Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek porovnává dva základní vyučovací modely z hlediska zastoupení dívek a chlapců - koedukovanou a oddělenou výuku. S využitím zahraničních studií diskutuje pozitivní a negativní stránky obou modelů. Z hlediska genderové rovnosti ve vzdělávání se nereflektovaná koedukace jeví problematická, protože v jejím rámci může snadno docházet k prohlubování genderových stereotypů. Eventuální úvahy o zavedení oddělené výuky dívek a chlapců (po vzoru zahraničních experimentů) by měly zohledňovat žákovský pohled. Článek proto přináší výsledky dotazníkového šetření s účastí 556 žáků/yň 2. stupně základních škol, které mapovalo jejich postoje a zkušenosti s pobytem ve smíšených a oddělených skupinách.
- Článek porovnává dva základní vyučovací modely z hlediska zastoupení dívek a chlapců - koedukovanou a oddělenou výuku. S využitím zahraničních studií diskutuje pozitivní a negativní stránky obou modelů. Z hlediska genderové rovnosti ve vzdělávání se nereflektovaná koedukace jeví problematická, protože v jejím rámci může snadno docházet k prohlubování genderových stereotypů. Eventuální úvahy o zavedení oddělené výuky dívek a chlapců (po vzoru zahraničních experimentů) by měly zohledňovat žákovský pohled. Článek proto přináší výsledky dotazníkového šetření s účastí 556 žáků/yň 2. stupně základních škol, které mapovalo jejich postoje a zkušenosti s pobytem ve smíšených a oddělených skupinách. (cs)
- The article compares the co-education and the single-sex education. Based on international research, the positive and negative sides of both models are discussed. Focusing the gender equality, the unreflected coeducation is found problematic because gender stereotypes are usually reproduced. The potential promotion of the single-sex education in Czech Republic (following international experimental schools) should impeach the students' opinions. The article brings the results of survey (N=556) that was focused on students' approaches and experience with single-sex and co-education. Children prefer coeducational settings despite of reporting the gender biased peer harassment and the unequal treatment by teachers. (en)
|
Title
| - Mixed, or single-sex education? (en)
- Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců?
- Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Mixed, or single-sex education? (en)
- Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců?
- Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10172647!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10172647
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - gender equality; single-sex education; coeducation (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |