"2005-08-01+02:00"^^ . . "Z\u00E1kon o podpo\u0159e v\u00FDroby elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F energie a o zm\u011Bn\u011B n\u011Bkter\u00FDch z\u00E1kon\u016F (z\u00E1kon o podpo\u0159e vyu\u017E\u00EDv\u00E1n\u00ED obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F)"@cs . . . . "PODPORA V\u00DDROBY ELEKT\u0158INY Z OBNOVITELN\u00DDCH ZDROJ\u016E ENERGIE\r\nOBECN\u00C1 USTANOVEN\u00CD\r\nP\u0159edm\u011Bt \u00FApravy\r\nTento z\u00E1kon upravuje v souladu s pr\u00E1vem Evropsk\u00FDch spole\u010Denstv\u00ED zp\u016Fsob podpory v\u00FDroby elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F energie a z d\u016Fln\u00EDho plynu z uzav\u0159en\u00FDch dol\u016F a v\u00FDkon st\u00E1tn\u00ED spr\u00E1vy a pr\u00E1va a povinnosti fyzick\u00FDch a pr\u00E1vnick\u00FDch osob s t\u00EDm spojen\u00E9.\r\n\u00DA\u010Delem tohoto z\u00E1kona je v z\u00E1jmu ochrany klimatu a ochrany \u017Eivotn\u00EDho prost\u0159ed\u00ED\r\npodpo\u0159it vyu\u017Eit\u00ED obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F energie (d\u00E1le jen \u201Eobnoviteln\u00E9 zdroje\u201C),\r\nzajistit trval\u00E9 zvy\u0161ov\u00E1n\u00ED pod\u00EDlu obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na spot\u0159eb\u011B prim\u00E1rn\u00EDch energetick\u00FDch zdroj\u016F,\r\np\u0159isp\u011Bt k \u0161etrn\u00E9mu vyu\u017E\u00EDv\u00E1n\u00ED p\u0159\u00EDrodn\u00EDch zdroj\u016F a k trvale udr\u017Eiteln\u00E9mu rozvoji spole\u010Dnosti,\r\nvytvo\u0159it podm\u00EDnky pro napln\u011Bn\u00ED indikativn\u00EDho c\u00EDle pod\u00EDlu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na hrub\u00E9 spot\u0159eb\u011B elekt\u0159iny v \u010Cesk\u00E9 republice ve v\u00FD\u0161i 8 % k roku 2010 a vytvo\u0159it podm\u00EDnky pro dal\u0161\u00ED zvy\u0161ov\u00E1n\u00ED tohoto pod\u00EDlu po roce 2010.\r\n\r\nZ\u00E1kladn\u00ED pojmy\r\nObnoviteln\u00FDmi zdroji se rozum\u00ED obnoviteln\u00E9 nefosiln\u00ED p\u0159\u00EDrodn\u00ED zdroje energie, jimi\u017E jsou energie v\u011Btru, energie slune\u010Dn\u00EDho z\u00E1\u0159en\u00ED, geoterm\u00E1ln\u00ED energie, energie vody, energie p\u016Fdy, energie vzduchu, energie biomasy, energie skl\u00E1dkov\u00E9ho plynu, energie kalov\u00E9ho plynu a energie bioplynu.\r\nPro \u00FA\u010Dely tohoto z\u00E1kona se rozum\u00ED\r\nbiomasou biologicky rozlo\u017Eiteln\u00E1 \u010D\u00E1st v\u00FDrobk\u016F, odpad\u016F a zbytk\u016F z provozov\u00E1n\u00ED zem\u011Bd\u011Blstv\u00ED a hospoda\u0159en\u00ED v les\u00EDch a souvisej\u00EDc\u00EDch pr\u016Fmyslov\u00FDch odv\u011Btv\u00ED, zem\u011Bd\u011Blsk\u00E9 produkty p\u011Bstovan\u00E9 pro energetick\u00E9 \u00FA\u010Dely a rovn\u011B\u017E biologicky rozlo\u017Eiteln\u00E1 \u010D\u00E1st vyt\u0159\u00EDd\u011Bn\u00E9ho pr\u016Fmyslov\u00E9ho a komun\u00E1ln\u00EDho odpadu,\r\nelekt\u0159inou z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F elekt\u0159ina vyroben\u00E1 v za\u0159\u00EDzen\u00EDch, kter\u00E1 vyu\u017E\u00EDvaj\u00ED pouze obnoviteln\u00E9 zdroje, a tak\u00E9 \u010D\u00E1st elekt\u0159iny vyroben\u00E9 z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F v za\u0159\u00EDzen\u00EDch, kter\u00E1 vyu\u017E\u00EDvaj\u00ED i neobnoviteln\u00E9 zdroje energie,\r\nhrubou spot\u0159ebou elekt\u0159iny v tuzemsku vyroben\u00E1 elekt\u0159ina s p\u0159ipo\u010Dten\u00EDm dovoz\u016F a ode\u010Dten\u00EDm v\u00FDvoz\u016F elekt\u0159iny,\r\nzelen\u00FDm bonusem finan\u010Dn\u00ED \u010D\u00E1stka navy\u0161uj\u00EDc\u00ED tr\u017En\u00ED cenu elekt\u0159iny a hrazen\u00E1 provozovatelem region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo p\u0159enosov\u00E9 soustavy v\u00FDrobci elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, zohled\u0148uj\u00EDc\u00ED sn\u00ED\u017Een\u00E9 po\u0161kozov\u00E1n\u00ED \u017Eivotn\u00EDho prost\u0159ed\u00ED vyu\u017Eit\u00EDm obnoviteln\u00E9ho zdroje oproti spalov\u00E1n\u00ED fosiln\u00EDch paliv, druh a velikost v\u00FDrobn\u00EDho za\u0159\u00EDzen\u00ED, kvalitu dod\u00E1van\u00E9 elekt\u0159iny,\r\nprovozovatelem region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy dr\u017Eitel licence na distribuci elekt\u0159iny, jeho\u017E distribu\u010Dn\u00ED soustava je p\u0159\u00EDmo p\u0159ipojena na p\u0159enosovou soustavu.\r\n\r\nP\u0159edm\u011Bt podpory\r\nPodpora podle tohoto z\u00E1kona (d\u00E1le jen \u201Epodpora\u201C) se vztahuje na v\u00FDrobu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F vyrobenou v za\u0159\u00EDzen\u00EDch v \u010Cesk\u00E9 republice vyu\u017E\u00EDvaj\u00EDc\u00EDch obnoviteln\u00E9 zdroje, s v\u00FDjimkou v\u011Btrn\u00FDch elektr\u00E1ren um\u00EDst\u011Bn\u00FDch na rozloze 1 km2 o celkov\u00E9m instalovan\u00E9m v\u00FDkonu nad 20 MWe. V p\u0159\u00EDpad\u011B v\u00FDroby elekt\u0159iny z biomasy se podpora vztahuje na druhy a zp\u016Fsoby vyu\u017Eit\u00ED biomasy, kter\u00E9 z hlediska ochrany \u017Eivotn\u00EDho prost\u0159ed\u00ED stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis.\r\nPodpora v\u00FDroby elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F je stanovena odli\u0161n\u011B s ohledem na druh obnoviteln\u00E9ho zdroje a velikost instalovan\u00E9ho v\u00FDkonu v\u00FDrobny a v p\u0159\u00EDpad\u011B elekt\u0159iny vyroben\u00E9 z biomasy i podle parametr\u016F biomasy stanoven\u00FDch prov\u00E1d\u011Bc\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem.\r\nP\u0159i stanoven\u00ED podpory podle odstavce 2 Energetick\u00FD regula\u010Dn\u00ED \u00FA\u0159ad (d\u00E1le jen \u201E\u00DA\u0159ad\u201C) ekonomicky zv\u00FDhodn\u00ED pro \u00FA\u010Dely v\u00FDlu\u010Dn\u00E9ho spalov\u00E1n\u00ED pevn\u00E9 biomasy vyu\u017E\u00EDv\u00E1n\u00ED odpadn\u00ED biomasy z d\u0159evov\u00FDroby a pr\u016Fmyslov\u00E9ho zpracov\u00E1n\u00ED d\u0159eva a v p\u0159\u00EDpad\u011B spole\u010Dn\u00E9ho spalov\u00E1n\u00ED pevn\u00E9 biomasy a neobnoviteln\u00E9ho zdroje energie \u00FA\u010Delov\u011B p\u011Bstovanou energetickou biomasu.\r\nPodpora se rovn\u011B\u017E vztahuje na v\u00FDrobu elekt\u0159iny z d\u016Fln\u00EDho plynu z uzav\u0159en\u00FDch dol\u016F. Na tuto podporu se pou\u017Eij\u00ED ustanoven\u00ED hlavy II a hlavy III obdobn\u011B; ustanoven\u00ED \u00A7 4 odst. 13, 14 a 18 se nepou\u017Eij\u00ED.\r\n\r\nPODPORA V\u00DDROBY ELEKT\u0158INY Z OBNOVITELN\u00DDCH ZDROJ\u016E\r\nPr\u00E1va a povinnosti subjekt\u016F na trhu s elekt\u0159inou z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F\r\nProvozovatel p\u0159enosov\u00E9 soustavy nebo provozovatel\u00E9 distribu\u010Dn\u00EDch soustav jsou povinni na sv\u00E9m licenc\u00ED vymezen\u00E9m \u00FAzem\u00ED p\u0159ednostn\u011B p\u0159ipojit k p\u0159enosov\u00E9 soustav\u011B nebo k distribu\u010Dn\u00EDm soustav\u00E1m za\u0159\u00EDzen\u00ED podle \u00A7 3 (d\u00E1le jen \u201Eza\u0159\u00EDzen\u00ED\u201C) za \u00FA\u010Delem p\u0159enosu nebo distribuce elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, pokud o to v\u00FDrobce elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F (d\u00E1le jen \u201Ev\u00FDrobce\u201C) po\u017E\u00E1d\u00E1 a pokud spl\u0148uje podm\u00EDnky p\u0159ipojen\u00ED a dopravy elekt\u0159iny stanoven\u00E9 zvl\u00E1\u0161tn\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem.\r\nPovinnost p\u0159ipojen\u00ED za\u0159\u00EDzen\u00ED v\u00FDrobce elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F vznik\u00E1 provozovateli t\u00E9 distribu\u010Dn\u00ED soustavy, kde jsou n\u00E1klady na p\u0159ipojen\u00ED nejni\u017E\u0161\u00ED, s v\u00FDjimkou p\u0159\u00EDpad\u016F prokazateln\u00E9ho nedostatku kapacity za\u0159\u00EDzen\u00ED pro distribuci nebo p\u0159i ohro\u017Een\u00ED spolehliv\u00E9ho provozu distribu\u010Dn\u00ED soustavy.\r\nV\u00FDrobce elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, na kterou se vztahuje podpora, m\u00E1 pr\u00E1vo si vybrat, zda svoji elekt\u0159inu nab\u00EDdne k v\u00FDkupu podle odstavce 4, nebo zda za ni bude po\u017Eadovat zelen\u00FD bonus. Zm\u011Bna tohoto v\u00FDb\u011Bru je mo\u017En\u00E1 nejd\u0159\u00EDve za rok pot\u00E9, co si v\u00FDrobce z\u00E1vazn\u011B z t\u011Bchto dvou mo\u017Enost\u00ED jednu vybral a za\u010Dal ji vyu\u017E\u00EDvat. Zm\u011Bna v\u00FDb\u011Bru je prov\u00E1d\u011Bna v\u017Edy k 1. lednu n\u00E1sleduj\u00EDc\u00EDho kalend\u00E1\u0159n\u00EDho roku. Term\u00EDny a podrobnosti v\u00FDb\u011Bru zp\u016Fsobu podpory stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis.\r\nProvozovatel\u00E9 region\u00E1ln\u00EDch distribu\u010Dn\u00EDch soustav a provozovatel p\u0159enosov\u00E9 soustavy jsou povinni vykupovat ve\u0161kerou elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, na kterou se vztahuje podpora, a uzav\u0159\u00EDt smlouvu o dod\u00E1vce, pokud v\u00FDrobce elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F nab\u00EDdl, za podm\u00EDnek podle \u00A7 5 a za ceny podle \u00A7 6. Sou\u010D\u00E1st\u00ED t\u00E9to povinnosti je i p\u0159evzet\u00ED odpov\u011Bdnosti za odchylku podle zvl\u00E1\u0161tn\u00EDho pr\u00E1vn\u00EDho p\u0159edpisu.\r\nProvozovatel\u00E9 region\u00E1ln\u00EDch distribu\u010Dn\u00EDch soustav a provozovatel p\u0159enosov\u00E9 soustavy vyu\u017E\u00EDvaj\u00ED elekt\u0159inu vykoupenou podle odstavce 4 na kryt\u00ED ztr\u00E1t. V p\u0159\u00EDpad\u011B, \u017Ee okam\u017Eit\u00FD v\u00FDkon povinn\u011B vykupovan\u00E9 elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F podle odstavce 4 p\u0159es\u00E1hne objem elekt\u0159iny na kryt\u00ED ztr\u00E1t, je tento p\u0159esah hodnocen jako odchylka p\u0159\u00EDslu\u0161n\u00E9ho provozovatele region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovatele p\u0159enosov\u00E9 soustavy.\r\nV p\u0159\u00EDpad\u011B v\u00FDroby elekt\u0159iny vyr\u00E1b\u011Bn\u00E9 spole\u010Dn\u011B z obnoviteln\u00E9ho zdroje a neobnoviteln\u00E9ho zdroje energie je podpora poskytov\u00E1na pouze formou zelen\u00FDch bonus\u016F.\r\nPokud v\u00FDrobce elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, na kterou se vztahuje podpora, nenab\u00EDdl tuto elekt\u0159inu k povinn\u00E9mu v\u00FDkupu podle odstavce 4 a prodal ji na trhu s elekt\u0159inou, je provozovatel p\u0159\u00EDslu\u0161n\u00E9 region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovatel p\u0159enosov\u00E9 soustavy povinen hradit v\u00FDrobci za tuto elekt\u0159inu zelen\u00FD bonus vyj\u00E1d\u0159en\u00FD v K\u010D/MWh.\r\nOdchylky v\u00FDkonu za\u0159\u00EDzen\u00ED z d\u016Fvod\u016F p\u0159irozen\u00E9 povahy obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F nesm\u00ED b\u00FDt d\u016Fvodem nepln\u011Bn\u00ED povinnost\u00ED podle odstavce 4.\r\nProvozovatel\u00E9 distribu\u010Dn\u00EDch soustav a provozovatel p\u0159enosov\u00E9 soustavy maj\u00ED podle zvl\u00E1\u0161tn\u00EDho pr\u00E1vn\u00EDho p\u0159edpisu odpov\u011Bdnost za odchylku spojenou se zaji\u0161t\u011Bn\u00EDm ztr\u00E1t ve sv\u00FDch soustav\u00E1ch, kterou mohou p\u0159en\u00E9st na jin\u00FD subjekt z\u00FA\u010Dtov\u00E1n\u00ED.\r\nN\u00E1klady spojen\u00E9 s odchylkou v\u00FDrobce elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F vykoupen\u00E9 podle odstavce 4 jsou uznateln\u00FDmi n\u00E1klady provozovatel\u016F distribu\u010Dn\u00EDch soustav a provozovatele p\u0159enosov\u00E9 soustavy pro v\u00FDpo\u010Det regulovan\u00FDch cen za distribuci a p\u0159enos a subjekt z\u00FA\u010Dtov\u00E1n\u00ED m\u00E1 pr\u00E1vo vy\u00FA\u010Dtovat tyto n\u00E1klady provozovatel\u016Fm distribu\u010Dn\u00EDch soustav nebo provozovateli p\u0159enosov\u00E9 soustavy. Podrobnosti stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis.\r\nV\u00FDrobce, kter\u00FD vyr\u00E1b\u00ED elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F spole\u010Dn\u011B s elekt\u0159inou z neobnoviteln\u00FDch zdroj\u016F energie, je povinen zajistit samostatn\u00E9 m\u011B\u0159en\u00ED vyroben\u00E9 elekt\u0159iny nebo v\u00FDpo\u010Det vyroben\u00E9ho mno\u017Estv\u00ED elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F zp\u016Fsobem podle zvl\u00E1\u0161tn\u00EDho pr\u00E1vn\u00EDho p\u0159edpisu.\r\nV\u00FDrobce, kter\u00FD vyr\u00E1b\u00ED elekt\u0159inu spole\u010Dn\u00FDm spalov\u00E1n\u00EDm biomasy a neobnoviteln\u00E9ho zdroje energie, vykazuje mno\u017Estv\u00ED elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, skute\u010Dn\u00E9 nabyt\u00ED mno\u017Estv\u00ED biomasy a jej\u00ED kvalitu a skute\u010Dn\u00E9 vyu\u017Eit\u00ED ve\u0161ker\u00E9 nabyt\u00E9 biomasy pro \u00FA\u010Dely v\u00FDroby elekt\u0159iny zp\u016Fsobem stanoven\u00FDm prov\u00E1d\u011Bc\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem.\r\nOper\u00E1tor trhu s elekt\u0159inou vyd\u00E1v\u00E1 na p\u00EDsemnou \u017E\u00E1dost v\u00FDrobce vyr\u00E1b\u011Bj\u00EDc\u00EDho elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F potvrzen\u00ED p\u016Fvodu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F (d\u00E1le jen \u201Ez\u00E1ruka p\u016Fvodu\u201C). Z\u00E1ruku p\u016Fvodu vyd\u00E1 oper\u00E1tor trhu s elekt\u0159inou do 30 kalend\u00E1\u0159n\u00EDch dn\u016F od obdr\u017Een\u00ED \u017E\u00E1dosti. Vzor \u017E\u00E1dosti o vyd\u00E1n\u00ED z\u00E1ruky p\u016Fvodu a vzor z\u00E1ruky p\u016Fvodu stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis.\r\nUzn\u00E1n\u00ED z\u00E1ruky p\u016Fvodu vydan\u00E9 v jin\u00E9m \u010Dlensk\u00E9m st\u00E1t\u011B Evropsk\u00FDch spole\u010Denstv\u00ED prov\u00E1d\u00ED Ministerstvo pr\u016Fmyslu a obchodu.\r\nV\u00FDrobce, kter\u00FD vyr\u00E1b\u00ED elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F a uplat\u0148uje n\u00E1rok na \u00FAhradu zelen\u00E9ho bonusu v souladu s odstavcem 7, je povinen uzav\u0159\u00EDt smlouvu na dod\u00E1vku elekt\u0159iny s jin\u00FDm \u00FA\u010Dastn\u00EDkem trhu s elekt\u0159inou v souladu se zvl\u00E1\u0161tn\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem. Tato povinnost se nevztahuje na v\u00FDrobce, kter\u00FD ve\u0161kerou elekt\u0159inu, kterou vyrobil z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, s\u00E1m spot\u0159ebov\u00E1v\u00E1.\r\nPr\u00E1vo na \u00FAhradu zelen\u00E9ho bonusu se vztahuje i na v\u00FDrobce, kter\u00FD vyr\u00E1b\u00ED elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F pro vlastn\u00ED spot\u0159ebu. Povinnost hradit zelen\u00FD bonus tomuto v\u00FDrobci vznik\u00E1 provozovateli region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy, na jeho\u017E vymezen\u00E9m \u00FAzem\u00ED se v\u00FDrobna elekt\u0159iny tohoto v\u00FDrobce nach\u00E1z\u00ED.\r\nV\u00FDrobce, kter\u00FD nab\u00EDdl elekt\u0159inu k povinn\u00E9mu v\u00FDkupu, mus\u00ED uzav\u0159\u00EDt smlouvu s provozovatelem p\u0159\u00EDslu\u0161n\u00E9 region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo p\u0159enosov\u00E9 soustavy.\r\nDo pod\u00EDlu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na hrub\u00E9 spot\u0159eb\u011B elekt\u0159iny v \u010Cesk\u00E9 republice m\u016F\u017Ee b\u00FDt zapo\u010Dten dovoz elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F z ostatn\u00EDch \u010Dlensk\u00FDch st\u00E1t\u016F Evropsk\u00FDch spole\u010Denstv\u00ED pouze v p\u0159\u00EDpad\u011B, \u017Ee vyv\u00E1\u017Eej\u00EDc\u00ED st\u00E1t m\u00E1 obdobn\u00E9 ustanoven\u00ED umo\u017E\u0148uj\u00EDc\u00ED zapo\u010Dten\u00ED dovozu. Elekt\u0159ina z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F bude do indikativn\u00EDch c\u00EDl\u016F pod\u00EDlu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na hrub\u00E9 spot\u0159eb\u011B elekt\u0159iny \u010Dlensk\u00FDch st\u00E1t\u016F Evropsk\u00FDch spole\u010Denstv\u00ED zapo\u010Dtena pouze jednou. Podrobnosti evidence dovozu a v\u00FDvozu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F v \u010Cesk\u00E9 republice stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis.\r\n\r\nPodm\u00EDnky podpory, v\u00FDkupu a evidence v\u00FDroby elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F\r\nZ\u00E1kladn\u00EDm \u010Dasov\u00FDm \u00FAsekem pro v\u00FDkup elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F je 1 hodina. U za\u0159\u00EDzen\u00ED, kter\u00E1 nejsou vybavena pr\u016Fb\u011Bhov\u00FDm m\u011B\u0159en\u00EDm, m\u016F\u017Ee b\u00FDt mezi provozovatelem region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovatelem p\u0159enosov\u00E9 soustavy a v\u00FDrobcem dohodnut i jin\u00FD \u010Dasov\u00FD \u00FAsek.\r\nZ\u00E1kladn\u00EDm \u010Dasov\u00FDm \u00FAsekem pro vyhodnocov\u00E1n\u00ED a z\u00FA\u010Dtov\u00E1n\u00ED v\u00FDkupu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F je 1 m\u011Bs\u00EDc, pokud se provozovatel region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovatel p\u0159enosov\u00E9 soustavy nedohodnou s v\u00FDrobcem jinak.\r\nPokud elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F hodl\u00E1 jej\u00ED v\u00FDrobce nab\u00EDdnout k v\u00FDkupu podle \u00A7 4 odst. 4, ozn\u00E1m\u00ED tuto skute\u010Dnost p\u0159\u00EDslu\u0161n\u00E9mu provozovateli region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovateli p\u0159enosov\u00E9 soustavy. Term\u00EDny ozn\u00E1men\u00ED t\u00E9to skute\u010Dnosti stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis.\r\nP\u0159ed\u00E1n\u00EDm \u00FAdaj\u016F o mno\u017Estv\u00ED elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F podle odstavce 6 provozovateli region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovateli p\u0159enosov\u00E9 soustavy vznik\u00E1 v\u00FDrobci n\u00E1rok na \u00FAhradu zelen\u00E9ho bonusu stanoven\u00E9ho podle \u00A7 6.\r\nV\u00FDrobce, kter\u00FD vyr\u00E1b\u00ED elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F pro vlastn\u00ED pot\u0159ebu, je povinen p\u0159ed\u00E1vat nam\u011B\u0159en\u00E9 nebo vypo\u010Dten\u00E9 \u00FAdaje o mno\u017Estv\u00ED j\u00EDm vyroben\u00E9 elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F provozovateli region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovateli p\u0159enosov\u00E9 soustavy. Spln\u011Bn\u00EDm t\u00E9to povinnosti vznik\u00E1 tomuto v\u00FDrobci n\u00E1rok na \u00FAhradu zelen\u00E9ho bonusu a na vyd\u00E1n\u00ED z\u00E1ruky p\u016Fvodu podle \u00A7 4 odst. 13.\r\nO uskute\u010Dn\u011Bn\u00E9 v\u00FDrob\u011B a v\u00FDkupu elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F p\u0159ed\u00E1v\u00E1 jej\u00ED v\u00FDrobce nam\u011B\u0159en\u00E9 nebo vypo\u010Dten\u00E9 \u00FAdaje podle jednotliv\u00FDch druh\u016F obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F p\u0159\u00EDslu\u0161n\u00E9mu provozovateli region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovateli p\u0159enosov\u00E9 soustavy podle zvl\u00E1\u0161tn\u00EDho pr\u00E1vn\u00EDho p\u0159edpisu,.\r\n\r\nV\u00FD\u0161e cen za elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F a zelen\u00FDch bonus\u016F\r\n\u00DA\u0159ad stanov\u00ED v\u017Edy na kalend\u00E1\u0159n\u00ED rok dop\u0159edu v\u00FDkupn\u00ED ceny za elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F (d\u00E1le jen \u201Ev\u00FDkupn\u00ED ceny\u201C) samostatn\u011B pro jednotliv\u00E9 druhy obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F a zelen\u00E9 bonusy tak, aby\r\nbyly vytvo\u0159eny podm\u00EDnky pro napln\u011Bn\u00ED indikativn\u00EDho c\u00EDle pod\u00EDlu v\u00FDroby elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na hrub\u00E9 spot\u0159eb\u011B elekt\u0159iny ve v\u00FD\u0161i 8 % v roce 2010 a\r\npro za\u0159\u00EDzen\u00ED uveden\u00E1 do provozu\r\npo dni nabyt\u00ED \u00FA\u010Dinnosti tohoto z\u00E1kona bylo p\u0159i podpo\u0159e v\u00FDkupn\u00EDmi cenami dosa\u017Eeno patn\u00E1ctilet\u00E9 doby n\u00E1vratnosti investic za podm\u00EDnky spln\u011Bn\u00ED technick\u00FDch a ekonomick\u00FDch parametr\u016F, kter\u00FDmi jsou zejm\u00E9na n\u00E1klady na instalovanou jednotku v\u00FDkonu, \u00FA\u010Dinnost vyu\u017Eit\u00ED prim\u00E1rn\u00EDho obsahu energie v obnoviteln\u00E9m zdroji a doba vyu\u017Eit\u00ED za\u0159\u00EDzen\u00ED a kter\u00E9 jsou stanoveny prov\u00E1d\u011Bc\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem,\r\npo dni nabyt\u00ED \u00FA\u010Dinnosti tohoto z\u00E1kona z\u016Fstala zachov\u00E1na v\u00FD\u0161e v\u00FDnos\u016F za jednotku elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F p\u0159i podpo\u0159e v\u00FDkupn\u00EDmi cenami po dobu 15 let od roku uveden\u00ED za\u0159\u00EDzen\u00ED do provozu jako minim\u00E1ln\u00ED se zohledn\u011Bn\u00EDm indexu cen pr\u016Fmyslov\u00FDch v\u00FDrobc\u016F; za uveden\u00ED za\u0159\u00EDzen\u00ED do provozu se pova\u017Euje t\u00E9\u017E ukon\u010Den\u00ED rekonstrukce technologick\u00E9 \u010D\u00E1sti st\u00E1vaj\u00EDc\u00EDho za\u0159\u00EDzen\u00ED, zm\u011Bna paliva, nebo ukon\u010Den\u00ED modernizace, zvy\u0161uj\u00EDc\u00ED technickou a ekologickou \u00FArove\u0148 st\u00E1vaj\u00EDc\u00EDho za\u0159\u00EDzen\u00ED,\r\np\u0159ed dnem nabyt\u00ED \u00FA\u010Dinnosti tohoto z\u00E1kona byla po dobu 15 let zachov\u00E1na minim\u00E1ln\u00ED v\u00FD\u0161e v\u00FDkupn\u00EDch cen stanoven\u00FDch pro rok 2005 podle dosavadn\u00EDch pr\u00E1vn\u00EDch p\u0159edpis\u016F se zohledn\u011Bn\u00EDm indexu cen pr\u016Fmyslov\u00FDch v\u00FDrobc\u016F.\r\n\r\nP\u0159i stanoven\u00ED v\u00FD\u0161e zelen\u00FDch bonus\u016F \u00DA\u0159ad p\u0159ihl\u00ED\u017E\u00ED t\u00E9\u017E k zv\u00FD\u0161en\u00E9 m\u00ED\u0159e rizika uplatn\u011Bn\u00ED elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na trhu s elekt\u0159inou.\r\nP\u0159i stanoven\u00ED v\u00FDkupn\u00EDch cen a zelen\u00FDch bonus\u016F \u00DA\u0159ad vych\u00E1z\u00ED z odli\u0161n\u00FDch n\u00E1klad\u016F na po\u0159\u00EDzen\u00ED, p\u0159ipojen\u00ED a provoz jednotliv\u00FDch druh\u016F za\u0159\u00EDzen\u00ED v\u010Detn\u011B jejich \u010Dasov\u00E9ho v\u00FDvoje.\r\nV\u00FDkupn\u00ED ceny stanoven\u00E9 \u00DA\u0159adem pro n\u00E1sleduj\u00EDc\u00ED kalend\u00E1\u0159n\u00ED rok nesm\u00ED b\u00FDt ni\u017E\u0161\u00ED ne\u017E 95 % hodnoty v\u00FDkupn\u00EDch cen platn\u00FDch v roce, v n\u011Bm\u017E se o nov\u00E9m stanoven\u00ED rozhoduje. Toto ustanoven\u00ED se poprv\u00E9 pou\u017Eije pro ceny stanoven\u00E9 pro rok 2007.\r\n\r\nPravideln\u00E9 vyhodnocov\u00E1n\u00ED\r\n\u00DA\u0159ad v\u017Edy k 30. \u010Dervnu zve\u0159ejn\u00ED v Energetick\u00E9m regula\u010Dn\u00EDm v\u011Bstn\u00EDku vyhodnocen\u00ED pod\u00EDlu v\u00FDroby elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na hrub\u00E9 spot\u0159eb\u011B elekt\u0159iny za minul\u00FD kalend\u00E1\u0159n\u00ED rok a propo\u010Det o\u010Dek\u00E1van\u00FDch dopad\u016F podpory na celkovou cenu elekt\u0159iny pro kone\u010Dn\u00E9 z\u00E1kazn\u00EDky v nadch\u00E1zej\u00EDc\u00EDm kalend\u00E1\u0159n\u00EDm roce.\r\nMinisterstvo pr\u016Fmyslu a obchodu ve spolupr\u00E1ci s Ministerstvem \u017Eivotn\u00EDho prost\u0159ed\u00ED a \u00DA\u0159adem p\u0159edkl\u00E1d\u00E1 vl\u00E1d\u011B ka\u017Edoro\u010Dn\u011B, poprv\u00E9 v roce 2005, do 30. z\u00E1\u0159\u00ED zpr\u00E1vu, kter\u00E1 zahrnuje anal\u00FDzu pokroku dosa\u017Een\u00E9ho p\u0159i pln\u011Bn\u00ED ustanoven\u00ED \u00A7 1 odst. 2 p\u00EDsm. d).\r\n\r\nSPOLE\u010CN\u00C1 USTANOVEN\u00CD\r\nKontrolaKontrolu dodr\u017Eov\u00E1n\u00ED tohoto z\u00E1kona prov\u00E1d\u00ED St\u00E1tn\u00ED energetick\u00E1 inspekce (d\u00E1le jen \u201Einspekce\u201C).\r\nSpr\u00E1vn\u00ED delikty\r\n\r\nProvozovateli region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovateli p\u0159enosov\u00E9 soustavy, kter\u00FD nevykoup\u00ED elekt\u0159inu z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F podle \u00A7 4 odst. 4 nebo neuhrad\u00ED zelen\u00FD bonus podle \u00A7 4 odst. 7, se ulo\u017E\u00ED pokuta do 5 000 000 K\u010D.\r\nV\u00FDrobci, kter\u00FD p\u0159ed\u00E1 nepravdiv\u00E9 m\u011B\u0159en\u00E9 nebo vypo\u010Dten\u00E9 \u00FAdaje provozovateli region\u00E1ln\u00ED distribu\u010Dn\u00ED soustavy nebo provozovateli p\u0159enosov\u00E9 soustavy o mno\u017Estv\u00ED j\u00EDm vyroben\u00E9 elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F podle \u00A7 5 odst. 5 a 6, se ulo\u017E\u00ED pokuta do 5 000 000 K\u010D.\r\nV\u00FDrobci, kter\u00FD nezajist\u00ED samostatn\u00E9 m\u011B\u0159en\u00ED elekt\u0159iny z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F podle \u00A7 4 odst. 11, se ulo\u017E\u00ED pokuta do 1 000 000 K\u010D.\r\nV\u00FDrobci, kter\u00FD nevyk\u00E1\u017Ee pravdiv\u011B spr\u00E1vn\u00E9 mno\u017Estv\u00ED elekt\u0159iny vyroben\u00E9 z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F, skute\u010Dn\u00E9 nabyt\u00ED mno\u017Estv\u00ED biomasy a jej\u00ED kvalitu a skute\u010Dn\u00E9 vyu\u017Eit\u00ED ve\u0161ker\u00E9 nabyt\u00E9 biomasy pro \u00FA\u010Dely v\u00FDroby elekt\u0159iny podle \u00A7 4 odst. 12, se ulo\u017E\u00ED pokuta do 1 000 000 K\u010D.\r\nV\u00FDrobci, kter\u00FD nep\u0159ed\u00E1 nam\u011B\u0159en\u00E9 nebo vypo\u010Dten\u00E9 \u00FAdaje podle \u00A7 5 odst. 6, se ulo\u017E\u00ED pokuta do 100 000 K\u010D.\r\nV\u00FDrobci, kter\u00FD opakovan\u011B p\u0159ed\u00E1 nepravdiv\u00E9 m\u011B\u0159en\u00E9 nebo vypo\u010Dten\u00E9 \u00FAdaje o mno\u017Estv\u00ED elekt\u0159iny vyroben\u00E9 z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F podle \u00A7 5 odst. 5 a 6, m\u016F\u017Ee inspekce rozhodnout o pozastaven\u00ED n\u00E1roku na \u00FAhradu v\u00FDkupn\u00ED ceny nebo zelen\u00E9ho bonusu, a to a\u017E na 2 roky.\r\n\r\nPokuty ukl\u00E1d\u00E1, vyb\u00EDr\u00E1 a vym\u00E1h\u00E1 inspekce. Na \u0159\u00EDzen\u00ED o ulo\u017Een\u00ED pokuty podle tohoto paragrafu se vztahuje spr\u00E1vn\u00ED \u0159\u00E1d. P\u0159i vyb\u00EDr\u00E1n\u00ED a vym\u00E1h\u00E1n\u00ED ulo\u017Een\u00FDch pokut se postupuje podle zvl\u00E1\u0161tn\u00EDho pr\u00E1vn\u00EDho p\u0159edpisu.\r\nP\u0159i stanoven\u00ED v\u00FD\u0161e pokuty se p\u0159ihl\u00E9dne k z\u00E1va\u017Enosti spr\u00E1vn\u00EDho deliktu, zejm\u00E9na ke zp\u016Fsobu jeho sp\u00E1ch\u00E1n\u00ED a jeho n\u00E1sledk\u016Fm a k okolnostem, za nich\u017E byl sp\u00E1ch\u00E1n.\r\nOdpov\u011Bdnost pr\u00E1vnick\u00E9 osoby za spr\u00E1vn\u00ED delikt zanik\u00E1, jestli\u017Ee \u00FAzemn\u00ED inspektor\u00E1t o n\u011Bm nezah\u00E1jil \u0159\u00EDzen\u00ED do 1 roku, kdy se o n\u011Bm dozv\u011Bd\u011Bl, nejpozd\u011Bji v\u0161ak do 3 let ode dne, kdy byl sp\u00E1ch\u00E1n.\r\nSpr\u00E1vn\u00ED delikty podle tohoto z\u00E1kona v prvn\u00EDm stupni projedn\u00E1v\u00E1 p\u0159\u00EDslu\u0161n\u00FD \u00FAzemn\u00ED inspektor\u00E1t. O odvol\u00E1n\u00ED proti ulo\u017Een\u00ED pokuty rozhoduje \u00FAst\u0159edn\u00ED inspektor\u00E1t.\r\nNa odpov\u011Bdnost za jedn\u00E1n\u00ED, k n\u011Bmu\u017E do\u0161lo p\u0159i podnik\u00E1n\u00ED fyzick\u00E9 osoby nebo v p\u0159\u00EDm\u00E9 souvislosti s n\u00EDm, se vztahuje ustanoven\u00ED \u00A7 9.\r\nPokuty jsou p\u0159\u00EDjmem st\u00E1tn\u00EDho rozpo\u010Dtu.\r\n\r\nP\u0159echodn\u00E9 ustanoven\u00EDPr\u00E1vo volby zelen\u00E9ho bonusu podle \u00A7 4 odst. 3 a podle \u00A7 4 odst. 7 lze uplatnit od 1. ledna 2006.\r\nZmocn\u011Bn\u00ED k vyd\u00E1n\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00EDch pr\u00E1vn\u00EDch p\u0159edpis\u016F\r\nMinisterstvo \u017Eivotn\u00EDho prost\u0159ed\u00ED vyd\u00E1 prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis k proveden\u00ED \u00A7 3 odst. 1 a 2.\r\nMinisterstvo pr\u016Fmyslu a obchodu vyd\u00E1 prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis k proveden\u00ED \u00A7 4 odst. 13 a \u00A7 4 odst. 18.\r\n\u00DA\u0159ad vyd\u00E1 prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis k proveden\u00ED \u00A7 4 odst. 3, \u00A7 4 odst. 10, \u00A7 4 odst. 12, \u00A7 5 odst. 3 a \u00A7 6 odst. 1 p\u00EDsm. b) bodu 1.\r\n\r\nZm\u011Bna z\u00E1kona o hospoda\u0159en\u00ED energi\u00ED\r\nZ\u00E1kon \u010D. 406/2000 Sb., o hospoda\u0159en\u00ED energi\u00ED, ve zn\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 359/2003 Sb. a z\u00E1kona \u010D. 694/2004 Sb., se m\u011Bn\u00ED takto:\r\nV \u00A7 2 se p\u00EDsmeno b) zru\u0161uje.Dosavadn\u00ED p\u00EDsmena c) a\u017E f) se ozna\u010Duj\u00ED jako p\u00EDsmena b) a\u017E e).\r\nV \u00A7 4 odst. 5 p\u00EDsm. c) se za slovo \u201Eenergie\u201C vkl\u00E1d\u00E1 odkaz na pozn\u00E1mku pod \u010Darou \u010D. 1, kter\u00E1 zn\u00ED:\r\n\r\nDosavadn\u00ED pozn\u00E1mka pod \u010Darou \u010D. 1 se ozna\u010Duje jako pozn\u00E1mka pod \u010Darou \u010D. 1a, a to v\u010Detn\u011B odkazu na pozn\u00E1mku pod \u010Darou.\r\n\r\nZm\u011Bna z\u00E1kona o ochran\u011B ovzdu\u0161\u00ED\r\nZ\u00E1kon \u010D. 86/2002 Sb., o ochran\u011B ovzdu\u0161\u00ED a o zm\u011Bn\u011B n\u011Bkter\u00FDch dal\u0161\u00EDch z\u00E1kon\u016F, ve zn\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 521/2002 Sb., z\u00E1kona \u010D. 92/2004 Sb., z\u00E1kona \u010D. 186/2004 Sb. a z\u00E1kona \u010D. 695/2004 Sb., se m\u011Bn\u00ED takto:\r\nV \u00A7 2 odst. 1 se za p\u00EDsmenem u) te\u010Dka nahrazuje \u010D\u00E1rkou a dopl\u0148uj\u00ED se p\u00EDsmena v), w) a x), kter\u00E1 v\u010Detn\u011B pozn\u00E1mek pod \u010Darou \u010D. 3c a 3d zn\u011Bj\u00ED:\r\n\r\nV \u00A7 3 odstavec 10 zn\u00ED:\r\n\r\nV \u00A7 3 se za odstavec 10 vkl\u00E1daj\u00ED nov\u00E9 odstavce 11 a\u017E 13, kter\u00E9 v\u010Detn\u011B pozn\u00E1mek pod \u010Darou \u010D. 7a a 7b zn\u011Bj\u00ED:\r\n\r\nDosavadn\u00ED odstavec 11 se ozna\u010Duje jako odstavec 14.\r\nV \u00A7 37 se dopl\u0148uj\u00ED odstavce 3 a 4, kter\u00E9 zn\u011Bj\u00ED:\r\n\r\nV \u00A7 40 se za odstavec 12 vkl\u00E1daj\u00ED nov\u00E9 odstavce 13 a\u017E 15, kter\u00E9 zn\u011Bj\u00ED:\r\n\r\nDosavadn\u00ED odstavce 13 a\u017E 17 se ozna\u010Duj\u00ED jako odstavce 16 a\u017E 20.\r\nZa \u00A7 45 se vkl\u00E1d\u00E1 nov\u00FD \u00A7 45a, kter\u00FD v\u010Detn\u011B pozn\u00E1mky pod \u010Darou \u010D. 21b zn\u00ED:\r\n\r\nV \u00A7 55 se v odstavci 1 za slovo \u201Eproveden\u00ED\u201C vkl\u00E1daj\u00ED slova \u201E\u00A7 3 odst. 10,\u201C, slova \u201Ea \u00A7 7 odst. 11\u201C se nahrazuj\u00ED slovy \u201E , \u00A7 7 odst. 11, \u00A7 37 odst. 4 a \u00A7 45a\u201C a v odstavci 3 se slova \u201E\u00A7 3 odst. 11\u201C nahrazuj\u00ED slovy \u201E\u00A7 3 odst. 14\u201C.\r\n\r\n\u00DA\u010CINNOST\r\nTento z\u00E1kon nab\u00FDv\u00E1 \u00FA\u010Dinnosti prvn\u00EDm dnem t\u0159et\u00EDho kalend\u00E1\u0159n\u00EDho m\u011Bs\u00EDce n\u00E1sleduj\u00EDc\u00EDho po dni jeho vyhl\u00E1\u0161en\u00ED.\r\n\r\nstanoven\u00FDm objemem biopaliv minim\u00E1ln\u00ED mno\u017Estv\u00ED biopaliv nebo jin\u00FDch paliv z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F podle druhu, na kter\u00E9 je poskytov\u00E1na opr\u00E1vn\u011Bn\u00FDm v\u00FDrobc\u016Fm biopaliv finan\u010Dn\u00ED podpora biopaliv pro ur\u010Den\u00E9 obdob\u00ED,\r\nopr\u00E1vn\u011Bn\u00FDm v\u00FDrobcem biopaliva osoba, kter\u00E1 vyr\u00E1b\u00ED biopaliva za podm\u00EDnek stanoven\u00FDch zvl\u00E1\u0161tn\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem3c<>) a kter\u00E9 byl podle vl\u00E1dou schv\u00E1len\u00FDch z\u00E1sad z\u00E1vazn\u00FDm zp\u016Fsobem p\u0159id\u011Blen pod\u00EDl na stanoven\u00E9m objemu pro ur\u010Den\u00E9 obdob\u00ED,\r\nur\u010Den\u00FDm obdob\u00EDm obdob\u00ED, po kter\u00E9 je poskytov\u00E1na finan\u010Dn\u00ED podpora biopaliv3d<>).\r\n\r\nOsoba uv\u00E1d\u011Bj\u00EDc\u00ED motorov\u00E9 benziny a motorovou naftu do voln\u00E9ho da\u0148ov\u00E9ho ob\u011Bhu na da\u0148ov\u00E9m \u00FAzem\u00ED \u010Cesk\u00E9 republiky je povinna zajistit, aby j\u00ED uv\u00E1d\u011Bn\u00FD sortiment pohonn\u00FDch hmot obsahoval stanoven\u00FD objem biopaliv podle druhu stanoven\u00FD prov\u00E1d\u011Bc\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem. T\u00EDmto prov\u00E1d\u011Bc\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem se tak\u00E9 ur\u010D\u00ED obdob\u00ED, na kter\u00E9 se stanoven\u00FD objem vztahuje.\r\n\r\nOsoba podle odstavce 10 je povinna ka\u017Edoro\u010Dn\u011B k 31. lednu informovat Gener\u00E1ln\u00ED \u0159editelstv\u00ED cel o celkov\u00E9m mno\u017Estv\u00ED paliv pro dopravn\u00ED \u00FA\u010Dely j\u00ED uveden\u00FDch v uplynul\u00E9m kalend\u00E1\u0159n\u00EDm roce do voln\u00E9ho da\u0148ov\u00E9ho ob\u011Bhu na da\u0148ov\u00E9m \u00FAzem\u00ED \u010Cesk\u00E9 republiky a o pod\u00EDlu biopaliv na tomto mno\u017Estv\u00ED.\r\nOsoba podle odstavce 10 je povinna vykupovat v r\u00E1mci stanoven\u00E9ho objemu od opr\u00E1vn\u011Bn\u00FDch v\u00FDrobc\u016F biopaliva jimi vyr\u00E1b\u011Bn\u00E1 biopaliva v mno\u017Estv\u00ED odpov\u00EDdaj\u00EDc\u00EDm jej\u00EDmu pod\u00EDlu na trhu s palivy pro dopravn\u00ED \u00FA\u010Dely na \u00FAzem\u00ED \u010Cesk\u00E9 republiky v p\u0159epo\u010Dtu podle energetick\u00E9ho obsahu, a to za minim\u00E1ln\u00ED v\u00FDkupn\u00ED ceny stanoven\u00E9 podle zvl\u00E1\u0161tn\u00EDho pr\u00E1vn\u00EDho p\u0159edpisu7a<>) (d\u00E1le jen \u201Eminim\u00E1ln\u00ED v\u00FDkupn\u00ED ceny\u201C), vyjma bioetanolu pro dopravn\u00ED \u00FA\u010Dely (d\u00E1le jen \u201Ebioetanol\u201C), p\u0159\u00EDmo, bioetanol od Spr\u00E1vy st\u00E1tn\u00EDch hmotn\u00FDch rezerv7b<>). Bioetanol Spr\u00E1va st\u00E1tn\u00EDch hmotn\u00FDch rezerv vykupuje za minim\u00E1ln\u00ED v\u00FDkupn\u00ED ceny stanoven\u00E9 podle zvl\u00E1\u0161tn\u00EDho pr\u00E1vn\u00EDho p\u0159edpisu7a<>) ve stanoven\u00E9m objemu od opr\u00E1vn\u011Bn\u00FDch v\u00FDrobc\u016F ve v\u00FD\u0161i jejich pod\u00EDlu na stanoven\u00E9m objemu.\r\nPokud osoba podle odstavce 10 nevykoup\u00ED mno\u017Estv\u00ED bioetanolu podle odstavce 12 od Spr\u00E1vy st\u00E1tn\u00EDch hmotn\u00FDch rezerv zcela nebo i z\u010D\u00E1sti, je povinna zaplatit Spr\u00E1v\u011B st\u00E1tn\u00EDch hmotn\u00FDch rezerv cenu, za kterou Spr\u00E1va st\u00E1tn\u00EDch hmotn\u00FDch rezerv nevykoupen\u00E9 mno\u017Estv\u00ED vykoupila, n\u00E1klady s v\u00FDkupem spojen\u00E9 a sankci ve v\u00FD\u0161i jednon\u00E1sobku ceny podle \u00A7 45a za nevykoupen\u00E9 mno\u017Estv\u00ED. V\u00FD\u0161e ceny se stanov\u00ED jako pr\u016Fm\u011Brn\u00E1 cena v kalend\u00E1\u0159n\u00EDm roce, v n\u011Bm\u017E do\u0161lo k nespln\u011Bn\u00ED povinnosti.\r\n\r\nMinisterstvo zem\u011Bd\u011Blstv\u00ED ve spolupr\u00E1ci s Gener\u00E1ln\u00EDm \u0159editelstv\u00EDm cel, Ministerstvem pr\u016Fmyslu a obchodu, ministerstvem a \u00DA\u0159adem p\u0159edkl\u00E1d\u00E1 ka\u017Edoro\u010Dn\u011B Evropsk\u00E9 komisi a vl\u00E1d\u011B do 1. \u010Dervence informaci o\r\nopat\u0159en\u00EDch, kter\u00E1 byla p\u0159ijata na podporu pou\u017E\u00EDv\u00E1n\u00ED biopaliv nebo jin\u00FDch paliv z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F pro dopravn\u00ED \u00FA\u010Dely m\u00EDsto motorov\u00E9 nafty nebo motorov\u00FDch benzin\u016F,\r\nn\u00E1rodn\u00EDch zdroj\u00EDch ur\u010Den\u00FDch pro v\u00FDrobu biomasy pro jin\u00E9 pou\u017Eit\u00ED ne\u017E v doprav\u011B a\r\ncelkov\u00E9m prodeji pohonn\u00FDch hmot a pod\u00EDlu biopaliv, \u010Dist\u00FDch i sm\u00EDchan\u00FDch, a jin\u00FDch paliv z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F na trhu v p\u0159edch\u00E1zej\u00EDc\u00EDm roce, p\u0159\u00EDpadn\u011B informaci o v\u0161ech v\u00FDjime\u010Dn\u00FDch stavech v dod\u00E1vk\u00E1ch ropy nebo ropn\u00FDch v\u00FDrobk\u016F, kter\u00E9 m\u011Bly vliv na prodej biopaliv a jin\u00FDch paliv z obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F.\r\n\r\nV prvn\u00ED informaci za rok 2005 uvede Ministerstvo zem\u011Bd\u011Blstv\u00ED ve spolupr\u00E1ci s Ministerstvem pr\u016Fmyslu a obchodu a ministerstvem v\u00FD\u0161i vl\u00E1dou stanoven\u00E9ho n\u00E1rodn\u00EDho indikativn\u00EDho c\u00EDle k term\u00EDnu 31. prosince 2005 a v informaci za rok 2006 vl\u00E1dou stanoven\u00FD n\u00E1rodn\u00ED indikativn\u00ED c\u00EDl k term\u00EDnu 31. prosince 2010. V t\u011Bchto informac\u00EDch zd\u016Fvodn\u00ED Ministerstvo zem\u011Bd\u011Blstv\u00ED ve spolupr\u00E1ci s Ministerstvem pr\u016Fmyslu a obchodu a ministerstvem rozd\u00EDl mezi stanoven\u00FDm n\u00E1rodn\u00EDm c\u00EDlem a dosa\u017Eenou skute\u010Dnost\u00ED. N\u00E1rodn\u00ED indikativn\u00ED c\u00EDle se stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00EDm pr\u00E1vn\u00EDm p\u0159edpisem.\r\n\r\nPokutu a\u017E do v\u00FD\u0161e 100 000 K\u010D ulo\u017E\u00ED \u010Cesk\u00E1 obchodn\u00ED inspekce osob\u011B podle \u00A7 3 odst. 10, kter\u00E1 nespln\u00ED informa\u010Dn\u00ED povinnost podle \u00A7 3 odst. 11.\r\nOsob\u011B podle \u00A7 3 odst. 10, kter\u00E1 nevykoup\u00ED mno\u017Estv\u00ED biopaliv v rozsahu sv\u00E9ho pod\u00EDlu na trhu s palivy, ulo\u017E\u00ED \u010Cesk\u00E1 obchodn\u00ED inspekce pokutu a\u017E do v\u00FD\u0161e 5 000 000 K\u010D za nevykoupen\u00E9 mno\u017Estv\u00ED biopaliv.\r\nPokutu a\u017E do v\u00FD\u0161e 5 000 000 K\u010D ulo\u017E\u00ED \u010Cesk\u00E1 obchodn\u00ED inspekce osob\u011B podle \u00A7 3 odst. 10, kter\u00E1 nezajist\u00ED, aby j\u00ED uv\u00E1d\u011Bn\u00FD sortiment pohonn\u00FDch hmot obsahoval minim\u00E1ln\u00ED mno\u017Estv\u00ED biopaliva.\r\n\r\nCeny podle \u00A7 3 odst. 12 se stanov\u00ED nejd\u00E9le na 6 kalend\u00E1\u0159n\u00EDch m\u011Bs\u00EDc\u016F dop\u0159edu samostatn\u011B pro jejich jednotliv\u00E9 druhy tak, aby pro v\u00FDrobn\u00ED za\u0159\u00EDzen\u00ED uveden\u00E1 do provozu po nabyt\u00ED \u00FA\u010Dinnosti z\u00E1kona o podpo\u0159e vyu\u017E\u00EDv\u00E1n\u00ED obnoviteln\u00FDch zdroj\u016F byla zaru\u010Dena ekonomick\u00E1 n\u00E1vratnost obvykl\u00FDch n\u00E1klad\u016F na v\u00FDstavbu za\u0159\u00EDzen\u00ED na v\u00FDrobu biopaliv a za\u0159\u00EDzen\u00ED na zpracov\u00E1n\u00ED biopaliv do pohonn\u00FDch hmot a p\u0159im\u011B\u0159en\u00FD zisk21b<>), aby byly vytvo\u0159eny podm\u00EDnky pro spln\u011Bn\u00ED indikativn\u00EDch c\u00EDl\u016F; za uveden\u00ED do provozu se pova\u017Euje t\u00E9\u017E ukon\u010Den\u00ED rekonstrukce technologick\u00E9 \u010D\u00E1sti st\u00E1vaj\u00EDc\u00EDho za\u0159\u00EDzen\u00ED nebo ukon\u010Den\u00ED modernizace zvy\u0161uj\u00EDc\u00ED technickou a ekologickou \u00FArove\u0148 st\u00E1vaj\u00EDc\u00EDho za\u0159\u00EDzen\u00ED. Technick\u00E9 a ekonomick\u00E9 parametry za\u0159\u00EDzen\u00ED, podle kter\u00FDch jsou ceny stanoveny, stanov\u00ED prov\u00E1d\u011Bc\u00ED pr\u00E1vn\u00ED p\u0159edpis.\r\n\r\n" . .