About: Children’s readiness for starting compulsory school attendance within the concept of current curriculum and in terms of comparison with selected EU     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The current reform of education cannot do without thorough science-based research that will provide objective information about the current state, depict the positives but also the negatives of the changes implemented, which can be a basis for further development of the positives and solution and elimination of the negatives. If the curricular reform is to take the desired direction, it must undergo quality research at all levels.The principles of the grant project submitted are to map and analyse the current state in terms of children’s readiness for starting compulsory school attendance in compliance with the key competences of preschool curriculum. The performance of the project will be based upon the evaluation of the current state and the requirements of social practice and educational policy, based on research-based data (test battery) including children prior to starting compulsory school attendance, and upon analyses and comparisons of preschool education curricula in selected countries. (en)
  • Projekt reaguje na potřeby probíhající kurikulární reformy v ČR, která zavádí nový systém kurikulárních dokumentů pro vzdělávání žáků ve věku od 3 do 19 let. Od roku 2001 mateřské školy začaly pokusně pracovat podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Od září 2007 je práce podle nového kurikula pro školy povinností. Doposud je v této souvislosti věnovaná pozornost pouze učitelům. Jaký je dopad a efekt vzdělávání podle nového kurikula na rozvoj osobnosti dětí – žáků neznáme a nemáme výzkumem ověřeno. Projekt mapuje do jaké míry jsou záměry a cíle RVP PV v ČR naplňovány, jaká je jejich účinnost a působnost v souvislosti s připraveností dětí k zahájení povinné školní docházky, a to s přihlédnutím k pohlaví i k případným handicapům dětí. Připravenost dětí na vstup do školy je v centru pozornosti i našich zahraničních partnerů. V této souvislosti bude výzkum rozšířen na Slovinsko a Slovensko. Získaná data budou komparována a přinesou nám pohled na danou problematiku ve dvou rovinách, a to v kontextu ČR a v kontextu vybraných zemí Evropské unie.
Title
  • Children’s readiness for starting compulsory school attendance within the concept of current curriculum and in terms of comparison with selected EU (en)
  • Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU
skos:notation
  • GA406/09/0206
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • readiness; for; school; school; maturity; preschool; child; nursery; school; basic; school; test; battery; children; with; special; educational; needs; Framework; Educational; Programme; curriculum. (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Testing of preschool children, correlated with gender, postponed school attendance... 931 children in Czech Republic, samples from Slovakia, Slovenia and Poland. Results compared with Kořínek, Kollárik,others. A base for comparisons. Could be used in deciding about the postponement; in university teaching (psychology, pedagogy, special pedagogy). Two monographs, in Czech and in English. (en)
  • Testováno 931 předškoláků z Čech, dále ze Slovenska, Slovinska a Polska. Výsledky srovnány s pohlavím, odkladem atd. Též s daty Kořínka, Kollárika, a dalších. Samy mohou v budoucnosti sloužit jako databáze. Výzkum je velmi důležitý. Využití pro rozhodování o odkladu; pro výuku psychologie, pedagogiky a speciální pedagogiky. Hlavní výstup dvě monografie, česky a anglicky. (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • readiness
  • Educational
  • Framework
  • Programme
  • basic
  • battery
  • child
  • children
  • educational
  • for
  • maturity
  • needs
  • nursery
  • preschool
  • school
  • special
  • test
  • with
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software