Description
| - Výzkum nových technických řešení agregátů i jejich dílů a metodik pro jejich experimentální i modelový vývoj (simulační, CAE/CAD/CAM) a optimalizaci s využitím přístupů integrovaného inženýrství Dosažení špičkové úrovně výzkumu a výchova doktorandů.Hnací agregáty automobilů i pro energetiku: pístové spalovací motory, převodovky, spojky a variátory s automatickým řízením, hybridní pohony s elektromotory, akumulátory. Nové koncepce a optimalizace existujících pístových motorů. Použití nových paliv.Zvýšení účinnosti, využití odpadního tepla a podstatné snížení emisí škodlivin. Pracovní proces (netradiční příprava směsi, přeplňování, regenerace tepla); tvorba směsi a spalování mechatronickými systémy; návrh dílů. Dynamika vozidel: jízdní vlastnosti,vypružení. Karoserie, pasivní bezpečnost. Mechatronické prvky. Aplikace mikroelektroniky pro automobily. Sběrnicové systémy. Optimalizace řízení provozních režimů, diagnostika. Elektrické pohony: motory, elektronické měniče, optimální řízení, servopohony (cs)
- Research of new concepts of automotive powerplant design and that of its components as well methods used. Optimization approaches based on model research (simulation, model experiments) and concurrent engineering. Main aims are upgrade to high-levelresearch and education of postgraduates. Engines for automotive use and that of power generation. Reciprocating engines, gearboxes, CVT with automatic control, hybrid powerplants with motors and accumulators. Reciprocating engines: alternative combustion systems and fuels. Efficiency enhancement. Waste heat utilization. Environmental impact improvement. Thermodynamic process: new systems for mixture formation, turbocharging, heat regeneration. Mechatronic control of these systems. Mechatronics in vehicle dynamics: driveability, active suspension. Optimal car bodies. Automotive microelectronics: BUS systems, diagnostics, management optimization. Electric drives: motors, electronic converters, optimum control for electric and hybrid concepts. (en)
|