The objective of the project is to reduce the uneven development and the disparities through pilot project using the complex theoretical concept of regional marketing in the model region of Jeseniky. A Handbook for practice will be created. (en)
Cílem projektu je snížení míry divergence(disparit) Jesenicka jako pilotního modelového regionu prostřednictvím inovativního konceptu regionálního rozvoje,kterým je komplexní regionální marketing(KRM).Vytvoření odborné metodiky pro praxi KRM v ČR.
regional development; marketing of the region; management of the region; regional governance; rural region; disparities; Jeseniky region; handbook; support of communication; focus groups; institutialization; marketing mix for the region; image improveme… (en)
Projekt byl řešen v souladu se zadáním, stanovenými cíli, profesionálně, odborně i časově. Naplnil vytýčené hypotézy, prezentoval kvalitně dílčí výsledky s reálným uplatněním v regionální praxi, v dalším výzkumu a využití v regionálním a vysokoškolském. (cs)
The project was carried out in accordance with the specifications, set goals, professionally, professionally and in time. He fills the defined hypothesis well presented partial results with a real application in a regional practice in further research and applications in regional and university. (en)