This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865632%21RIV12-MSM-28150___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865632%21RIV12-MSM-28150___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The term %22post-modern period%22 has been used for the contemporary time since 1947. Typical for postmodernism - as a theory and culture - reflecting unconstricted and hastily advancing school of thought proclaiming pluralism of values, including authority. However, even postmodernism cannot avoid subordination to certain social regularity that forms the base of the continuity of mankind' s development. One of its pillars is the generally recognized authority of the school, as an institution, and teachers, as its advocates. In pedagogic theory, authority is recognized as an indispensable educational elemnt, whose substance, however, is variable, because it goes hand in hand with changes in society. Like any ideological trends, postmodernism, too, reflects the changes. The objective of our study is to demostrate the contigencies, relations, and analogies that correspond to scientific concepts of authority in teaching processes, alon with positive trends in the postmodern understanding of society. Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnout společenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Váže se na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti. Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnout společenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Váže se na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti.
dcterms:title
Postavení autority v postmoderní společnosti Position of authority in post-modern society Postavení autority v postmoderní společnosti
skos:prefLabel
Position of authority in post-modern society Postavení autority v postmoderní společnosti Postavení autority v postmoderní společnosti
skos:notation
RIV/70883521:28150/11:43865632!RIV12-MSM-28150___
n14:predkladatel
n15:orjk%3A28150
n3:aktivita
n5:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n9:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n18:2157888
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
221847
n3:idVysledku
RIV/70883521:28150/11:43865632
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
modernity, postmodernity, plurality, authority, philosophy of postmodernity, philosophy of education
n3:klicoveSlovo
n4:modernity n4:postmodernity n4:philosophy%20of%20postmodernity n4:authority n4:philosophy%20of%20education n4:plurality
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[728E24CC7DC6]
n3:nazevZdroje
Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica
n3:obor
n10:AA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2011
n3:svazekPeriodika
Neuveden
n3:tvurceVysledku
Balvín, Jaroslav
s:issn
0567-8293
s:numberOfPages
22
n12:organizacniJednotka
28150