Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The article compares the poems by Paul Celan (Todesfuge, Ehgführung) with the works of Jiří Kolář (especially Prométheova játra) on the background of the discussions about the possibility of poetry after %22Auschwitz%22 provoked by T. W. Adorno. It can be determined two principal positions of poets. The first is factual or documental (represented by Jiří Weil's Žalozpěv za 77 297 obětí) the second critical or reflexive. This critical stance represented here by Celan and Kolář faces the problem of the resistance to the facts and constitutes a reaction on the first position. The works of Celan and Kolář, however different they are, show in this respect some important affinities (e.g. moment of the silence, time and the position of the man). (en)
- Studie podává srovnání básní Paula Celana (Todesfuge, Engführung) s texty Jiřího Koláře (zejména Prométheovými játry), a to na pozadí diskuse o možnosti poezie %22po Osvětimi%22, kterou vyvolal výrok T. W. Adorna. Patrně lze najít dva základní postoje básníků. První je faktický či dokumentární (např. Weilův Žalozpěv za 77 297 obětí), druhý kritický či reflexivní. Kritický postoj, k němuž má blízko Celan i Kolář (v některých dílech) se musí vyrovnat s tíhou faktů a představuje reflexi první možnosti. Kolářovo a Celanovo dílo přes svou základní odlišnost vykazuje některé důležité shody, například důraz na moment ticha, času a postavení člověka.
- Studie podává srovnání básní Paula Celana (Todesfuge, Engführung) s texty Jiřího Koláře (zejména Prométheovými játry), a to na pozadí diskuse o možnosti poezie %22po Osvětimi%22, kterou vyvolal výrok T. W. Adorna. Patrně lze najít dva základní postoje básníků. První je faktický či dokumentární (např. Weilův Žalozpěv za 77 297 obětí), druhý kritický či reflexivní. Kritický postoj, k němuž má blízko Celan i Kolář (v některých dílech) se musí vyrovnat s tíhou faktů a představuje reflexi první možnosti. Kolářovo a Celanovo dílo přes svou základní odlišnost vykazuje některé důležité shody, například důraz na moment ticha, času a postavení člověka. (cs)
|
Title
| - %22Lyrical%22 Memory after the Second World War (en)
- K lyrické paměti po druhé světové válce: Paul Celan a Jiří Kolář
- K lyrické paměti po druhé světové válce: Paul Celan a Jiří Kolář (cs)
|
skos:prefLabel
| - %22Lyrical%22 Memory after the Second World War (en)
- K lyrické paměti po druhé světové válce: Paul Celan a Jiří Kolář
- K lyrické paměti po druhé světové válce: Paul Celan a Jiří Kolář (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/12:10127786!RIV13-GA0-11210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/12:10127786
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Paul Celan; Jiří Kolář; Second World War; memory; lyric (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |