Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project is focused on the issue of social skills of teachers in broad framework of educational and social psychology. It links up to the thesis, which subject were social skills of primary school teachers and possibilities of their development by specificly modified Dutch method VTI - Video Training of Interactions. This method focuses by video tape analyses on the improvement of an communication, on the searching and the development of teacher's self sources and on the development of his/her positive sides. The suggested research project will deal with particular analysis of interaction and communication in schools, with teacher's personality and his/her skills, that help to develop relationship between teacher and pupil/student and learningrelations. An analysis of an current state of pre- and postgraduate teachers education in psychosocial area in our country and abroad is also included in this project and one of the aims is also to elaborate an suggestion/method document for teachers' (en)
- Projekt je zaměřen na problematiku sociálních dovedností učitelů v širším rámci pedagogické a sociální psychologie. Navazuje na disertační práci, jejímž tématem byly sociální dovednosti učitelů ZŠ a možnosti jejich rozvíjení pomocí specificky upravené metody VTI - videotrénink interakcí. Tato metoda se prostřednictvím rozborů videonahrávek soustředí na zlepšení komunikace, na hledání a rozvíjení vlastních zdrojů učitele a rozvíjení jeho pozitivních stránek. Navrhovaný výzkumný projekt se bude zabývat podrobnou analýzou interakce a komunikace ve škole, osobností učitele a jeho dovednostmi, které pomáhají rozvíjet vztah učitele a žáka/studenta a vztahy k učivu. Do projektu je zahrnuta i analýza současného stavu pre- i postgraduálního vzdělávání učitelův oblasti psychosociální u nás i v zahraničí a jedním z cílů je i vypracování návrhu/metodického materiálu pro vzdělávání a přípravu učitelů v této oblasti.
|
Title
| - Social Skills of Teachers and Possibilities of their Development (en)
- Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - social skills; interaction and communication; social climate; selfreflection; feed-back; video train (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - . (en)
- Závěrečná zpráva obsahuje všechny požadované informace, je zpracována dostatečně podrobně. V zásadě na jejím základě by bylo možné konstatovat, že cíle projektu byly splněny. Nicméně až na základě závěrečné karty a závěrečné zprávy lze odvodit, že řešitel (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - social skills
- feed-back
- interaction and communication
- selfreflection
- social climate
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |