This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868185%21RIV13-MSM-28150___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868185%21RIV13-MSM-28150___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://anthropology.cz/index.php?page=ca2012
dcterms:description
Platformou této teoretické odborné studie je koncepce pedagogické antropologie, její ústřední myšlenkou převažující rivalizační a individualizační prvky ve výchovně vzdělávacím procesu i v běžném životě. Tendence soupeřit a snaha vyniknout, být lepší a úspěšnější než ti druzí nejsou a priori špatné, ba dokonce bývají očekávané a ve výsledku prospěšné. Často však jsou namířeny proti kolektivu, proti spolupráci, proti ochotě a schopnosti soucítit se slabším, zranitelným, potřebným, proti ochotě a schopnosti pomoci. Rivalizací a individualizací ve vztahu ke kooperaci se autorka zabývá jak v obecné rovině, tak v kontextu s výchovou k toleranci odlišnosti, a to odlišnosti věkové, odlišnosti podmíněné handicapem a odlišnosti etnické / kulturní. Využívá přitom poznatků z antropologie v jejím celostním pojetí. Platformou této teoretické odborné studie je koncepce pedagogické antropologie, její ústřední myšlenkou převažující rivalizační a individualizační prvky ve výchovně vzdělávacím procesu i v běžném životě. Tendence soupeřit a snaha vyniknout, být lepší a úspěšnější než ti druzí nejsou a priori špatné, ba dokonce bývají očekávané a ve výsledku prospěšné. Často však jsou namířeny proti kolektivu, proti spolupráci, proti ochotě a schopnosti soucítit se slabším, zranitelným, potřebným, proti ochotě a schopnosti pomoci. Rivalizací a individualizací ve vztahu ke kooperaci se autorka zabývá jak v obecné rovině, tak v kontextu s výchovou k toleranci odlišnosti, a to odlišnosti věkové, odlišnosti podmíněné handicapem a odlišnosti etnické / kulturní. Využívá přitom poznatků z antropologie v jejím celostním pojetí. The platform of this theoretical scientific study is a concept of pedagogical anthropology with its central thesis focused on prevalent elements of rivalry and individualism in the education process and in daily life. The tendency to compete and the effort to excel, be better and more successful than others are not a priori bad. On the contrary, they are often expected, and their consequence can be even beneficial. They are, however, often directed against team, teamwork, against the willingness and ability to feel compassion with those who are less able, are vulnerable or needy, and against the willingness and ability to help. The author approaches the rivalry and individualism and its relationship to cooperation on a general level, and in the context of fostering the acceptance of diversity, such as age diversity, differences related to handicap, and ethnic/cultural diversity. The author applies findings from holistic approach to anthropology.
dcterms:title
Rivalizace, individualizace a (versus) kooperace v antropologicko-pedagogických souvislostech Rivalry, Individualism and (versus) Cooperation in Anthropological-Pedagogical Kontext Rivalizace, individualizace a (versus) kooperace v antropologicko-pedagogických souvislostech
skos:prefLabel
Rivalizace, individualizace a (versus) kooperace v antropologicko-pedagogických souvislostech Rivalizace, individualizace a (versus) kooperace v antropologicko-pedagogických souvislostech Rivalry, Individualism and (versus) Cooperation in Anthropological-Pedagogical Kontext
skos:notation
RIV/70883521:28150/12:43868185!RIV13-MSM-28150___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A28150
n3:aktivita
n15:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
1/2012
n3:dodaniDat
n9:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n19:8381844
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
165713
n3:idVysledku
RIV/70883521:28150/12:43868185
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
rivalry, individualism, cooperation, teacher, educator, pedagogue, pupil/student, diversity, fostering, education, pedagogical anthropology
n3:klicoveSlovo
n4:pupil%2Fstudent n4:cooperation n4:individualism n4:teacher n4:education n4:diversity n4:rivalry n4:fostering n4:pedagogue n4:pedagogical%20anthropology n4:educator
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[D19A1EE6EB86]
n3:nazevZdroje
Česká antropologie
n3:obor
n16:AC
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2012
n3:svazekPeriodika
62
n3:tvurceVysledku
Cichá, Martina
s:issn
1804-1876
s:numberOfPages
6
n13:organizacniJednotka
28150