This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871659%21RIV15-MSM-28150___/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n14http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871659%21RIV15-MSM-28150___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
rdfs:seeAlso
https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1873/1496
dcterms:description
Příspěvek referuje o výzkumu motivů volby profese učitelky mateřské školy. Vzorek se skládá z 29 studentek bakalářského studia učitelství v mateřské škole na jedné moravské univerzitě. Výzkumnou metodou bylo tematické psaní o motivech, proč se studentky chtějí stát učitelkami v mateřské škole, jaké byly okolnosti jejich rozhodnutí a též o tom, jaké je jejich pojetí dítěte a dětství a koncepce činnosti učitelky mateřské školy. Tematické psaní bylo zadáno dvakrát, v prvním a třetím semestru studia. Texty byly analyzovány s cílem hledat odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky ukazují, že rozhodnutí stát se učitelkou v mateřské škole je výsledkem předcházejících složitých interakcí mezi osobnostními charakteristikami subjektu a externími faktory, jejichž vliv však subjekt nepřijímá pasivně, ale filtruje je přes své dosavadní postoje a přesvědčení. U participantek se ukázaly dva významné osobnostní faktory – feminita a emocionalita. Pokud jde o externí determinanty, silným faktorem bylo prostředí rodiny, která poskytla příležitosti pro herní činnosti, které participantky realizovaly s dětmi, a rolové modely. Předprofesionální zkušenosti vyústily do pojetí učitelství v mateřské škole jako prodlouženého dětství. Edukační filozofie participantek spočívá ve třech rolích učitelky: ochranářské, průvodce dítěte z dětství do života a průvodce při vstupu do školního života. Příspěvek referuje o výzkumu motivů volby profese učitelky mateřské školy. Vzorek se skládá z 29 studentek bakalářského studia učitelství v mateřské škole na jedné moravské univerzitě. Výzkumnou metodou bylo tematické psaní o motivech, proč se studentky chtějí stát učitelkami v mateřské škole, jaké byly okolnosti jejich rozhodnutí a též o tom, jaké je jejich pojetí dítěte a dětství a koncepce činnosti učitelky mateřské školy. Tematické psaní bylo zadáno dvakrát, v prvním a třetím semestru studia. Texty byly analyzovány s cílem hledat odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky ukazují, že rozhodnutí stát se učitelkou v mateřské škole je výsledkem předcházejících složitých interakcí mezi osobnostními charakteristikami subjektu a externími faktory, jejichž vliv však subjekt nepřijímá pasivně, ale filtruje je přes své dosavadní postoje a přesvědčení. U participantek se ukázaly dva významné osobnostní faktory – feminita a emocionalita. Pokud jde o externí determinanty, silným faktorem bylo prostředí rodiny, která poskytla příležitosti pro herní činnosti, které participantky realizovaly s dětmi, a rolové modely. Předprofesionální zkušenosti vyústily do pojetí učitelství v mateřské škole jako prodlouženého dětství. Edukační filozofie participantek spočívá ve třech rolích učitelky: ochranářské, průvodce dítěte z dětství do života a průvodce při vstupu do školního života. Paper reports on research themes elections teachers or parent school. The sample consists of 29 students of bachelor study programs for teachers in kindergarten on a Moravian University. The research method was thematic writing about themes, why students want to become a kindergarten teacher, what were the circumstances of their decisions and also about what is their conception of the child and childhood concept and activities teachers kindergarten. Thematic writing was entered twice in the first and third semester study. The texts were analyzed in order to seek answers to the research questions. results show that the decision to become a teacher in kindergarten is the result of the previous complex interactions between personality characteristics and subject to external factors, However, the influence of which the body does not passively, but goes through their current attitudes and beliefs. For participatients proved two important personality factors - femininity and emotionality. As regards external determinants potent factor was environment families, which provided opportunities for gaming activities implemented participantky children and role models. Before professional experiences lead to the concept of teaching in kindergarten as an extended childhood. Educational philosophy of participants is three roles of teacher, conservation, guide the child from infancy to life and guide upon entry into school life
dcterms:title
Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu Why do I want to become a preschool teacher? The perspective of qualitative research
skos:prefLabel
Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu Why do I want to become a preschool teacher? The perspective of qualitative research
skos:notation
RIV/70883521:28150/14:43871659!RIV15-MSM-28150___
n5:aktivita
n19:V
n5:aktivity
V
n5:cisloPeriodika
4
n5:dodaniDat
n18:2015
n5:domaciTvurceVysledku
n10:8678626 n10:7079532
n5:druhVysledku
n9:J
n5:duvernostUdaju
n6:S
n5:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
39866
n5:idVysledku
RIV/70883521:28150/14:43871659
n5:jazykVysledku
n16:cze
n5:klicovaSlova
kinder garden teacher; reflection,self-reflection; preparative education; preschool education; dimension of thinking; professional thoughts; education goals
n5:klicoveSlovo
n7:self-reflection n7:dimension%20of%20thinking n7:professional%20thoughts n7:kinder%20garden%20teacher n7:education%20goals n7:preparative%20education n7:preschool%20education n7:reflection
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[6976615D67D9]
n5:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n5:obor
n8:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n5:pocetTvurcuVysledku
2
n5:rokUplatneniVysledku
n18:2014
n5:svazekPeriodika
24
n5:tvurceVysledku
Wiegerová, Adriana Gavora, Peter
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
25
n14:doi
10.5817/PedOr2014-4-510
n12:organizacniJednotka
28150