémy v aritmetice (konkrétně u zlomků a celých čísel), u algebraických výrazů, u slovních úloh. Z geometrie nejvíce mluvili o konstrukčních úlohách a o výpočtech v geometrii. V závěru kapitoly jsme se pokusili o určité obecnější úvahy shrnující některé charakteristiky učitelských sdělení k povaze kritických míst v matematice.
- Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 34 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé, a současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Ke každé z kritických oblastí existuje nepřeberné množství výzkumů (alespoň v zahraniční literatuře). Z nich byly vybrány vesměs výzkumy typu %22experimentální versus kontrolní skupina, které umožňují zasadit používané didaktické přístupy do výzkumného kontextu. Učitelé nejvíce zmiňovali problémy v aritmetice (konkrétně u zlomků a celých čísel), u algebraických výrazů, u slovních úloh. Z geometrie nejvíce mluvili o konstrukčních úlohách a o výpočtech v geometrii. V závěru kapitoly jsme se pokusili o určité obecnější úvahy shrnující některé charakteristiky učitelských sdělení k povaze kritických míst v matematice. (cs)
|
Title
| - Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů
- Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů (cs)
- Critical places of mathematics at the lower secondary schools in the discourse of teachers (en)
|
skos:prefLabel
| - Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů
- Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů (cs)
- Critical places of mathematics at the lower secondary schools in the discourse of teachers (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10190797!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10190797
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - didactic approaches; calculations in geometry; construction tasks; word problems; algebraic expressions; negative numbers; fractions; mathematics teachers; critical places of mathematics (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vondrová, Naďa
- Žalská, Jana
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |