This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28700%2F12%3A43867873%21RIV13-MSM-28700___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28700%2F12%3A43867873%21RIV13-MSM-28700___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
The chapter introduces different kind of social media and their particulars with focus on knowledge sharing and information education. Social media offer many possibilities in the area of sharing information and data. They can be used for internal communications of an organization, for networking experts from a certain area, for information education etc. It's an environment for communication and relationship building, therefore they shouldn't be strictly considered to be only systems for distribution of news or educational materials. For example, if teaching is done in this environment, it should be perceived and planned differently from teaching using an Learning Management System (LMS). Social media is often used for indirect education, too- e.g. there is no particular page for information education (IE), but IE is partly done via the official Facebook page (FB page) of an organization which follows several different goals. In that case it's necessary to think the strategy trough carefully, choose a suitable form and pay attention to its sttractiveness and suitable graphic design of particular information. Much more often in these cases data visualization in used. Using social media for distributing any information has the advantage that sharing is supported to the maximum extent. Despite that, support and offer of particular tools shouldn't be relied on. An effective marketing strategy should always be employed in this area. Příspěvěk představuje různé druhy sociálních médií a jejich specifika se zaměřením na sdílení znalostí a informační výchovu. Sociální média nabízí mnohé možnosti v oblasti sdílení informací a dat. Lze je využít v rámci interní komunikace organizace, pro síťování odborníků z určité oblasti, pro výuku informančí výchovy apod.Jedná se o prostředí pro vzájemnou komunikaci a budování vztah, proto je nelze striktně chápat a používat pouze jako systémy na distribuci novinek či výukových materiálů. Pokud je v tomto prostředí realizována například výuka, je třeba ji vnímat a plánovat odlišně, než například při použití learning management systému(LMS).Sociální média jsou často využívána také k nepřímému vzdělávání- například neexistuje specifická facebooková stránka pro informační vzdělávání,ale částěčně je informační vzdělávání realizováno přes oficiální facebookovou stránku organizace, která sleduje několik různých cílů. V takovém případě je nutné pečlivě promýšlet strategii, volit vhodnou formu a dbát na atraktivitu a vhodné grafické zpracování konkrétní informace. Mnohem časteji se v těchto případech setkáváme s vizualizací dat. Využití sociálních médií pro distribuci jakýchkoliv informací má tu výhodu, že maximálně podporují sdílení.I přesto se však nelze spolehnout na podporu a nabídku konkrétních nástrojů Do této oblasti by vždy měl být zapojen účinný marketing. Příspěvěk představuje různé druhy sociálních médií a jejich specifika se zaměřením na sdílení znalostí a informační výchovu. Sociální média nabízí mnohé možnosti v oblasti sdílení informací a dat. Lze je využít v rámci interní komunikace organizace, pro síťování odborníků z určité oblasti, pro výuku informančí výchovy apod.Jedná se o prostředí pro vzájemnou komunikaci a budování vztah, proto je nelze striktně chápat a používat pouze jako systémy na distribuci novinek či výukových materiálů. Pokud je v tomto prostředí realizována například výuka, je třeba ji vnímat a plánovat odlišně, než například při použití learning management systému(LMS).Sociální média jsou často využívána také k nepřímému vzdělávání- například neexistuje specifická facebooková stránka pro informační vzdělávání,ale částěčně je informační vzdělávání realizováno přes oficiální facebookovou stránku organizace, která sleduje několik různých cílů. V takovém případě je nutné pečlivě promýšlet strategii, volit vhodnou formu a dbát na atraktivitu a vhodné grafické zpracování konkrétní informace. Mnohem časteji se v těchto případech setkáváme s vizualizací dat. Využití sociálních médií pro distribuci jakýchkoliv informací má tu výhodu, že maximálně podporují sdílení.I přesto se však nelze spolehnout na podporu a nabídku konkrétních nástrojů Do této oblasti by vždy měl být zapojen účinný marketing.
dcterms:title
Social Media as Education Environment Sociální média jako prostor pro vzdělávání Sociální média jako prostor pro vzdělávání
skos:prefLabel
Social Media as Education Environment Sociální média jako prostor pro vzdělávání Sociální média jako prostor pro vzdělávání
skos:notation
RIV/70883521:28700/12:43867873!RIV13-MSM-28700___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A28700
n3:aktivita
n18:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n14:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n20:1308114
n3:druhVysledku
n9:C
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
168826
n3:idVysledku
RIV/70883521:28700/12:43867873
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
social networking, social media, information education, e-learning, sparing, online tools
n3:klicoveSlovo
n5:online%20tools n5:sparing n5:social%20networking n5:information%20education n5:social%20media n5:e-learning
n3:kontrolniKodProRIV
[82B3B8E4A28D]
n3:mistoVydani
Zlín
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Trendy v informačním vzdělávání
n3:obor
n12:AF
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
154
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2012
n3:tvurceVysledku
Biernátová, Olga
s:numberOfPages
8
n13:hasPublisher
VeRBuM
n16:isbn
978-80-87500-18-7
n6:organizacniJednotka
28700