This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21https://schema.org/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28140%2F07%3A63505844%21RIV08-MSM-28140___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28140%2F07%3A63505844%21RIV08-MSM-28140___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Zkušebna automobilových hadic je zařízení určené pro mechanické a tlakové testování automobilových hadic chladících okruhů. Jde o simulaci motorového prostoru vozidla při níž v primárním tlakovém okruhu cirkuluje kapalina vzorkem podle daných průběhů tlaku a při stanovených teplotách kapaliny i okolí. Požadavkem na regulaci z hlediska prováděných zkoušek je dlouhodobé asymptotické sledování referenčního signálu tlaku ve tvaru sinusových a rampových signálů. Primární tlakový okruh má částečně nelineární charakter, bylo tedy potřeba zvolit vhodný lineární model, který by vystihl dynamické vlastnosti soustavy. Byl zvolen model 2. řádu, a jeho parametry byli identifikovány metodou nejmenších čtverců. Pro řízení byl použit zpětnovazební PID regulátor založený na metodě přiřazení pólů a to jak s pevně nastavenými parametry tak samočinně se nastavující. Pro řízení zkušebny byl použit program ControlWeb 2000 a pro komunikaci mezi PC a zkušebnou bylo použito jednotky DataLab IO/USB. The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000. The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000.
dcterms:title
Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes Řízení tlaku kapaliny v komoře pro testování automobilových hadic
skos:prefLabel
Řízení tlaku kapaliny v komoře pro testování automobilových hadic Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes
skos:notation
RIV/70883521:28140/07:63505844!RIV08-MSM-28140___
n4:strany
1451-1454
n4:aktivita
n10:Z n10:P
n4:aktivity
P(GA102/05/0271), Z(MSM7088352101)
n4:dodaniDat
n12:2008
n4:domaciTvurceVysledku
n16:9316116
n4:druhVysledku
n17:D
n4:duvernostUdaju
n7:S
n4:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
415025
n4:idVysledku
RIV/70883521:28140/07:63505844
n4:jazykVysledku
n15:eng
n4:klicovaSlova
Self – tuning control; pressure control; pole – placement; recursive identification; car tube
n4:klicoveSlovo
n5:car%20tube n5:recursive%20identification n5:pole%20%E2%80%93%20placement n5:Self%20%E2%80%93%20tuning%20control n5:pressure%20control
n4:kontrolniKodProRIV
[6BFA97DE2A32]
n4:mistoVydani
Hammamed, Tunisko
n4:nazevZdroje
Proceedings 11th International Research/Expert Conference TMT 2007
n4:obor
n14:BC
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n20:GA102%2F05%2F0271
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2007
n4:tvurceVysledku
Koráb, Jakub Kubalčík, Marek
n4:zamer
n8:MSM7088352101
s:numberOfPages
4
n19:hasPublisher
Faculty of Mechanical Engineering in Zenica
n21:isbn
978-9958-617-34-8
n13:organizacniJednotka
28140