Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek kombinuje teoretické úvahy a příklady ze soudobé pedagogické praxe ve snaze zmapovat možnosti a limity vzdělávání na místech, která se stala nositeli tzv. genia loci, respektive byla zvolena, aby zprostředkovávala určité kulturní hodnoty, zpřítomňovala či zhmotňovala kolektivní paměť. Zvažovány jsou například texty H. Bergsona, Ch. Norberga-Schulze, M. Pěťové, I. M. Havla nebo E. Koháka, analyzovány projekty Brno: Cesta za poznáním města, Mezi pražci mladějovské úzkokolejky, Tragická místa paměti jednoho regionu a Zpátky ni krok!
- Příspěvek kombinuje teoretické úvahy a příklady ze soudobé pedagogické praxe ve snaze zmapovat možnosti a limity vzdělávání na místech, která se stala nositeli tzv. genia loci, respektive byla zvolena, aby zprostředkovávala určité kulturní hodnoty, zpřítomňovala či zhmotňovala kolektivní paměť. Zvažovány jsou například texty H. Bergsona, Ch. Norberga-Schulze, M. Pěťové, I. M. Havla nebo E. Koháka, analyzovány projekty Brno: Cesta za poznáním města, Mezi pražci mladějovské úzkokolejky, Tragická místa paměti jednoho regionu a Zpátky ni krok! (cs)
- Relevant theories of H. Bergson, Ch. Norberg-Schulze, M. Pěťová, I. M. Havel and E. Kohák are discussed in order to suggest how we can preserve genius loci of heritage sites that were chosen to both mediate and materialise non-material values of collective memory. Then, four practical case studies of school projects, which were based on the concept of heritage education, are analysed in order to map opportunities as well as challenges for education on such silent - and therefore the most vulnerable - heritage sites. (en)
|
Title
| - Powerful Voice of the Silence or Genius Loci in/of the Memory (en)
- Silný hlas ticha aneb Genius loci (v) paměti
- Silný hlas ticha aneb Genius loci (v) paměti (cs)
|
skos:prefLabel
| - Powerful Voice of the Silence or Genius Loci in/of the Memory (en)
- Silný hlas ticha aneb Genius loci (v) paměti
- Silný hlas ticha aneb Genius loci (v) paměti (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/12:10126755!RIV13-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/12:10126755
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - education; duration; memory; time; space; Genius loci (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |