"GA101/93/0408" . . . . . . . . . . "0"^^ . . "U k\u0159\u00EDdel letadel se pou\u017E\u00EDvaly useknut\u00E9 odtokov\u00E9 hrany p\u0159edev\u0161\u00EDm pro zv\u00FD\u0161en\u00ED pevnosti. Dosavadn\u00ED teorie varovaly p\u0159ed p\u0159\u00EDdavn\u00FDm, tzv. 'dnov\u00FDm' aerodynamick\u00FDm odporem. P\u0159ed n\u011Bkolika lety byly v USA navr\u017Eeny a ov\u011B\u0159eny profily GA a MS s useknut\u00FDmi odtokov\u00FDmihranami, kter\u00E9 nemaj\u00ED \u017E\u00E1dn\u00FD dnov\u00FD odpor a maj\u00ED vy\u0161\u0161\u00ED max. vztlak. Zm\u00EDn\u011Bn\u00FD rozpor vysv\u011Btluje hypot\u00E9za o dvou typech obt\u00E9k\u00E1n\u00ED useknut\u00FDch odtokov\u00FDch hran. V literatu\u0159e nebyly nalezeny \u00FAdaje pro stanoven\u00ED krit\u00E9ria, kter\u00FD typ obt\u00E9k\u00E1n\u00ED useknut\u00E9 odtokov\u00E9 hrany vznikne. C\u00EDlem projektu je z\u00EDskat z\u00E1kladn\u00ED \u00FAdaje pro nalezen\u00ED zm\u00EDn\u011Bn\u00E9ho krit\u00E9ria. Postup je navr\u017Een teoretick\u00FD a experiment\u00E1ln\u00ED. Projekt je jednou z d\u00EDl\u010D\u00EDch etap pro zv\u00FD\u0161en\u00ED bezpe\u010Dnosti, ekonomi\u010Dnosti a ekologi\u010Dnosti letectv\u00ED. XXX" . . . "1"^^ . "0"^^ . . "Subsonick\u00E9 profily s useknutou odtokovou hranou pro k\u0159\u00EDdla a kormidla letadel" . "0"^^ . "http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA101/93/0408"^^ . "0"^^ . "XXX"@cs . "Subsonic Airfoils with the Blunt Trailing Edge for Aircraft Wings and Tail Planes"@en . .