This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F75081431%3A_____%2F08%3A00000033%21RIV09-MSM-75081431/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F75081431%3A_____%2F08%3A00000033%21RIV09-MSM-75081431
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
It is important for each participant to exhibit not only good professional skills but also good communication skills. However, basic communication skills are often not taught at all at the level of high school, or at best very little. As a result, the Universities in Czech Republic have recently started to address this problem by introducing more practical courses aimed at communication. One such course, aimed at laboratory assistants, is also being developed at the Faculty of Health and Social sciences in Ceske Budejovice. Professional communication of laboratory assistant includes three aspects: communication with external professional world, communication among peers in the same profession at his/her workplace (among colleagues, superiors, etc), communication with patient, and communication connected with obtaining new professional and research information. Successful communication of laboratory assistant towards the patient is influenced by the following factors: use of appropriate language code, V současném profesním životě nestačí %22jen%22 vynikající odborné znalosti a dovednosti, ale každý účastník takové komunikace by měl ovládat i profesní komunikační dovednosti. Základní společenské komunikační dovednosti však nejsou v naší zemi na středních školách vůbec, či jen málo rozvíjeny. Na tento alarmující nedostatek komunikační gramotnosti reaguje stále více českých vysokých škol zavedením profesně orientovaného kurzu komunikace. Takový kurz zaměřený na profesi zdravotního laboranta je rozvíjen i na Zdravotně sociální fakultě v Českých Budějovicích. Profesní komunikace laboratorního pracovníka zahrnuje tyto roviny: komunikaci vůči vnějšímu profesnímu světu, komunikaci mezi odborníky stejné profese na mateřském pracovišti ve složité hierarchii vztahů (mezi kolegy na stejné pracovní pozici, směrem k nadřízenému, směrem k podřízeným), komunikaci s konkrétním pacientem, komunikaci spojenou se získáváním odborných a vědeckých poznatků. Komunikační úspěšnost laboratorního pracovníka směrem k p V současném profesním životě nestačí %22jen%22 vynikající odborné znalosti a dovednosti, ale každý účastník takové komunikace by měl ovládat i profesní komunikační dovednosti. Základní společenské komunikační dovednosti však nejsou v naší zemi na středních školách vůbec, či jen málo rozvíjeny. Na tento alarmující nedostatek komunikační gramotnosti reaguje stále více českých vysokých škol zavedením profesně orientovaného kurzu komunikace. Takový kurz zaměřený na profesi zdravotního laboranta je rozvíjen i na Zdravotně sociální fakultě v Českých Budějovicích. Profesní komunikace laboratorního pracovníka zahrnuje tyto roviny: komunikaci vůči vnějšímu profesnímu světu, komunikaci mezi odborníky stejné profese na mateřském pracovišti ve složité hierarchii vztahů (mezi kolegy na stejné pracovní pozici, směrem k nadřízenému, směrem k podřízeným), komunikaci s konkrétním pacientem, komunikaci spojenou se získáváním odborných a vědeckých poznatků. Komunikační úspěšnost laboratorního pracovníka směrem k p
dcterms:title
Komunikační specifika v profesi laboratorního pracovníka Komunikační specifika v profesi laboratorního pracovníka Communication parameters in the work of laboratory technician
skos:prefLabel
Komunikační specifika v profesi laboratorního pracovníka Komunikační specifika v profesi laboratorního pracovníka Communication parameters in the work of laboratory technician
skos:notation
RIV/75081431:_____/08:00000033!RIV09-MSM-75081431
n4:aktivita
n12:V
n4:aktivity
V
n4:cisloPeriodika
0
n4:dodaniDat
n11:2009
n4:domaciTvurceVysledku
n16:3747034
n4:druhVysledku
n15:J
n4:duvernostUdaju
n13:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
375245
n4:idVysledku
RIV/75081431:_____/08:00000033
n4:jazykVysledku
n10:cze
n4:klicovaSlova
success in professional communication; laboratory technician; patient; verbal communication; nonverbal communication
n4:klicoveSlovo
n5:success%20in%20professional%20communication n5:patient n5:nonverbal%20communication n5:verbal%20communication n5:laboratory%20technician
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[F2BA709494A3]
n4:nazevZdroje
Kontakt
n4:obor
n7:AI
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n11:2008
n4:svazekPeriodika
10
n4:tvurceVysledku
Bergerová, Růžena
s:issn
1212-4117
s:numberOfPages
7