. "Z\u00E1kon \u010D. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o zm\u011Bn\u011B a dopln\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 468/1991 Sb., o provozov\u00E1n\u00ED rozhlasov\u00E9ho a televizn\u00EDho vys\u00EDl\u00E1n\u00ED, ve zn\u011Bn\u00ED pozd\u011Bj\u0161\u00EDch p\u0159edpis\u016F, ve zn\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 258/2000 Sb., z\u00E1kona \u010D. 231/2001 Sb., z\u00E1kona \u010D. 256/2001 Sb., z\u00E1kona \u010D. 138/2002 Sb. a z\u00E1kona \u010D. 320/2002 Sb., se m\u011Bn\u00ED takto:\r\n\u00A7 3 v\u010Detn\u011B nadpisu zn\u00ED:\r\n\r\nPozn\u00E1mka pod \u010Darou \u010D. 11) se zru\u0161uje.\r\n\r\n\u00DA\u010Dinnost\r\nTento z\u00E1kon nab\u00FDv\u00E1 \u00FA\u010Dinnosti dnem 1. \u010Dervence 2004.\r\nUstanoven\u00ED \u00A7 3 odst. 4 p\u00EDsm. d) pozb\u00FDv\u00E1 \u00FA\u010Dinnosti dnem 1. ledna 2007.\r\n\r\nTab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky\r\nReklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky a rovn\u011B\u017E sponzorov\u00E1n\u00ED, jeho\u017E \u00FA\u010Delem nebo p\u0159\u00EDm\u00FDm \u010Di nep\u0159\u00EDm\u00FDm \u00FA\u010Dinkem je reklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky, jsou zak\u00E1z\u00E1ny, pokud nen\u00ED d\u00E1le stanoveno jinak. To plat\u00ED t\u00E9\u017E pro sponzorov\u00E1n\u00ED akc\u00ED nebo \u010Dinnost\u00ED, kter\u00E9 se t\u00FDkaj\u00ED n\u011Bkolika \u010Dlensk\u00FDch st\u00E1t\u016F Evropsk\u00E9 unie nebo jin\u00FDch st\u00E1t\u016F tvo\u0159\u00EDc\u00EDch Evropsk\u00FD hospod\u00E1\u0159sk\u00FD prostor nebo se konaj\u00ED v n\u011Bkolika \u010Dlensk\u00FDch st\u00E1tech Evropsk\u00E9 unie nebo v jin\u00FDch st\u00E1tech tvo\u0159\u00EDc\u00EDch Evropsk\u00FD hospod\u00E1\u0159sk\u00FD prostor nebo dosahuj\u00ED p\u0159eshrani\u010Dn\u00EDch \u00FA\u010Dink\u016F jin\u00FDm zp\u016Fsobem.\r\nReklamou na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky se rozum\u00ED t\u00E9\u017E\r\njak\u00E1koliv forma obchodn\u00EDho sd\u011Blen\u00ED, jeho\u017E \u00FA\u010Delem nebo p\u0159\u00EDm\u00FDm \u010Di nep\u0159\u00EDm\u00FDm \u00FA\u010Dinkem je propagace tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku,\r\ndistribuce tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku zdarma, jej\u00EDm\u017E \u00FA\u010Delem nebo p\u0159\u00EDm\u00FDm \u010Di nep\u0159\u00EDm\u00FDm \u00FA\u010Dinkem je propagace tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku nebo distribuce zdarma, kter\u00E1 m\u00E1 takov\u00FD p\u0159\u00EDm\u00FD \u010Di nep\u0159\u00EDm\u00FD \u00FA\u010Dinek v souvislosti se sponzorov\u00E1n\u00EDm podle odstavce 1,\r\nreklama, kter\u00E1 se nezmi\u0148uje p\u0159\u00EDmo o tab\u00E1kov\u00E9m v\u00FDrobku, ale vyu\u017E\u00EDv\u00E1 ochrann\u00E9 zn\u00E1mky1a<>), embl\u00E9mu nebo jin\u00E9ho charakteristick\u00E9ho rysu tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku, pokud d\u00E1le nen\u00ED stanoveno jinak.\r\n\r\nZa reklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky se nepova\u017Euje u\u017Eit\u00ED ochrann\u00E9 zn\u00E1mky tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku registrovan\u00E9 nebo u\u017E\u00EDvan\u00E9 pro tab\u00E1kov\u00E9 nebo jin\u00E9 v\u00FDrobky nebo slu\u017Eby p\u0159ed \u00FA\u010Dinnost\u00ED tohoto z\u00E1kona na reklamu jin\u00FDch ne\u017E tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F nebo slu\u017Eeb. P\u0159itom zp\u016Fsob, jak\u00FDm je informace o v\u00FDrobku nebo slu\u017Eb\u011B \u0161\u00ED\u0159ena, mus\u00ED b\u00FDt z\u0159eteln\u011B odli\u0161en od zp\u016Fsobu \u0161\u00ED\u0159en\u00ED informace o tab\u00E1kov\u00E9m v\u00FDrobku.\r\nZ\u00E1kaz reklamy podle odstavce 1 se nevztahuje na\r\nreklamu v periodick\u00E9m tisku, neperiodick\u00FDch publikac\u00EDch, na let\u00E1c\u00EDch, plak\u00E1tech nebo jin\u00FDch tiskovin\u00E1ch nebo v elektronick\u00FDch prost\u0159edc\u00EDch10a<>) ur\u010Denou v\u00FDlu\u010Dn\u011B profesion\u00E1l\u016Fm v oblasti obchodu s tab\u00E1kov\u00FDmi v\u00FDrobky,\r\nreklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky ve specializovan\u00FDch prodejn\u00E1ch tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F nebo ve v\u00FDkladn\u00ED sk\u0159\u00EDni a na p\u0159im\u011B\u0159en\u00E9 ozna\u010Den\u00ED t\u011Bchto prodejen,\r\nreklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky v provozovn\u00E1ch, ve kter\u00FDch se prod\u00E1v\u00E1 nebo poskytuje \u0161irok\u00FD sortiment zbo\u017E\u00ED nebo slu\u017Eeb, jedn\u00E1-li se o reklamu um\u00EDst\u011Bnou v t\u00E9 \u010D\u00E1sti provozovny, kter\u00E1 je ur\u010Dena k prodeji tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F,\r\nsponzorov\u00E1n\u00ED motoristick\u00FDch sout\u011B\u017E\u00ED a sponzorskou komunikaci v m\u00EDst\u011B kon\u00E1n\u00ED,\r\npublikace, kter\u00E9 jsou ti\u0161t\u011Bn\u00E9 a vyd\u00E1van\u00E9 ve t\u0159et\u00EDch zem\u00EDch, pokud nejsou p\u0159edev\u0161\u00EDm ur\u010Deny pro vnit\u0159n\u00ED trh Evropsk\u00FDch spole\u010Denstv\u00ED.\r\n\r\nReklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky podle odstavce 4 p\u00EDsm. a) a\u017E d) mus\u00ED obsahovat z\u0159eteln\u00E9 varov\u00E1n\u00ED tohoto zn\u011Bn\u00ED: \u201EMinisterstvo zdravotnictv\u00ED varuje: kou\u0159en\u00ED zp\u016Fsobuje rakovinu\u201C, a to v rozsahu nejm\u00E9n\u011B 20 % reklamn\u00EDho sd\u011Blen\u00ED. U p\u00EDsemn\u00E9 reklamy mus\u00ED b\u00FDt text varov\u00E1n\u00ED uveden na b\u00EDl\u00E9m podkladu uspo\u0159\u00E1dan\u00E9m pod\u00E9l spodn\u00EDho okraje reklamn\u00ED plochy v rozsahu nejm\u00E9n\u011B 20 % t\u00E9to plochy. Text mus\u00ED b\u00FDt vyti\u0161t\u011Bn \u010Dern\u00FDm velk\u00FDm tu\u010Dn\u00FDm p\u00EDsmem tak, aby dos\u00E1hl celkovou v\u00FD\u0161ku nejm\u00E9n\u011B 80 % v\u00FD\u0161ky b\u00EDl\u00E9ho podkladu. Reklama \u0161\u00ED\u0159en\u00E1 audiovizu\u00E1ln\u00EDm zp\u016Fsobem mus\u00ED obsahovat titulky s varov\u00E1n\u00EDm podle v\u011Bt prvn\u00ED a druh\u00E9.\r\nReklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky podle odstavce 4 p\u00EDsm. a) a\u017E d) nesm\u00ED\r\nb\u00FDt zam\u011B\u0159ena na osoby mlad\u0161\u00ED 18 let, zejm\u00E9na zobrazen\u00EDm t\u011Bchto osob nebo u\u017Eit\u00EDm prvk\u016F, prost\u0159edk\u016F nebo akc\u00ED, kter\u00E9 takov\u00E9 osoby p\u0159ev\u00E1\u017En\u011B oslovuj\u00ED,\r\nnab\u00E1dat ke kou\u0159en\u00ED slovy nebo nap\u0159\u00EDklad t\u00EDm, \u017Ee zobrazuje sc\u00E9ny s otev\u0159en\u00FDmi krabi\u010Dkami cigaret nebo sc\u00E9ny, kde lid\u00E9 kou\u0159\u00ED nebo dr\u017E\u00ED cigarety, bal\u00ED\u010Dky cigaret nebo jin\u00E9 tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky nebo ku\u0159\u00E1ck\u00E9 pot\u0159eby.\r\n\r\nV reklam\u011B podle odstavce 4 se zakazuje bezplatn\u00E9 dod\u00E1v\u00E1n\u00ED vzork\u016F tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F \u0161irok\u00E9 ve\u0159ejnosti, maj\u00EDc\u00ED za c\u00EDl propagaci tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku.\r\n\r\n" . "2006-01-26+01:00"^^ . "cs" . . "Z\u00E1kon ze dne 11. 4. 2003, kter\u00FDm se m\u011Bn\u00ED z\u00E1kon \u010D. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o zm\u011Bn\u011B a dopln\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 468/1991 Sb., o provozov\u00E1n\u00ED rozhlasov\u00E9ho a televizn\u00EDho vys\u00EDl\u00E1n\u00ED, ve zn\u011Bn\u00ED pozd\u011Bj\u0161\u00EDch p\u0159edpis\u016F, ve zn\u011Bn\u00ED pozd\u011Bj\u0161\u00EDch p\u0159edpis\u016F"@cs . "\r\n
\r\n
\r\n

132

\r\n

Z\u00C1KON

\r\n

ze dne 11. dubna 2003,

\r\n

kter\u00FDm se m\u011Bn\u00ED z\u00E1kon \u010D. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o zm\u011Bn\u011B a dopln\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 468/1991 Sb., o provozov\u00E1n\u00ED rozhlasov\u00E9ho a televizn\u00EDho vys\u00EDl\u00E1n\u00ED, ve zn\u011Bn\u00ED pozd\u011Bj\u0161\u00EDch p\u0159edpis\u016F, ve zn\u011Bn\u00ED pozd\u011Bj\u0161\u00EDch p\u0159edpis\u016F

\r\n

Parlament se usnesl na tomto z\u00E1kon\u011B \u010Cesk\u00E9 republiky:

\r\n
\r\n
\r\n

\u010Cl. I

Z\u00E1kon \u010D. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o zm\u011Bn\u011B a dopln\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 468/1991 Sb., o provozov\u00E1n\u00ED rozhlasov\u00E9ho a televizn\u00EDho vys\u00EDl\u00E1n\u00ED, ve zn\u011Bn\u00ED pozd\u011Bj\u0161\u00EDch p\u0159edpis\u016F, ve zn\u011Bn\u00ED z\u00E1kona \u010D. 258/2000 Sb., z\u00E1kona \u010D. 231/2001 Sb., z\u00E1kona \u010D. 256/2001 Sb., z\u00E1kona \u010D. 138/2002 Sb. a z\u00E1kona \u010D. 320/2002 Sb., se m\u011Bn\u00ED takto:

\r\n

1. \u00A7 3 v\u010Detn\u011B nadpisu zn\u00ED:

\r\n

\r\n

\r\n

2. Pozn\u00E1mka pod \u010Darou \u010D. 11) se zru\u0161uje.

\r\n
\r\n

\u010Cl. II

\u00DA\u010Dinnost

\r\n

(1) Tento z\u00E1kon nab\u00FDv\u00E1 \u00FA\u010Dinnosti dnem 1. \u010Dervence 2004.

\r\n

(2) Ustanoven\u00ED \u00A7 3 odst. 4 p\u00EDsm. d) pozb\u00FDv\u00E1 \u00FA\u010Dinnosti dnem 1. ledna 2007.

\r\n
\r\n \r\n

\u00A7 3

Tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky

\r\n

(1) Reklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky<span class=\"poznamka-link\" resource=\"footnote/10\"><sup>10</sup>)</span> a rovn\u011B\u017E sponzorov\u00E1n\u00ED, jeho\u017E \u00FA\u010Delem nebo p\u0159\u00EDm\u00FDm \u010Di nep\u0159\u00EDm\u00FDm \u00FA\u010Dinkem je reklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky, jsou zak\u00E1z\u00E1ny, pokud nen\u00ED d\u00E1le stanoveno jinak. To plat\u00ED t\u00E9\u017E pro sponzorov\u00E1n\u00ED akc\u00ED nebo \u010Dinnost\u00ED, kter\u00E9 se t\u00FDkaj\u00ED n\u011Bkolika \u010Dlensk\u00FDch st\u00E1t\u016F Evropsk\u00E9 unie nebo jin\u00FDch st\u00E1t\u016F tvo\u0159\u00EDc\u00EDch Evropsk\u00FD hospod\u00E1\u0159sk\u00FD prostor nebo se konaj\u00ED v n\u011Bkolika \u010Dlensk\u00FDch st\u00E1tech Evropsk\u00E9 unie nebo v jin\u00FDch st\u00E1tech tvo\u0159\u00EDc\u00EDch Evropsk\u00FD hospod\u00E1\u0159sk\u00FD prostor nebo dosahuj\u00ED p\u0159eshrani\u010Dn\u00EDch \u00FA\u010Dink\u016F jin\u00FDm zp\u016Fsobem.

\r\n

(2) Za reklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky se pro \u00FA\u010Dely tohoto z\u00E1kona pova\u017Euje tak\u00E9

\r\n

a) distribuce tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F zdarma, jej\u00EDm\u017E \u00FA\u010Delem nebo p\u0159\u00EDm\u00FDm \u010Di nep\u0159\u00EDm\u00FDm \u00FA\u010Dinkem je propagace tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku,

\r\n

b) reklama, kter\u00E1 se nezmi\u0148uje p\u0159\u00EDmo o tab\u00E1kov\u00E9m v\u00FDrobku, ale vyu\u017E\u00EDv\u00E1 ochrann\u00E9 zn\u00E1mky,<span class=\"poznamka-link\" resource=\"footnote/1\"><sup>1</sup>)</span> embl\u00E9mu nebo jin\u00E9ho charakteristick\u00E9ho rysu tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku, pokud d\u00E1le nen\u00ED stanoveno jinak.

\r\n
\r\n

(3) Za reklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky se nepova\u017Euje u\u017Eit\u00ED ochrann\u00E9 zn\u00E1mky<span class=\"poznamka-link\" resource=\"footnote/1\"><sup>1</sup>)</span> tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku registrovan\u00E9 nebo u\u017E\u00EDvan\u00E9 pro tab\u00E1kov\u00E9 nebo jin\u00E9 v\u00FDrobky nebo slu\u017Eby p\u0159ed \u00FA\u010Dinnost\u00ED tohoto z\u00E1kona na reklamu jin\u00FDch ne\u017E tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F nebo slu\u017Eeb. P\u0159itom zp\u016Fsob, jak\u00FDm je informace o v\u00FDrobku nebo slu\u017Eb\u011B \u0161\u00ED\u0159ena, mus\u00ED b\u00FDt z\u0159eteln\u011B odli\u0161en od zp\u016Fsobu \u0161\u00ED\u0159en\u00ED informace o tab\u00E1kov\u00E9m v\u00FDrobku.

\r\n

(4) Z\u00E1kaz reklamy podle odstavce 1 se nevztahuje na

\r\n

a) reklamu v periodick\u00E9m tisku<span class=\"poznamka-link\" resource=\"footnote/2\"><sup>2</sup>)</span>, neperiodick\u00FDch publikac\u00EDch<span class=\"poznamka-link\" resource=\"footnote/3\"><sup>3</sup>)</span>, na let\u00E1c\u00EDch, plak\u00E1tech nebo jin\u00FDch tiskovin\u00E1ch nebo v elektronick\u00FDch prost\u0159edc\u00EDch<span class=\"poznamka-link\" resource=\"footnote/10a\"><sup>10a</sup>)</span> ur\u010Denou v\u00FDlu\u010Dn\u011B profesion\u00E1l\u016Fm v oblasti obchodu s tab\u00E1kov\u00FDmi v\u00FDrobky,

\r\n

b) reklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky ve specializovan\u00FDch prodejn\u00E1ch tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F nebo ve v\u00FDkladn\u00ED sk\u0159\u00EDni a na p\u0159im\u011B\u0159en\u00E9 ozna\u010Den\u00ED t\u011Bchto prodejen,

\r\n

c) reklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky v provozovn\u00E1ch, ve kter\u00FDch se prod\u00E1v\u00E1 nebo poskytuje \u0161irok\u00FD sortiment zbo\u017E\u00ED nebo slu\u017Eeb, jedn\u00E1-li se o reklamu um\u00EDst\u011Bnou v t\u00E9 \u010D\u00E1sti provozovny, kter\u00E1 je ur\u010Dena k prodeji tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F,

\r\n
\r\n

(5) Reklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky podle odstavce 4 p\u00EDsm. a) a\u017E d) mus\u00ED obsahovat z\u0159eteln\u00E9 varov\u00E1n\u00ED tohoto zn\u011Bn\u00ED: \u201EMinisterstvo zdravotnictv\u00ED varuje: kou\u0159en\u00ED zp\u016Fsobuje rakovinu\u201C, a to v rozsahu nejm\u00E9n\u011B 20 % reklamn\u00EDho sd\u011Blen\u00ED. U p\u00EDsemn\u00E9 reklamy mus\u00ED b\u00FDt text varov\u00E1n\u00ED uveden na b\u00EDl\u00E9m podkladu uspo\u0159\u00E1dan\u00E9m pod\u00E9l spodn\u00EDho okraje reklamn\u00ED plochy v rozsahu nejm\u00E9n\u011B 20 % t\u00E9to plochy. Text mus\u00ED b\u00FDt vyti\u0161t\u011Bn \u010Dern\u00FDm velk\u00FDm tu\u010Dn\u00FDm p\u00EDsmem tak, aby dos\u00E1hl celkovou v\u00FD\u0161ku nejm\u00E9n\u011B 80 % v\u00FD\u0161ky b\u00EDl\u00E9ho podkladu. Reklama \u0161\u00ED\u0159en\u00E1 audiovizu\u00E1ln\u00EDm zp\u016Fsobem mus\u00ED obsahovat titulky s varov\u00E1n\u00EDm podle v\u011Bt prvn\u00ED a druh\u00E9.

\r\n

(6) Reklama na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky podle odstavce 4 p\u00EDsm. a) a\u017E d) nesm\u00ED

\r\n

(7) V reklam\u011B podle odstavce 4 se zakazuje bezplatn\u00E9 dod\u00E1v\u00E1n\u00ED vzork\u016F tab\u00E1kov\u00FDch v\u00FDrobk\u016F \u0161irok\u00E9 ve\u0159ejnosti, maj\u00EDc\u00ED za c\u00EDl propagaci tab\u00E1kov\u00E9ho v\u00FDrobku.

\r\n

d) sponzorov\u00E1n\u00ED motoristick\u00FDch sout\u011B\u017E\u00ED a sponzorskou komunikaci v m\u00EDst\u011B kon\u00E1n\u00ED,

\r\n

e) prodej publikac\u00ED obsahuj\u00EDc\u00EDch reklamu na tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky, kter\u00E9 jsou publikovan\u00E9 a ti\u0161t\u011Bn\u00E9 v t\u0159et\u00EDch zem\u00EDch, pokud nejsou p\u0159edev\u0161\u00EDm ur\u010Deny pro trh v \u010Cesk\u00E9 republice.

\r\n

a) b\u00FDt zam\u011B\u0159ena na osoby mlad\u0161\u00ED 18 let, zejm\u00E9na zobrazen\u00EDm t\u011Bchto osob nebo u\u017Eit\u00EDm prvk\u016F, prost\u0159edk\u016F nebo akc\u00ED, kter\u00E9 takov\u00E9 osoby p\u0159ev\u00E1\u017En\u011B oslovuj\u00ED,

\r\n

b) nab\u00E1dat ke kou\u0159en\u00ED slovy nebo nap\u0159\u00EDklad t\u00EDm, \u017Ee zobrazuje sc\u00E9ny s otev\u0159en\u00FDmi krabi\u010Dkami cigaret nebo sc\u00E9ny, kde lid\u00E9 kou\u0159\u00ED nebo dr\u017E\u00ED cigarety, bal\u00ED\u010Dky cigaret nebo jin\u00E9 tab\u00E1kov\u00E9 v\u00FDrobky nebo ku\u0159\u00E1ck\u00E9 pot\u0159eby.

\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n

Zaor\u00E1lek v. r. Klaus v. r. \u0160pidla v. r.

\r\n
\r\n
" . .