Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project deals with relationship between quality, satisfaction, trust and customers’ loyalty and any other factores which influence on customers’ buying behavior in e-commerce environment focusing on B2B and B2C markets. Customer interface quality, perceived security, and customer loyalty are critical factors for success of an e-commerce website. The customers who think rationally use online shopping because of money saving, speed delivery and chance of products comparison. The purpose of this project is to propose and test an integrative model of e-loyalty development process by conceptualizing that e-loyalty is influenced by e-satisfaction, e-trust and multi-dimensional aspects of etail quality.Trust, security, satisfactions, quality, loyalty and the other factors are very important obstructions to consumers’ acceptance of e-commerce. Companies aim to find the way how to keep current customers and how to attract new potential customers. The results from this study suggest a new way to enhance e-commerce acceptance for Czech on-line companies which operate on B2C and B2B markets. The next result is verification of model e-quality – e-satisfaction – e-trust – e-customer’s value for Czech markets purposes. (en)
- Projekt se zabývá vztahem mezi kvalitou, spokojeností, důvěrou a zákaznickou loajalitou a ostatními faktory, které mají vliv na zákaznické chování v prostředí e-commerce se zaměřením na B2B a B2C trhy. Zákaznické propojení kvality, vnímané bezpečnosti a loajality jsou kritickými faktory úspěchu e-commerce webových stránek. Zákazníci, kteří uvažují racionálně, využívají on-line nakování kvůli úspoře finančních prostředků, rychlosti dodání a možnosti snadného srovnání výrobků a služeb. Účelem projektu je navrhnout a testovat integrující model procesu rozvoje e-loajality s vyslovením hypotéz, že zákaznická loajalita je ovlivňována e-spokojeností zákazníka, e-důvěrou a e-kvalitou. Důvěra, bezpečnost, spokojenost, loajalita a ostatní faktory jsou velmi důležitými vlivy, které rozhodují o uskutečnění nákupu on-line. Firmy hledají cesty, jak udržet stávající zákazníky a jak přilákat zákazníky nové. Výsledkem tohoto projektu je na základě současných poznatků navrhnout inovovaný model zákaznického chování na B2C a B2B trzích v ČR.
|
Title
| - The factors influencing customer’s on-line behavior in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic (en)
- Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - marketing quality satisfaction trust security e-commerce customer´s behavior B2C market B2B market (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Výsledkem projektu je analýza internetového nakupování v ČR a faktorů, které jej ovlivňují, na základě vzorku více než 1500 respondentů. Závěrečná karta je zpracována na požadované úrovni. Výsledky projektu mají spíše informační charakter, lze je použít v pedagogické praxi. Publikační výstupy neodpovídají zcela deklarovaným záměrům (chybí časopisecké publikace). Finanční hospodaření je bez závad. (cs)
- The main result of the project is deep analysis of internet shopping in the CR and influencing factors on the set of more than 1500 surveys. Final sheet is written on the required level. Project results have rather information value. They can be used easily in teaching process. Publication outputs do not satisfy declared intentions (missing journal publications). Use of project funds is qualified. (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |