This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F75112779%3A_____%2F14%3A%230000093%21RIV15-MSM-75112779/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F75112779%3A_____%2F14%3A%230000093%21RIV15-MSM-75112779
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The Matrix (dir. A. & L. Wachowski, 1999) and Kdo hledá zlaté dno (Who Looks for Gold?) (dir. J. Menzel, 1974) are similar movies (totalities), asking the same question: “what is the matrix?” (system), resp. “what is normal?” The philosophical basis of the films is “the birth of biopolitics” (M. Foucault) and “the interpretation of cultures” (C. Geertz). Problém je v recepci (bez níž by se „démonická“ dynamičnost, přirozenost, média neměla jak projevit). Jejím prostřednictvím dochází k připojení, návratu do hry. K restartu, redefinici, ale hlavně k adaptaci a mutaci systému, „hranice konstruktu“, totality/liminarity, jejíž imaginace plodí nová fantastická monstra – tak jiná, tak stejná – a hrdiny... Po „zkrocení“ těžkého Pavouka je mladý adept svým velitelem a mentorem – průvodcem, zasvěcovatelem – definitivně uznán, přijat a povýšen. Zrod „nového člověka“, totálně zapojeného do biomechanického soukolí/ústrojí a organismu komunity, resp. společnosti (gigantická kostra Hobbesova Leviathana bude, pokud už není, doběla obraná Bolzovým „lidským hmyzem“ a pokrytá „novým středověkem sítí“), připomíná silně (Foucaultovo) „zrození biopolitiky“, „biomoci“, ale i (Geertzův) recepční, interpretační model kultury, kde divák nebo hrdina (recipient je totiž zároveň aktérem konstruktu – a úplně opodál nestojí ani autor této studie), tedy „člověk je zvíře zavěšené do pavučiny významů, kterou si samo upředlo“. Jedná se o dva myšlenkové (filozofické) aspekty programu a imaginace Matrixu/Matrixu – a ovšem i Zlatého dna. Problém je v recepci (bez níž by se „démonická“ dynamičnost, přirozenost, média neměla jak projevit). Jejím prostřednictvím dochází k připojení, návratu do hry. K restartu, redefinici, ale hlavně k adaptaci a mutaci systému, „hranice konstruktu“, totality/liminarity, jejíž imaginace plodí nová fantastická monstra – tak jiná, tak stejná – a hrdiny... Po „zkrocení“ těžkého Pavouka je mladý adept svým velitelem a mentorem – průvodcem, zasvěcovatelem – definitivně uznán, přijat a povýšen. Zrod „nového člověka“, totálně zapojeného do biomechanického soukolí/ústrojí a organismu komunity, resp. společnosti (gigantická kostra Hobbesova Leviathana bude, pokud už není, doběla obraná Bolzovým „lidským hmyzem“ a pokrytá „novým středověkem sítí“), připomíná silně (Foucaultovo) „zrození biopolitiky“, „biomoci“, ale i (Geertzův) recepční, interpretační model kultury, kde divák nebo hrdina (recipient je totiž zároveň aktérem konstruktu – a úplně opodál nestojí ani autor této studie), tedy „člověk je zvíře zavěšené do pavučiny významů, kterou si samo upředlo“. Jedná se o dva myšlenkové (filozofické) aspekty programu a imaginace Matrixu/Matrixu – a ovšem i Zlatého dna.
dcterms:title
Matrix-Menzel. Hledání „hranice konstruktu“ (pokus o definici) Matrix-Menzel: Looking for %22the border of the construct%22 Matrix-Menzel. Hledání „hranice konstruktu“ (pokus o definici)
skos:prefLabel
Matrix-Menzel: Looking for %22the border of the construct%22 Matrix-Menzel. Hledání „hranice konstruktu“ (pokus o definici) Matrix-Menzel. Hledání „hranice konstruktu“ (pokus o definici)
skos:notation
RIV/75112779:_____/14:#0000093!RIV15-MSM-75112779
n3:aktivita
n13:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n6:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n17:2005611
n3:druhVysledku
n4:C
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
27686
n3:idVysledku
RIV/75112779:_____/14:#0000093
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
film; history; normalisation; Hollywood; science fiction
n3:klicoveSlovo
n9:film n9:normalisation n9:Hollywood n9:history n9:science%20fiction
n3:kontrolniKodProRIV
[2DB04E3A7CED]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Film a dějiny 4: Normalizace
n3:obor
n18:AB
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
662
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2014
n3:tvurceVysledku
Kopal, Petr
s:numberOfPages
40
n12:hasPublisher
ÚSTR a Casablanca
n10:isbn
978-80-87912-13-3