This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F75075741%3A_____%2F12%3A%230000173%21RIV15-MZE-75075741/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F75075741%3A_____%2F12%3A%230000173%21RIV15-MZE-75075741
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The aim of this contribution is to present and evaluate a part of the NMA Forestry sub-collection concerning forestry and transport. The first exhibits from the forest transport section were showing illustrative boards with pictures documenting the solution of the wind-fallen trees in the forest district of Arnoštov and Křišťanov during 1917 and 1918, where the forest railway and a sawmill were promptly built. The collection of forest transport expanded mostly from the 1960s to the 1980s. In 1989 the collection of big forest machinery was stopped due to space and financial reasons. The collection has two subdivisions: water transport and terrestrial transport. They are further subdivided into hand-operated, sledging (which is not documented in detail here and is referred to in a separate contribution), gravitational transport, animal-pulled carriages, railway tractors, automobiles. The air transport is not represented in the collection today. The character of the collection items can be divided into transport means, their parts, accessories, models and two-dimensional objects – photographs, drawings, maps, and suchlike. Forest transport forms 5% of the Forestry sub-collection, which has 8,857 collection items at present. Therefore it is quite an extensive collection, although some areas are not sufficiently covered and they will have to be aimed at in future. Příspěvek má za cíl představit a zhodnotit část podsbírky Lesnictví NZM, týkající se lesnického dopravnictví. Prvními vystavenými exponáty z lesnického dopravnictví byla tabla dokumentující zdolání následků větrného polomu z let 1917 a 1918 v polesí Arnoštov a Křišťanov rychlou výstavbou lesní železnice a pily. Nejvíce se sbírka lesnického dopravnictví rozrostla v 60. až 80. letech 20. století. Po roce 1989 ustal sběr velkých lesnických mechanismů, z důvodů prostorových a finančních. Sbírka je členěna podle odvětví, na dopravu vodní a suchozemskou, ta se dále dělí na dopravu ruční, sáňkování (to zde není podrobně zpracováno, je mu věnován samostatný příspěvek), dopravu gravitační, svoz na vozech pomocí zvířat, po železnici traktory, automobily. Letecká doprava zatím ve sbírce zastoupena není. Podle charakteru sbírkových předmětů je můžeme členit na dopravní prostředky, jejich části, příslušenství, modely a dvourozměrné předměty – fotografie, kresby, mapy apod. Lesnické dopravnictví tvoří asi 5% z podsbírky Lesnictví, která má v současnosti 8 857 sbírkových předmětů. Jedná se tedy o značně rozsáhlou sbírku, některé oblasti jsou ale zastoupeny nedostatečně a při další sbírkotvorné činnosti bude nutné se na ně zaměřit. Příspěvek má za cíl představit a zhodnotit část podsbírky Lesnictví NZM, týkající se lesnického dopravnictví. Prvními vystavenými exponáty z lesnického dopravnictví byla tabla dokumentující zdolání následků větrného polomu z let 1917 a 1918 v polesí Arnoštov a Křišťanov rychlou výstavbou lesní železnice a pily. Nejvíce se sbírka lesnického dopravnictví rozrostla v 60. až 80. letech 20. století. Po roce 1989 ustal sběr velkých lesnických mechanismů, z důvodů prostorových a finančních. Sbírka je členěna podle odvětví, na dopravu vodní a suchozemskou, ta se dále dělí na dopravu ruční, sáňkování (to zde není podrobně zpracováno, je mu věnován samostatný příspěvek), dopravu gravitační, svoz na vozech pomocí zvířat, po železnici traktory, automobily. Letecká doprava zatím ve sbírce zastoupena není. Podle charakteru sbírkových předmětů je můžeme členit na dopravní prostředky, jejich části, příslušenství, modely a dvourozměrné předměty – fotografie, kresby, mapy apod. Lesnické dopravnictví tvoří asi 5% z podsbírky Lesnictví, která má v současnosti 8 857 sbírkových předmětů. Jedná se tedy o značně rozsáhlou sbírku, některé oblasti jsou ale zastoupeny nedostatečně a při další sbírkotvorné činnosti bude nutné se na ně zaměřit.
dcterms:title
Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze Forest transport collections in the Museum of Forestry, Game-keeping and Fisheries in Ohrada, Hluboká nad Vltavou, regional branch of the National Museum of Agriculture in Prague Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze
skos:prefLabel
Forest transport collections in the Museum of Forestry, Game-keeping and Fisheries in Ohrada, Hluboká nad Vltavou, regional branch of the National Museum of Agriculture in Prague Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze
skos:notation
RIV/75075741:_____/12:#0000173!RIV15-MZE-75075741
n3:aktivita
n13:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n4:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n19:6015662
n3:druhVysledku
n16:D
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
146874
n3:idVysledku
RIV/75075741:_____/12:#0000173
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
history, forest traffic
n3:klicoveSlovo
n12:history n12:forest%20traffic
n3:kontrolniKodProRIV
[0E6B18D3508B]
n3:mistoKonaniAkce
Zvolen
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Z historie lesního dopravnictví
n3:obor
n5:AB
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2012
n3:tvurceVysledku
Čeněk, Miroslav
n3:typAkce
n14:EUR
n3:zahajeniAkce
2012-01-01+01:00
s:numberOfPages
8
n8:hasPublisher
Národní zemědělské muzeum Praha
n15:isbn
978-80-86874-41-8