This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n3https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872117%21RIV15-GA0-28120___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872117%21RIV15-GA0-28120___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Publikace se zabývá faktory ovlivňujícími úspěšnost studenta vysoké školy a charakteristikou úspěšného vysokoškolského studenta. Na základě analýzy získaných dat bylo potvrzeno, že úspěšnost studenta může ovlivňovat řada faktorů. Stěžejní roli v dosažení úspěchu má však student samotný, tedy to, jaký je (jeho charakterové vlastnosti, vlohy, jeho osobní zralost), co umí a zná a co dělá. Z dovedností jsou důležité pro dosažení úspěchu sebeřízení a s ním spojený time management, práce s informacemi, umění obklopit se správnými lidmi a udržování kontaktu se žádoucími osobami, komunikační a sebeprezentační dovednosti. Úspěšný student si je vědom svého cíle a pracuje s ním už během svého studia. Proto si zvolí školu, na které chce být a je tam rád. Je aktivní v získávání informací i v komunikaci s učitelem, často pracuje nad rámec povinností, snaží se aplikovat získávané znalosti a dovednosti, a to i v rámci mimoškolní aktivity. Dodržuje také stanovená pravidla. V souladu se svým cílem využívá studia mimo jiné k získání zkušeností (pracuje na projektech, často jede do zahraničí, shání brigády a pracuje při studiu). Získaná data naznačují, že nejpozději v době absolutoria má úspěšný student patřičné odborné znalosti a jazykové dovednosti, má reálnou představu o své hodnotě na trhu práce a jasnou představu o pracovní pozici, o niž se chce ucházet. Orientuje se v prostředí vysoké školy (důvěrně tedy zná prostředí, v němž se pohyboval, a jeho zákonitosti) a vzhledem k tomu, že „vyčnívá z řady“, je znám mezi svými vrstevníky. Publikace se zabývá faktory ovlivňujícími úspěšnost studenta vysoké školy a charakteristikou úspěšného vysokoškolského studenta. Na základě analýzy získaných dat bylo potvrzeno, že úspěšnost studenta může ovlivňovat řada faktorů. Stěžejní roli v dosažení úspěchu má však student samotný, tedy to, jaký je (jeho charakterové vlastnosti, vlohy, jeho osobní zralost), co umí a zná a co dělá. Z dovedností jsou důležité pro dosažení úspěchu sebeřízení a s ním spojený time management, práce s informacemi, umění obklopit se správnými lidmi a udržování kontaktu se žádoucími osobami, komunikační a sebeprezentační dovednosti. Úspěšný student si je vědom svého cíle a pracuje s ním už během svého studia. Proto si zvolí školu, na které chce být a je tam rád. Je aktivní v získávání informací i v komunikaci s učitelem, často pracuje nad rámec povinností, snaží se aplikovat získávané znalosti a dovednosti, a to i v rámci mimoškolní aktivity. Dodržuje také stanovená pravidla. V souladu se svým cílem využívá studia mimo jiné k získání zkušeností (pracuje na projektech, často jede do zahraničí, shání brigády a pracuje při studiu). Získaná data naznačují, že nejpozději v době absolutoria má úspěšný student patřičné odborné znalosti a jazykové dovednosti, má reálnou představu o své hodnotě na trhu práce a jasnou představu o pracovní pozici, o niž se chce ucházet. Orientuje se v prostředí vysoké školy (důvěrně tedy zná prostředí, v němž se pohyboval, a jeho zákonitosti) a vzhledem k tomu, že „vyčnívá z řady“, je znám mezi svými vrstevníky. The publication deals with factors which influence the success of college students and with a description of a successful college student. Based on the analysis of the collected data it was confirmed that student’s success can be influenced by a variety of factors. Nevertheless, the students themselves seem to be of the prominent importance, especially their personalities (features of character, aptitude and personal maturity), their knowledge and skills, and their behaviour. The following skills are important for achieving a success: self-management and time-management, work with information, the art of being surrounded by the right people and keeping in touch with desired persons, communications and self-presentation skills. The successful student is aware if their aim and works towards it even during their studies. That is the reason they choose the school they want to be in and they like being in it. They are active in obtaining information as well as in communicating with the teachers. They often work more than their duties dictate. They respect the given rules. In agreement with the personal aim they use their studies to obtain experience (they often work on projects, travel abroad, look for jobs and work while studying). The gain data shows that at the time of graduation a successful student has useful specialized knowledge and language skills, they have a realistic idea about their value at the job market and the position they want to apply for, they are well-oriented in the environment and the rules of the university, they are well known among their peers.
dcterms:title
Successful Student and His Tacit Knowledge Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti
skos:prefLabel
Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti Successful Student and His Tacit Knowledge Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti
skos:notation
RIV/70883521:28120/14:43872117!RIV15-GA0-28120___
n4:aktivita
n7:P
n4:aktivity
P(GAP407/12/0821)
n4:dodaniDat
n11:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n6:2488051 n6:2561077 n6:5390036 n6:9510664
n4:druhVysledku
n18:B
n4:duvernostUdaju
n12:S
n4:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
52526
n4:idVysledku
RIV/70883521:28120/14:43872117
n4:jazykVysledku
n13:cze
n4:klicovaSlova
Tacit Knowledge, University Student, Success, Academic Tacit Knowledge
n4:klicoveSlovo
n10:Academic%20Tacit%20Knowledge n10:Success n10:University%20Student n10:Tacit%20Knowledge
n4:kontrolniKodProRIV
[08EA789C1918]
n4:mistoVydani
Žilina
n4:nazevEdiceCisloSvazku
neuveden
n4:nazevZdroje
Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti
n4:obor
n19:AE
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n4:pocetStranKnihy
134
n4:pocetTvurcuVysledku
5
n4:projekt
n14:GAP407%2F12%2F0821
n4:rokUplatneniVysledku
n11:2014
n4:tvurceVysledku
Baňařová, Michaela Dobeš, Kamil Bilíková, Jana Matošková, Jana Polčáková, Martina
s:numberOfPages
134
n20:hasPublisher
GEORG
n3:isbn
978-80-8154-098-1
n16:organizacniJednotka
28120