About: The factors influencing customer’s on-line behavior in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The project deals with relationship between quality, satisfaction, trust and customers’ loyalty and any other factores which influence on customers’ buying behavior in e-commerce environment focusing on B2B and B2C markets. Customer interface quality, perceived security, and customer loyalty are critical factors for success of an e-commerce website. The customers who think rationally use online shopping because of money saving, speed delivery and chance of products comparison. The purpose of this project is to propose and test an integrative model of e-loyalty development process by conceptualizing that e-loyalty is influenced by e-satisfaction, e-trust and multi-dimensional aspects of etail quality.Trust, security, satisfactions, quality, loyalty and the other factors are very important obstructions to consumers’ acceptance of e-commerce. Companies aim to find the way how to keep current customers and how to attract new potential customers. The results from this study suggest a new way to enhance e-commerce acceptance for Czech on-line companies which operate on B2C and B2B markets. The next result is verification of model e-quality – e-satisfaction – e-trust – e-customer’s value for Czech markets purposes. (en)
  • Projekt se zabývá vztahem mezi kvalitou, spokojeností, důvěrou a zákaznickou loajalitou a ostatními faktory, které mají vliv na zákaznické chování v prostředí e-commerce se zaměřením na B2B a B2C trhy. Zákaznické propojení kvality, vnímané bezpečnosti a loajality jsou kritickými faktory úspěchu e-commerce webových stránek. Zákazníci, kteří uvažují racionálně, využívají on-line nakování kvůli úspoře finančních prostředků, rychlosti dodání a možnosti snadného srovnání výrobků a služeb. Účelem projektu je navrhnout a testovat integrující model procesu rozvoje e-loajality s vyslovením hypotéz, že zákaznická loajalita je ovlivňována e-spokojeností zákazníka, e-důvěrou a e-kvalitou. Důvěra, bezpečnost, spokojenost, loajalita a ostatní faktory jsou velmi důležitými vlivy, které rozhodují o uskutečnění nákupu on-line. Firmy hledají cesty, jak udržet stávající zákazníky a jak přilákat zákazníky nové. Výsledkem tohoto projektu je na základě současných poznatků navrhnout inovovaný model zákaznického chování na B2C a B2B trzích v ČR.
Title
  • The factors influencing customer’s on-line behavior in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic (en)
  • Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR
skos:notation
  • GPP403/11/P175
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • marketing quality satisfaction trust security e-commerce customer´s behavior B2C market B2B market (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Výsledkem projektu je analýza internetového nakupování v ČR a faktorů, které jej ovlivňují, na základě vzorku více než 1500 respondentů. Závěrečná karta je zpracována na požadované úrovni. Výsledky projektu mají spíše informační charakter, lze je použít v pedagogické praxi. Publikační výstupy neodpovídají zcela deklarovaným záměrům (chybí časopisecké publikace). Finanční hospodaření je bez závad. (cs)
  • The main result of the project is deep analysis of internet shopping in the CR and influencing factors on the set of more than 1500 surveys. Final sheet is written on the required level. Project results have rather information value. They can be used easily in teaching process. Publication outputs do not satisfy declared intentions (missing journal publications). Use of project funds is qualified. (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 78 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software