This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871836%21RIV15-GA0-28150___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871836%21RIV15-GA0-28150___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
Publikace je zaměřena na multikulturní kompetenci studentů pomáhajících profesí. Vyjasňuje terminologickou dichotomii adjektiv multikulturní a interkulturní, definuje multikulturní kompetenci a popisuje vybrané modely multikulturní kompetence. Pozornost soustředíme především na výzkum multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí, který byl realizován v letech 2013 – 2014. Cílem bylo odhalit determinanty multikulturní kompetence a na základě vztahů těchto determinant vytvořit model multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Validizačnímu procesu jsme podrobili nástroj nazvaný Dotazník multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí (MCSHPS), který na počátku čítal 58 položek. Na základě analýzy obsahu položek dvěma nezávislými odborníky jsme odstranili 9 položek. 49 položek jsme prostřednictvím explorační a konfirmační faktorové analýzy redukovali na finální verzi MCSHPS s 20 položkami. Jako determinanty rozvoje multikulturní kompetence byly určeny: multikulturní aktivita, multikulturní znalosti, porozumění pojmům, multikulturní vědomí a multikulturní komunikační dovednosti. Na základě regresní analýzy a path analýzy jsme identifikovali vztahy mezi determinantami a vytvořili model multikulturní kompetence. Základnu modelu tvoří multikulturní aktivita, která představuje motivační faktor a schopnost otevřenosti multikulturním podnětům a řadíme ji k nonkognitivní oblasti modelu. Multikulturní znalosti, porozumění pojmům a multikulturní vědomí tvoří kognitivně afektivní oblast modelu a vrchol představují multikulturní komunikační dovednosti reprezentující behaviorální oblast modelu. Rozvoj multikulturní kompetence závisí nejen na aplikaci modelu v multikulturní edukaci, ale i na dalších faktorech. V publikaci zmiňujeme specifičnost přípravy studentů pomáhajících profesí a dále multikulturní učení, jakožto specifický způsob poznávání odlišných kultur. Publikace je zaměřena na multikulturní kompetenci studentů pomáhajících profesí. Vyjasňuje terminologickou dichotomii adjektiv multikulturní a interkulturní, definuje multikulturní kompetenci a popisuje vybrané modely multikulturní kompetence. Pozornost soustředíme především na výzkum multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí, který byl realizován v letech 2013 – 2014. Cílem bylo odhalit determinanty multikulturní kompetence a na základě vztahů těchto determinant vytvořit model multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Validizačnímu procesu jsme podrobili nástroj nazvaný Dotazník multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí (MCSHPS), který na počátku čítal 58 položek. Na základě analýzy obsahu položek dvěma nezávislými odborníky jsme odstranili 9 položek. 49 položek jsme prostřednictvím explorační a konfirmační faktorové analýzy redukovali na finální verzi MCSHPS s 20 položkami. Jako determinanty rozvoje multikulturní kompetence byly určeny: multikulturní aktivita, multikulturní znalosti, porozumění pojmům, multikulturní vědomí a multikulturní komunikační dovednosti. Na základě regresní analýzy a path analýzy jsme identifikovali vztahy mezi determinantami a vytvořili model multikulturní kompetence. Základnu modelu tvoří multikulturní aktivita, která představuje motivační faktor a schopnost otevřenosti multikulturním podnětům a řadíme ji k nonkognitivní oblasti modelu. Multikulturní znalosti, porozumění pojmům a multikulturní vědomí tvoří kognitivně afektivní oblast modelu a vrchol představují multikulturní komunikační dovednosti reprezentující behaviorální oblast modelu. Rozvoj multikulturní kompetence závisí nejen na aplikaci modelu v multikulturní edukaci, ale i na dalších faktorech. V publikaci zmiňujeme specifičnost přípravy studentů pomáhajících profesí a dále multikulturní učení, jakožto specifický způsob poznávání odlišných kultur. The book is focused on multicultural competence of helping profession students. It clarifies terminological dichotomy of adjectives multicultural and intercultural, it defines multicultural competence and it describes chosen models of multicultural competence. The attention is especially focused on research on multicultural competence of helping profession students which was realized in 2013 – 2014. The aim of the research was to discover determinants of multicultural competence and on the basis of its relations to create a model of multicultural competence of helping profession students. The research tool called Multicultural Competence Scale of Helping Professions Students (MCSHPS) with 58 items was validated. 9 items were deleted through content analysis by two independent experts. 49 items were reduced through exploratory and confirmatory factor analysis to 20 items MCSHPS version. As determinants of multicultural kompetence development were identified: multicultural activity, multicultural knowledge, understanding of terms, multicultural awareness and multicultural communication skills. Relationships among determinants were identified through regression analysis and path analysis and then a model of multicultural competence was created. A base of the model is represented by multicultural activity which is factor of motivation and ability to openness to multicultural impulses. We include it to non cognitive area of the model. Multicultural knowledge, understanding of terms and multicultural awareness represent cognitive-affective area of the model. On the top of the model there are multicultural communication skills that represent behavioural area of the model. Development of multicultural competence depends not only on application of the model in multicultural education but on other factors too. In the book we describe specification of helping profession students’ training and multicultural learning as a specific way of cognition of different cultures.
dcterms:title
Multicultural Competence of Helping Profession Students Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
skos:prefLabel
Multicultural Competence of Helping Profession Students Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
skos:notation
RIV/70883521:28150/14:43871836!RIV15-GA0-28150___
n3:aktivita
n12:P
n3:aktivity
P(GPP407/12/P196)
n3:dodaniDat
n10:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n18:9902929
n3:druhVysledku
n5:B
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
31016
n3:idVysledku
RIV/70883521:28150/14:43871836
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
research; helping profession; multicultural education; multicultural competence
n3:klicoveSlovo
n8:research n8:multicultural%20education n8:multicultural%20competence n8:helping%20profession
n3:kontrolniKodProRIV
[ACDE64CB4303]
n3:mistoVydani
Zlín
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
112
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n16:GPP407%2F12%2FP196
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2014
n3:tvurceVysledku
Hladík, Jakub
s:numberOfPages
112
n20:hasPublisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
n13:isbn
978-80-7454-426-2
n9:organizacniJednotka
28150